25 Eylül 2007

Bir Soru

Oğlumuzla gezmeye çıkmak istiyoruz ama doktor dahil herkes, henüz erken bekleyin diyorlar. Doktora göre 2-3 ay dışarıya kalabalık ortamlara çıkmamalıyız. Bana bu süre gereksiz çok uzun geldi. Bana kalsa bugünden dışarı çıkabilmeliyiz. Avrupa'da doğar doğmaz dışarı çıktıklarını görüyorum. Türkiye'de neden 40 gün kuralı var? Eskiden anneler çok kan kaybeder, halsiz düşerlermiş sanırım. Kullanılan demir ilaçları ile artık böyle bir durum yok, halsizlik 2-3 gün oluyor, sonrasında birşey kalmıyor. Çocuğu arabasında güzelce koruduktan sonra(rüzgarlığı ile) ne sakıncası olabilir? Bu konuda sizlere danışmak istedim.
Can ile aramızda süt ilişkisinden dolayı kopmaz bir bağ oluştu, bazen 5 dakika aralıklarla süt emmek istiyor. Bu sebeple cevaplarınız benim için çok önemli, Can'ın dışarıya çıkamaması demek benim de çıkamamam anlamına geliyor. Dışarıya 5 dakika yürüyüş için bile çıkmaya çekiniyorum. Çünkü mızırdanmaya başladığı vakit illa ki emmesi gerekiyor, başka türlü sakinleşmiyor. Biliyorum eğitimlerde her ağladığında emzirmeyin deniliyordu ama şu an yenidoğan sarılığını geçiriyor ve daha çabuk atlatması için sık sık emmesi gerekiyor, sık emiyor olması benim göğüs sağlığım için de iyi. Sipariş ettiğimiz süt pompası henüz gelmedi çünkü. Can sık emdikçe benim için de rahatlatıcı oluyor.

İşte böyle bizim evin halleri...
Bu arada fotoğraf Can'a aittir, gönüllü fotoğrafçısı ise babası...

41 yorum:

Adsız dedi ki...

allah analı babalı büyütmek nasip etsin. can'ımız ne kadar da tatlı, 41 kere maşallah. bence fotoğrafların yanına nazar boncuğu iliştirmeyi ihmal etme kem gözlere karşı. (ben nazara çok inanırım da) benim oğlum 4 yaşında ve biz kırkımız çıkmadan dışarı çıkmıştık, açık hava onu daha da sakinleştiri diye düşünüyorum. bu son güneşli günleri değerlendirmelisin. uzun bi süre göremeyeceğiz çünkü güneşi. bebeğini çok çok öpüyorum, sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Pınarımmmm !! Hayırlı uğurlu olsun..allah analı babalı büyütsün..Sütün bol olsun..Allah nazardan saklasın Can'ımızı..Hikayeni okurken hıçkıra hıçkıra ağlayasım geldi..Her annenin en güzel en özel hikayesi doğum hikayeleri..Her anı her dakikası..Muhteşem :)

40 gün hikayesi sanırım çok eskilerden gelme bir gelenek ve doktorlarımızda buna gereğinden fazla inanmışlar bence..Zaten rutin kontroller-aşılar vs için 40 güne kadar bebeklerimizi sürekli doktora götürüp getiriyoruz.Zira bu gidip gelmelerin bebişe sakıncası yok ise dışarı çıkmanında hiç bir sakıncası olacağını düşünmüyorum..

Ben Arda doğduktan 4-5 gün sonra büyüklerimi ziyarete gitmeye başlamıştım bile..Sezeryan olmama rağmen çok çabuk toparlandım ve sık sık dışarı çıktım ve Allah'a şükür Arda bundan hiç olumsuz etkilenmedi..Temiz havanında bebişin çiğerlerine faydalı olacağından eminim.Hava koşullarından bebeği koruduktan sonra neden çıkılmasın..Doktorların tabularını bazen çok dikkate almamak gerekiyor.Eğer bebeğin ciddi bir sağlık sorunu yok ise 1 haftalık bir alışma döneminden sonra muhakkak dışarı çıkarılmalı bence..

Acıkması ihtimalide alttan rahatlıkla açıp emzirebileceğin tarzda bir bluz giydiğinde herhangi bir yerde rahatlıkla emzirebilirsin.

