2 Ekim 2006

KIŞ SALATASI, ARNAVUT ÇORBASI, PATLICAN KEBABI, GÜLLAÇ

KIŞ SALATASI
Bu Salata çok sade ama özellikle yaklaşan kışın ve sebzelerinin kullanıldığı bir salata..
Malzemeleri:
4 Havuç

1 demez kıvırcık marul
3 Turp

Yapılışı: Havuç ve turp ayrı ayrı rendelenir. Rendelenen Havuçlar limonlanıp yağlanarak servis yapılacak tabağa yayılır. Marullar aynı şekilde limonlanıp yağlandıktan sonra havuçların üstüne yayılır. Turplardan biri rendelenip marulların üstüne tam ortaya top şeklinde yerleştirilir. Kenarlara dilimlenen turplar yerleştirilir.
Afiyet Olsun


ARNAVUT ÇORBASI

Bu çorbayı karşı komşumuz getirmişti. Kendilerinin yöresine özgün olduğunu söylediği için bu çorbaya Arnavut çorbası adını verdim. Çorbayı çok beğenip iftar misafirlerimiz için yapmaya karar verdim. Bu aralar fazlasıyla farklı yemek tarifleri deneme isteğindeyim.

Malzemeler:

1 yumurta

4 Çorba Kaşığı Yoğurt

3 Çorba Kaşığı tepeleme Un

4 su bardağı su,

yarım limon suyu, 2 diş sarmısak

1 çorba kaşığı tereyağ, Biraz Sucuk

1 çay kaşığı toz kırmızıbiber, tuz

Yapılışı: 1 adet yumurta, 4 çorba kaşığı yoğurt ve 3 çorba kaşığı unu çırpma teli ile tencerenin içinde çırpın. Suyu ekleyin.Hafif ateşte sürekli karıştırarak bir taşım kaynayana dek pişirelim. Ezdiğimiz sarmısak ile limon suyunuda çorbaya ekleyip bir taşım daha kaynatalım. Kaselere servis yaptıktan sonra 1 kaşık tereyağda çok hafif yaktığımız toz kırmızıbiberi ve ayrı bir tavada hafif çevirdiğimiz sucukları üstüne ekleyelim. Dilerseniz nanede ekleyebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

DOMATESLİ PATLICAN KEBABI

Bu tarifi kayınvalidem denemişti. İçindeki et miktarı az olduğu için özellikle hoşuma gitti. Bende kendime göre özellikle baharatlarda değişiklikler yaparak yaptım.


Malzemeler:
6 adet Patlıcan
5 domates
6-7 adet sivri biber
4 diş sarmısak
1 çorba kaşığı salça
1 su bardağı su
Köfte İçin:
250 gr kıyma
1 soğan
yarım demet maydonoz
tuz, karabiber, kırmızı biber, nane
4 dilim ekmek içi( tost ekmeği ile)

Yapılışı: Soğanı, maydanozu ince ince doğrayıp köfteye ekleyin. Ekmek içi ufalanıp eklenir. Baharatlar ve tuz eklenir, yoğurulur. Patlıcanlar alacalı soyulup iri halkalar halinde tam dilimlenmeden bırakılır. Böylelikle patlıcanlar birbirinden kopmadan bir sıra halinde kalır. Arasına hazırlanan köftelerden bir tutam alınıp yerleştirilir. Her dilimler arasına yerleştirilir. Tepsiye yerleştirilip üzerine sarmısak, domates ve biberler dizilir. 1 su bardağı su içine salça eritilerek patlıcanların üzerinde gezdirilir. Tepsinin üstüne aliminyum folyo kapatılır. 240 derecede yada varsa en iyisi davlumbaz fırında( adı buydu değilmi:) )1 saat pişirilir.


GÜLLAÇ
Ramazanın gözbebeği tatlısı, Normalde sürekli pasta tatlı tarifi deneyen ben ramazanın girmesiyle artık tatlı pastalardan tamamen elimi eteğimi çekmiş durumdayım. Ramazan boyunca Güllaç en çok yapacağım tatlı olacak sanırım. Hem pratik, hem hafif hemde ramazana özel bir tatlı olması sebebiyle bu ayın sultanı..

Malzemeleri:
1 paket Güllaç
2 kg süt
3 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Üstünü süslemek için Ceviz, Nar
Süt ve şeker kaynatılır. Ocağı kapatıp Vanilya eklenir, ılıtılır. Güllaç yaprakları tepsiye alınıp sütten kepçe ile yaprakların üzerine dökülür, her yaprak üstüne aynı şekilde uygulanıp kalan süt en üste dökülür. Süt gözünüze fazla gözükebilir ama yapraklar çekecektir. En üstünede nar ve ceviz serpilir.
Bir yandan bunları yazarken ya blogger bana bir azizlik yapar diye korkuyorum. Biran önce yazıp yayınlamak istiyorum, yazılarıma birşey olmadan :)

İftarın son yemeği de zeytinyağlı lahana sarma ve kırmızı biber dolması idi. Bu kışın ilk sarması idi. Tarifide kışın ilerleyen vakitlerinde eklemek istiyorum.. Nede olsa lahanalar yeni çıktı. Daha çok sarma dolma yapmak kısmet olur inşallah...

3 yorum:

Gulos dedi ki...

Merhaba ,
tebrikleri öncelikle bloglar alemine hoş geldiniz.Bende burada yeni sayılırım.Umarım güze lpaylaşımlarımız olur.
Hacer(http://gulos.blogspot.com)

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Blogun hayırlı olsun, hoşgeldin :) Ne güzel şeyler yapmışsın. Ama benim aklım prasalı börekte kaldı. Arnavut Çorbası tarifini de tavuksuyu çorba ismiyle yapıyorum ben ancak sucuk koymuyorum. Ellerine sağlık canım :)

Sevgilerimle...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Güloş,
hoşbulduk:)senin sayfanda hayırlı olsun. Bende bir kız çocuğu istiyorum bende bende:) Umarım ilerde oda eklenir bu sayfalara :)
Merhaba Bocuruk:)
bu çorbayı Emine Beder in bir dergisinde Macar Çorba olarak gördüm ve dediğin gibi tavuk suyu kullanılıyordu. Sucuk yerine salam vardı. Limon ve sarmısak ise yoktu. Ama bu şekilde dene mutlaka koyuu bir çorba oluyor ve çok lezzetli..

sevgiler