16 Haziran 2014

Limon aromali Findikli Uzumlu Kek

Bu kek eşimin favorisi, kışın havuçlu cevizli kek yaptırdı tüm kış, evde kek eksik olursa hemen bir taş geliyordu, bir kek istiyorum sadece, onu da yapmiyorsun tasi :) Cunku isyerinde kahvaltiya ve ara atistirmasina tek sevdigi sey kek... Ben olsam borek pogaca isterim ama herkesin zevki farkli farkli ve saygimiz sonsuz:) Lakin ben de bıktım artık cevizli havuçlu kek yapmaktan. Dedim artık farklı bir kek yaptım sana, gene taş geldi:) tek istediği havuçlu kekmiş, başka da birşey istemiyormuş, onu da yapmıyormuşum:) Ama mecburen işe giderken de yeni yaptığım kekten aldı ve o günden sonra da artık benden bu keki istiyor:) çok ama çok beğenmiş:) İşte tarifi:

 
Malzemeler:
3 yumurta
1 cup toz seker
Yarim cup sivi yag
1 limon kabugu rendesi ya da 1 tatli kasigi limon aromasi
Yarim cup findik
Yarim cup kuru uzum
1,5 cup un
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 tatli kasigi karbonat
Not:Cup yazan yerlerde su bardagi olcu olarak kullanilabilir.
 
Yapilisi:
Once yumurtalari mikserle cirpiyorum. Ardindan sekeri ekleyip 2-3 dk yuksek devirde cirpiyorum. Siviyagi koyduktan sonra unu ekliyorum. Ve karistirmadan once uzum, findik, limon rendesi ya da aromayi ve kabartma tozu ile karbonati unun uzerine ekliyorum. Uzumler una bulanmis oluyor ki cokmelerini ve kaliba yapismalarini onluyor. Mikserle karistirmadan once soyle bir karistirip unu yedirdikten sonra mikserle 1 dk daha cirpiyorum. Tereyag ile heryerini guzelce yagladigim kaliba dokuyorum. 180 dereceli tam isinmis firinda (Amerika icin 370F) 25-30 dk pisirip mutlaka kurdan testi yapip tam pismisse cikariyorum. Kalipta iyice soguduktan sonra kenarlarindan tahta bir kasigin tersiyle kenarlarindan ayirdiktan sonra ters ceviriyorum, kaliptan cikiyor rahatca o zaman.
 
puf noktalar: sekeri yumurta ile mikserle cikmak esastir
Firin tam isinmis olmadan kek firina surulmemeli
ilk 20 dk firin kapagi acilmamali, kek soner

2 yorum:

Adsız dedi ki...

selamlar, bloğunuza her yazdığınızda keyifle okuyorum, tariflerinizi severek deniyorum. takıldığım kekte süt ya da yoğurt yok, değil mi? hiç böyle denememiştim de, sormak istedim..
sevgiler..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Evet kesinlikle süt yogurt yok:) guzel yorum için çok teşekkür ederim☺️