Her ağladığında meme vermeyin uyarısı sanırım bebek ne için ağlıyor onu analiz edebilmemiz için..Ağladığında biz meme veriyoruzdur ama belkide bebişin başka sıkıntısı vardır..Bunu iyi analiz edip ağlayışlarına ona göre cevap vermek gerekir..Ama ilk ay sürekli emmek istemesi ve bunun için huysuzluk yapıyor olması çok normal..Sen onu ne kadar seversen sev onun bunu hissetiği en özel yer senin meme ucun..Bırak istediği kadar emsin :)

2 sene önce yaşadığım deneyimlerden alıntıdır :)

Canım tekrar tekrar sütün bol olsun dileğiyle ne zaman ihtiyacın olursa..sevgiler

Anne ve Bebisi dedi ki...

Burda 3-4 gunluk bebekler alisveris merkezine, IKEA'ya, carsiya, pazara, kafeye, restorana.. her yere gidiyorlar. Burada hic bir doktor, ebe disari cikma, cocugu cikarma vs demez. Cok da sagliklilar bebeler:)

Ben ciktim, hic bir sorun da yasamadim. Cocugun bunyesi ne kadar cok, ne kadar cesitli mikropla tanisirsa bagisiklik sistemi icin o kadar iyi.

Evde iken, sanki disardaymissin gibi emzirme antremani yapabilirsin. Emzirirken uzerine bir sal, tulbent, ortu vs atarak emzirmeye calis. Pratiklik kazanip disarda da boyle emzirebilirsin. Ben her yerde emzirdim, emziriyorum. Alisveris merkezinin bebek odasinda, parkta, 1000 yillik bir kalenin arka bahce merdivenlerinde, heryerde:)

Hdi bakalim, Iyi gezmeler:)))

Bocuruk dedi ki...

Pınarcım,
Artık o 40 gün kuralı 20 ye indi:)) Yarı kırkımız doldu çıktık deniyor. Bence sen de acele etme. Doktor için falan çıkarmak zorunda kaldık tabii erkenden ama hemen işimiz bitti eve. Yani yürüyüş yapmadık. Şimdi havalar da serinledi. Bir de grip salgını falan. Allah korusun. 20 günü bekle derim ben. Biz İrem de 20. günde Gümüldür e bir akrabamızın yazlığına gitmiştik. Bol bol uyumuştu. Temiz hava iyi geldi demiştik:) CAN ile dışarı çıkmak konusunda en doğru kararı sen vereceksin. Bakalım nasıl fikirler gelecek? Ben de meraktayım!
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merhabalar. ben amine danimakada yasiyorum. belki biraz faydam olur diye dusundum iki cocuk annesiyim bende. arabasinda guzelce giydirdikten ve uzgardan soguktan koruduktan sonra hic bir sey olmaz ins. biz kisin bile cocuklarimizi arabasinda disarda uyutuyoruz doktorumuz temiz havanin daha rahatlatici oldugunu søyler hep. ayrica arabada uyumasa bile eve gediginde yorgun olacaktir temiz havanin verdigi rehavetle ve yataginda misil misil uyuyacaktir sizde o anda biraz dinlenmeye firsat bulabilirsiniz. nacizane bir tavsiyem daha olacak sut pompasi il sutunuzu cekmek yerine oglunuzu dogal yoldan beslerseniz sutunuz daha verimli olacak ayrica oglunuz sizin kokunuzu duydukca huzur bulacaktir. sut pompasinisutunuz cok geldiginde ve agidan dayanamiyacak hale gldiginizde kullanin derim ben. cektiginiz sutu dondurucuda 6 ay kadar sakliyabiliyorsunuz. gezmeye cikmaktan hic kokmayin hem siz forma giresiniz hemde oglunuz temiz hava alir. saygi ile.

Beyhan dedi ki...

Pınar'cığım,
Almanyada yaşayan ablamın doğumuna gitmiştim.Normal doğum olmuştu ve ablam da senin gibi hemen ayağa kalkmıştı.(maşallah).
Daha bebek 8 günlüktü Hollandaya ikeaya gezmeye gittik.Ertesi gün de bir ev gezmesine,derken hiç eve kapanmadı ablam.Bebek hiç hasta olmadan 3 yaşını bitirdi.Belki sana faydamız olur bu yaşadıklarımızı anlatarak.Öpüyorum sizi.
Fotoğrafa bittimmmmmm...

