22 Ocak 2015

MİNİK ALMAN PASTASI

Alman pastasının en güzel halidir bence mayalı hamur ile yapılanı. Geçen haftalarda yaptığım Alman pastası daha ziyade bir kekin ortadan ikiye bölünüp krema konulmuş hali idi. Ama aşağıda yaptığım pastacıklar ise halis mulis Alman pastasıdır. Amerika da donut alalım diye tutturan evin oğluna da sus payı olmuştur en alasından :)

Tarifi yıllar önce portakalagaci.com sitesinde görüp yapmış idim. Yine aynı tarifle önce mayalı bir hamur yaptım. Ardından kendi kremamı oluşturdum. Dilerseniz kakao ve çikolata eklemeyerek sade krema da yapabilirsiniz çikolatalı yerine.

Malzemeler:
Hamur için:

1 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı ılık su
3 yumurta
125 gr tereyağı (yumuşak)
1 çay bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tuz

5 su bardağı kadar un
2 tatlı kaşığı kuru maya
Yukardaki malzemelerle hamur yoğurulur. Ben kitchenaid e bırakıyorum güzelce yoğuruyor. Ekmek makinesi ile de yoğurtabilirsiniz. 

Hamur mayalanmaya bırakılır. İki katına çıkınca merdane ile 1 parmak kalınlığında açılıp su bardağı ile daireler kesilir. Kesilen hamurlar yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizilip üzeri nemli bez ile örtülüp 1 saat daha mayalandırılır. 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirilir. Soğuduktan sonra ekmek bıçağı ile ortası kesilerek yapılan krema  arasına doldurulup üzerine diğer parça kapatılıp en son üzerine pudra şekeri elenerek servis edilir.

Krema Malzemeleri:

1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
2 tepeleme dolusu kakao
vanilya aroması(ben doğal sıvı olanlardan kullanıyorum, toz olanlardan bir paket de kullanabilirsiniz)
120 gr bitter çikolata

Bütün malzemeler tencere alınıp ocakta sürekli karıştırmak suretiyle koyulaşana kadar pişirilir.  Ocağın altı kapatılır. Çikolatalar kırılıp kremanın içerisine atılıp kendi sıcağıyla eritilir. Ocaktan alıp soğuması beklendikten sonra kullanılır.

1 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

Şirin pastalar :-)