NiNo dedi ki...

Pinarcim :) oncelikle bir erkek annesi 1 kiz teyzesi ve 1 erkek yengesi olarak konusmak isterim :) ucununde bebeklik donemlerinde yanlarindaydim ilk aylar en azindan :D oglusumla ise 4 yildir beraberiz cok sukur :D oncelikle ben sezeryan olmama ragmen 3 gunlukken oglusumla disariya ciktim 12 gunluktu 6 saatlik mesefaye tatile gittik 20 gunluktu baska bir 6 saatlik yere gittik ve 52 gunluktu uluslar arasi yolculuk ettik ucakla anliyacagin bu bebegin ve senin hazir olup olmamanla dogru orantili canim doktorlar hakli olabilir ama insanin kendini kendinden baskasi ii bilemez tedbirini al siki giyinin tamam bence yeterli cunku insan evde daha cok bunaliyor acilmak istiyor ve sunu unutmaki sen ne hissedersen oglunda onu hissediyor. yeni dogan sariligina gelince yegenlerim ve oglum bunu yasadi doktor kesinlikle su veya baska sey verme sadece emzir dedi ve oglumun sariligi bu yuzden yani billirubin seviyesi 16.8 e kadar yukseldi ozel hastane oldugundan diye dusunuyorum 17 oluinca yatiricaz dediler bi aglamak sorma cok kotu cunku ne kadar ozelde olsa oglumdan ayri kalicaktim ve komsumuz premature ikizlerine uyguladigini anlatti serum suyu evet evet bildigimiz serum hergun 10 cc filan serum suyu icirdim ogluma ve 3 gun sonra kontrole gittigimizde billuribini 6 ya dusmustu bu cocuga ne verdiniz dedi doktor serum suyu dedim neden dedi cunku sizin solediklerinizle oglum hastaneye yatacakti sizde para kazanacaktiniz noldu dedim isinize gelmedi dimi adam dondu kaldi ciktik gittik bi dahada ugramadim o doktora ve kardesimin ve gorumcemin cocuklarindada ayni seyler oldu hatta kardesimde tesaduf iste ayni doktora gitmis ve benim uyguladigim yontemi uyguladi hastaneye yatmadan dustu sariliklari cok sukur anlican bu yontem ise yariyor benim dogumumu yapan doktorumda onerdi su ver bolbol cocuk doktorunu dinleme onlar para kazanmak icin kendini bilesatar dedi iste sen dusun kararini ver tatlim. emmeye gelince bol bol emzir emzirdikce sutun artacak sen ve oglus rahat edeceksiniz bu 5 dakkada olur 20 dakkada sikligini can belirlicek ve gelelim fotoya :) inan bana kart postal sandim nazar olmasin diye bu nu koydun sandim babaniza alkis gonderiyorum saksaksak :D tebrikler cok profesyonel ve bu harika pozu veren minik amatorde baya profesyonellesmis MAASALLAH 40 bin kere canim sevgiler opucukler tirandan

Adsız dedi ki...

öncelikle gözünüz aydın hayırlı evlat olur inşaallah çok tatlı maaşallah:) ben doktorumdan tam tersini duydum dışarı çıkması konusunda. iyi giydirdiğiniz takdirde sorun olmaz dedi doktorumuz. hatta sosyalleşmesi daha kolay oluyor. benim 5 aylık kızım var biz hep gezdik çay bahçelerinde ben bir sorun yaşamadım
sevgiler hülya

Adsız dedi ki...

ayyy bu cok tatli pinar yaa....!! bu gidisle canerin istegi yerine gelecek ve bi kardese kavusacak gibi... :-)). soruna gelince: bencede bu cok gereksiz. ben hic bir sakinca görmüyorum disari cikmakta. caner dogdugunda biz hastaneden ciktigimiz gün önce ablama, oradanda bir arkadasa gitmistik. daha sonrada 1 veya 2 hafta sonra (bunuda mecburen okadar bekledik. benim sezeryan-yarasi iltihap kaptigi icin), hemen hemen her gün disariya cikiyorduk. dolasmaya olsun, misafirlige olsun, arkadaslarla yemege olsun. hatta 1 veya 2 aylikken 4 günlügüne tatile bile cikmistik. bence okadar beklemek gereksiz.

Doruk dedi ki...

Pınar'cığım, seni korkutmak istemem ama Can'ın bağışıklık sistemi oturana kadar kalabalık ortamlara girmemeniz daha doğru bence de. En azından ilk aşıları tamamlansın. Kısa park gezileri olabilir ama kapalı ortamlarda onun vücudunun tanımadığı pek çok mikrop dolaşıyor, riske girmeye gerek yok. İkinizi de çok öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Pinar Merhaba.

ABD'de bebek sahibi olma ve cocuk buyutme tecrubesiyle sana bir iki sey yazayim. Buradaki doktorlarin onerisi soyle: Disari cikabilirsiniz ama kapali, kalabalik ortamlardan kacinilmali.
ABD'de minicik bebegini kangurusuna baglayip da parklarda dolasan anne ve babalara cok sIk rastlayabilirsiniz.

Bizim yasadigimiz yerlerde epeyce cok Meksika ve Orta Amerikali gocmen var. Onlar da minik bebeklerini bebek arabalari ile cikartiyorlar ama pusetin uzeri ortulu oluyor. Boyle bir sey de serin havalar icin, ve herkesin gelip bebegi minciklamamasi icin iyi bir cozum olabilir. (Hispaniklerin inanislarini tam olarak bilemiyorum; niye puseti kalin battaniyelerle orttuklerini ogrenirsem onu da yazarim.)

Nacizane onerim, birlikte tenha yerlerde, baskalarinin (cocuk ya da buyuk) bebege cok yaklasmayacagi yerlerde dolasmaniz. Simdi sonbahar basi, hava guzeldir. Eve kapali kalmayin. Cikin biraz hava alin.

Kanguru kullanimi ile bir iki bilgi: Yeni dogmus bebek basini tutamadigi icin kanguruya oturturken dikkat etmek gerekiyor. Yuzyuze olmalisiniz, ve kanguru arkadan bebegin basina hafifce destek olmali. Bebek size yaslanarak, kalp atislarinizi dinleyerek uyuklar. Boyle seyleri zaten biliyor olabilirsiniz. Ben yine de kendimi tutamayip yazdim.)Ama her bebek kanguruda rahat edemeyebiliyor. Mesela bizim kizimizi yuzyuze kanguruda tasima denemelerimiz hep minik hanimin protestosu ile sonuclanmisti. Iki ayin sonunda basini hafifce tutmaya baslayinca, yuzu disari donuk olarak kanguruda oturup etrafi seyretmekten ise cok hoslanir oldu.

Resim cok guzel. "Cok guzel" sozu hayranligimi belirtmeye yetmiyor. Nazar degmesin. Fotorafciya da soyleyecek soz bulamiyorum. Boyle anlari kacirmamak, her firsattan yararlanmak lazim! Kolay gelsin.

Itir.

Adsız dedi ki...

Pinarcim,
Ben benim kusumu 8 günlük iken parka cikardim. Uykusundan önce cikariyorumda 20 dakika sonra eve gelip yikayip uyutuyordum. Cok da güzel ve uzun uyurdu. Bu havalari birde iyi degerlendir birdaha ne can nede sen bulabilirsiniz.
Kuzuna masallah sansi güzel olsun
Bol bol kokla onu

Adsız dedi ki...

Bir onceki yorumumda yazmayi unutmusum: ABD'de parklarda ve acik havada bebegini emziren anneler gormek de cok mumkun. Buna cesaret edebilir misiniz, bilemiyorum. Iyice ortunerek, fazla dikkat cekmeden ve bebek usumeden boyle bir sey yapilabilir.

Sut pompasi ve anne sutu pompalama konusunda ise butun anne ve anne adaylarina (Ingilizce biliyorlarsa), Yahoo Groups'taki "PumpMoms" forumunu oneririm. Belki benzer bir kaynak Turkiye'deki baska bebek/anne sitelerinde de vardir.

Tekrar kolay gelsin.

Itir.

LaMa dedi ki...

Resim super! Gonullu fotograci harka bir is cikarmis:)
Benim bizat tecrubem, bilgim yok ama gozlemlerimi aktarayim.Burada da Turk yabanci arkadaslar bebekleriyle bir haftalik olmadan piknikler, toplu programlar vs katiliyorlar.
Hatta ucta bri onrke vereyim-bunu kimse tasvip etmez saniyorum- bir Amerikali kapali mekanda, binlerce insanin katildigi festivale 5 gunluk! bebegiyle gelmisti, bebegi korunmasiz kucaginda tasiyordu!

Birlikte acikhavanin tadini cikarmak cok keyifli olur sanki,himm?

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Burçin,
yazdıklarınla cesaret buldum, bugünü kaçırdık ama yarın dışardayız:)
Sevgili Anne ve Bebişi,
ben de çocuğu eve kapatıp mikroplardan korumaya çalışmanın pek anlamlı olduğunu düşünmüyorum, bağışıklık sisteminin güçlenmesi için mikroplarla karşılaşması şart, anne sütünde onun için gerekli olan ilk antikorlar mevcut zaten. Artık heryerde emzirme odaları var, içeri girip müthiş rahat ediyorsun, oda olmadı dediğin gibi dışarda bir örtü yardımıyla emzirebilirim, yanımızda babamıda var ne de olsa, ama buna uygun bir bluzla çıkmam gerekiyor tabi

Sevgili Bocuruk,
gelen yorumların çoğu dışarı çıkma yönünde, oy birliğiyle dışarı çıkılmaya karar verilmiştir:)

Sevgili Nino
ben de dün şekerli su içirdim, sanırım serum suyu da şekerli su içeriyor. Bir doktorun makalesinde okumuştum. Aynı makalede anne sütüne bağlı sarılıktan da bahsediliyordu. Dediğin gibi anne sütü sarılığı tetikliyor bazı durumlarda sanırım

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Amine,
sizden gelen yorumlardan aldıgım cesaret ile yarın dışarı çıkıyoruz inşallah. Fazla sütü sağmak için süt pompası istedim, çünkü gerçekten ağrı veriyor. Bir de 3 ay sonra çalışmaya başlayınca gerekiyor, işyerinde sağabilmek için. Böylece sütüm kesilmez diye düşünüyorum. En güzeli doğrudan emzirmek tabi, bu dakikalar benim için de çok özel
Sevgili Beyhan
karar verdik, yarın çıkıyoruz inşallah,kalabalık değil ama açık havada güzel bir yürüyüş yapabiliriz bebişle
Sevgili Hülya
gelen yorumlarda herkes aynısını söylüyor genelde, biz de çıkmaya karar verdik inşallah

Sevim bizim doktora kalsa 2-3 ay evden çıkmayacağız, sanırım biz kendimize başka çocuk doktoru aramalıyız. Bence de bebeğin alışması gerekir dışarda ki ortama, hep fanus içerisinde yaşayamaz ki.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Burcu,
kalabalık ortamlara değil ama kısa park gezilerine çıkmaya karar verdik. Can'ın ilk aşılarının tamamlanması için sabırsızlanıyorum.

Merhaba Itır
bir önceki yazımda ki yorumun çok hoşuma gitmişti, Hoşgeldiniz doğum sonrası karışık duygular dünyasına...
Gerçekten öyle, karma karışık bir dünya.
Dışarı çıkarma konusunda ki önerilerin için çok teşekkür ediyoruz, süt pompası benim göğüs sağlığım için çok iyi olacak, fazla süt ağrı yapıyor, patlamak üzere olan iki bomba taşıdığımı düşünüyorum bazen, süt pompası çalışmaya başlayınca da gerekecek, gündüz bebekten uzakta iken sütü sağmam için

Sevgili Aycem
güzel havayı fırsat bilip çıkalım istiyorum ben de, malum sonbahar geldi, havalar kapanmadan son fırsatları değerlendirelim

NiNo dedi ki...

pinarcim evet serum suyuda sekerli su ancak daha steril bence onu tercih et yani benden kucuk bir tavsiye :) annesutu sariligi tetikliyor evet buyuzden kardesim 1 hafta sut veremedi surekli sagdik ve cope doktuk sutleri aklinda olsun sagilmis sutleri buzdolabinda ozel posetlerinde saklamak bile ii degilmis annemin arkadasi bi cocuk profu solemisti aklinda olsun canim kolayliklar

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Lama
biz Amerikalılar gibi abartmayalım. Ama cesaret alalım:)
p.c:resimde photoshop vardır:)

Sevgili Nino
dün şekerli suyu verirken kötü bir tecrübe yaşadık, su Can'ın boğazına kaçtı ve bir süre nefessiz kaldı, hareketsiz olunca eşimde bende çok korktuk, yüzüstü koluma alıp karnına bastırınca düzeldi. Eşim bir daha izin vermez sanırım:( açıkçası bende korktum. Suyu daha yavaş yavaş vermem gerekiyordu.

sade kahve dedi ki...

öncelikle maşallah diyelim. Pınarcığım dışarı çıkıp çıkmamak senin kararın zaten abartılı bir gezi olmayacağına göre sen bilirsin yenidoğan sarılığı da kan dan devamlı doktor kontrolünde inşallah düzelir insanlarla fazla haşır neşir olmadan hemen eve dönersen niye olmasın fakat şunu söyleyebilirim lohusalık gerçekten tansiyonun bayağı düşük olduğu bir dönem kendine bebek kadar dikkat etmelisin. ben bebeğimi 51 günlükken bıraktım fakat 6 ay sadece anne sütü ile besledim ve 13 aylık olana kadar bol bol sütümden faydalandı antibiyotik kullanmak zorunda kaldığım için sütü bıraktık. bu süt hikayesini tamamen pompaya borçluyum müthiş bir şey ve bebek ten daha tazyikli sütü çektiği için bol bol süt oluyor sütü sakın cam biberonlarda saklama ve kendine süt torbası yerine bir sürü öğünlük minik biberonlardan edin pompanın yanında verilenlerden sütü onlara sağarsın çünkü işyerinde 2 saatte bir 10 dakika süt sağmaya gideceksin ayrıca akşamdan hepsini çalkalayıp kaynat kaynatma suyuna da sabun ya da deterjan atma sadece su.Allah yardımcın olsun güzel arkadaşım. kusura bakma sana arkadaşım dedim ama inan bu sanal dünyada bulduğum bu güzel insanlar beni çok duygulandırıyor. Allah a emanet olun. Unutmamak gerekir bu melekleri Allah koruyor.

Punto dedi ki...

Süt ve Can'ı dışarı çıkarma konusunda tecrübeli annelerin yorumlarına saygı duyuyorum.
Ben sadece Armağan'ı kutlamak için yorum yazıyorum. Daha önce çektiği fotoğraflardan bazılarını gördüğüm için diyorum ki Armağan artık güzel fotoğraf için fazla konu aramayacak. Elinde öyle bir konu var ki.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Oy oyy maaşallah Can ne tatlı gülümsemiş fotoğrafta, nasılda bakıyor babası çekerken fotoğrafını..

Umarım sarılık hastalığını çabucak atlatır. Bende duymuştum şekerli suyu, kaynayıp ılınmış bardağa az miktarda şeker konulup çay kaşığı ile verilmesi gerekiyormuş ilk doğduu andan itibaren bir kaç gün. Allah korusun boğazına kaçmış ya çok üzüldüm.

Eskiden dediğin gibi 40'ı çıkıncaya kadar odadan dışarı dahi çıkarmazlarmış, bende bunun nedenini bilmiyorum. Ama bence de Can için henüz çok erken gibi, hele bi 20 günlük olsun annesi:))

Adsız dedi ki...

Canım Pınarım fotoğraf çok güzel.

Ama Can dünya güzeli.. Hele o ağzı :)) Maşallah ..

Sorduğun sorularla ilgili hiç tecrübem yok. Keşke olsa sana yol gösterebilsem.. Ama yazdıklarınla sen bende dahil birçok kişiye yol gösteriyosun.

Bitanecik Pınarım.. görüşürüz...

Adsız dedi ki...

Pinar, dunku yorumlarimdan sonra aklima takildi: Pompanizin gelisi biraz daha gecikirse senin rahatligin ve sagligin icin basit bir el pompasi ile ise baslamak iyi olabilir. Zaten uzun vadede de oyle bir yedek pompanin el altinda olmasinda fayda var. Sanirim Avent ISIS gibi urunler Turkiye'de bulunuyor.

Bu emzirme ve pompalama isinde zamaninda bahsettigim forumdan ve baska kaynaklardan epey bilgi sahibi oldum. Arada aklina takilanlar olursa yardimci olmaya calisirim. Gerci bazi fiziksel detaylari ulu orta yazmak istemem :) Gerekirse e-posta ile haberlesebiliriz.

Umarim Can sariligini bir an once atlatir.

Tekrar kolay gelsin.

Itir.

pelin dedi ki...

pınarcığım
benin naçizane fikrim beebğe biraz dikkat etmek gereklidir. her ne kadar anne sütünden geçen antikorlar bebeği korusa da herhangi basit bir gribal enfeksiyon bile bebeği çok sarsar.hatta akciğerlerine inip bronşit falan yapabilme ihtimali yüksek oluyor.bebeğinle birlikte sana ve ailene sağlıklı ve mutlu günler dilerim

Yasemin dedi ki...

pinarim bence bu aralar mevsim donusleri ve etraf mikrop kaynadigi icin bi sure daha sabret derim en azindan 10-15 gun.. sonra cikarsin gene :) ama seni cok iyi anliyorum bu kadar gezen birinin bi anda surekli evde olmasi imkansiz olsa gerek, ee o da analigin fedakarlik kismi olsa gerek :) bakalim ben dogurunce ne etcem.. bu arada resim sahane ikinizide cok optum!

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınar,

okuduğum yorumlar biraz beni şaşırttı aslında. Ben 40 gün boyunca oğlumu dışarı çıkarmadım. Burda zaman çok önemli aslında. Oğlum ocak ayında ve Ankara' da dünyaya geldiği için mecbur olmadıkça dışarı çıkarmadık. Hatta itiraf ediyorum eve gelen kalabalık misafirlerin yanına bile çıkarmadım.
Ben riskleri sevmiyorum. Bu bağlamda da ,ilk altı ay riskleri en aza indirmeye gayret ettim.
Tabi sen de haklısın,yazın son günleri .Ben camdan bakınca Ankara' nın karlı ve insanın nefesini kesen ayazını izlerken, sen istanbul' un güneşli havasına bakıyorsun. Güneş ışınlarının faydalı olduğu saatleri bilirsin zaten, işte bu zaman aralıklarında temiz havaya çıkarılabilir. Ama alışveriş merkezleri gibi yerleri doğru bulmuyorum . Hele bu zamanlarda bence zaruriyet yoksa bencillik gibi geliyor.
Yüksek lisansımı yaparken farmokoloji üzerine de çalışmıştım biraz. Bence bebekleri antibiyotik almalarına maruz kalacak her türlü riskten uzak tutmaya gayret etmeliyiz .
Sevgilerimle

Ballı Künefe

pastacik sezer dedi ki...

Pınar'cığım,
benimde 3 yaşında bir oğlum var. Hemen hemen her annenin yaşadığı gibi ilk çocukta ilk bir yıl endişeler içinde geçiyor galiba. gezme konusuna gelince buna ancak sen karar verebilirsin. sen ve bebeğin kendinizi hazır hissediyorsanız neden olmasın. omuzuna ince bir tülbent örttünmü herşey çözümlendi. Ben sokakda bank da emzirdiğimi biliyorum. amm nacizane küçük bir tavsiyem var sana kapalı alanlara ve kalabalık ev toplantılarına ve okul çocucuğu bulunan ortamlara pek girme en azından ilk aşıları olana kadar. şu anda virüslere ve mikrobik hastalıklara karşı korumasız.Sana ve bebeğine bol uykulu geceler dilerim. :))

Adsız dedi ki...

masaallah, masaallah, allah nazarlardan korusun, resim süper cekilmis...cok tatli kücük bey...sevgi ve saygilarimla...öptüm

NiNo dedi ki...

canim korkma ayni sey meme emerken de olabilir bundan dolayi endiselenme sayisini bilmedigim kadar basima geldi bu dedigin sey iki kasinin ortasina bas parmagini koy ve yavasca yukari cek yutkunacaktir yani tam anlatabildimmi bilemiyorum bazen su icerken hala bile oluyor ogluma 4 yasinda olmasina ragmen :) bizim bile genzimize kacmiyormu bazen su :D onun gibi yani tabii sen bilirsin umuyorumki bu gunleri cabuk atlatirsiniz insan ole tedirgin oluyorki gunlerce uyumadan basini bek;lemistim ilk gunler oglumun nefes aliyormu kalbi atiyormu diye dinliyordum surekli elim kalbindeydi sizi cok ii anliyorum :) harika duygular bunlar birde cay kasiginin ucuyla azar azar ver birden verme slikon kasik ta kullanabilirsin daha guzel olur sevgiler

Berceste dedi ki...

Deneyimli anneler güzel güzel anlatmışlar, ben tecrübesizce sadece gözlemimi ileteyim...

İngiltere'de öyle küçücük bebekler görüyorum ki sokaklarda, dün doğdular da sokağa çıktılar zannediyorum. Siz de daha çok yenisiniz ama çocuğu eve kapatmanın, bu güzel havaları ve D vitaminini kaçırmanın çok anlamlı olmayacağını düşünüyorum. Üşüme ile ilgili önlemleri aldığın, karnını doyurduğun, altını değiştirdiğin sürece Can'ın da çok ses çıkartacağını sanmıyorum. Yavaş yavaş alışırsınız ikiniz de diye düşünüyorum. En güzel yolu ana oğul ikiniz bulacaksınız. Kim ne derse desin, Can ve sen karakterlerinizi ortaya koyacaksınız o kesin. Dolayısı ile uzlaşma, anlaşma ikinizin arasında gelişecek, şekillenecek. İlki sen çok yüz vermeyeceksin, şimdiden her dediğini yapıp, yapmama konusunda yönetime el koyacaksın. İkincisi de onu anlayacaksın :) Sen nasıl alıştırır, şekillendirirsen, o da öyle büyüyecek. Açık alanlar ikiniz için hoş görünüyor benim gözüme. İleride de emzirme ve alt değiştirme konusunda, bu hizmeti veren yerleri belirlemen ve gerekli hijyen şartlarını sağlaman kaydı ile zorluk çekmeyeceğini düşünüyorum. Uçaklarda bile bu alanlar mevcut bildiğim kadarıyla(emzirme yok galiba da, alt değiştirme var) Emzirme konusunda sütünü minik biberonlara evden çıkmadan depolaman da bir çözüm olabilir. Elbet tazesinin yerini tutmaz ama acil durumlarda işe yarayabilir. Doktor bir yakınımız süt emme çağı geçen çocuklarına su yerine anne sütü vermeye devam etmişti. Sudan bile yararlı düşüncesi ile.

Karar Can ve senin :)

Taşıma için de swing adı verilen Afrikalı kadınların çocuklarını taşıdıkları bir zımbırtı var. Anne ile çocuk pek haşır neşir oluyorlar. Kangurudan daha rahatmış gibi geliyor bana ve İngiltere'de hemen hemen herkeste onu görüyorum. Karşı komşum oğlunu onun içinde taşıdı durdu, şimdi kızı doğdu, kız onun içine girdi :) Kangurudan daha dengeli gibi de duruyor. Annenin belinin rahatlığı açısından. Hatta babalar bile kullanıyor, Armağan'a ilk mesaj bu olsun :P Esas mesaj da Akın amcanın dediği gibi, kendisine manken bulmakta zorlanmayacak, eline gözüne sağlık!

Ünal ailesine en gencinden başlamak üzere sevgiler...

Saliha dedi ki...

canım ne tatlı ya:)) neolur resımlerını yayınlama pınar nacızane fıkrım maasaallahtebarekallahya harıka bişi bu can:))
benım ablam dogum dr.u esıde cocuk dr.u benım oglusum cocukdr.ıle berber yasıyo nerdeyse.....eger faydam olucaksa sunu soylıyeyım suan mevsım gecıslerındeyıs ve bu hastalık demek...hanı tam yaza gelseydı neyse ama suan mevsım gecısı bu bır...ıkıncısı bizim toplumumuz bence bazı temızlık alıskanlıklarına ve bazı seylere hassasıyet gostermıyor ve yenıdogan bebegın ılk 5-6 ayında (cokfazla dımı) bagısıklık sıstemı gelısıyor..bu surec cok onemli...bence dıkkat etmelısın..işte annelik bu pınarcım bazı seylerden fedakarlık yapmak:((bıraz ustunkörü gectım konuyu ama eger yardımcı olabılecegım baska bısı varsa cok mutlu olurum sevgılerle..saliha sarı olanın annesı:)))))))

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Zerrin(Sade Kahve)
süt pompasını ben de bu yüzden istiyorum. Hem şu anki fazla sütü sağıp devamını sağlamakta, hem de işe başlayınca gerekecek. Ama ilk hafta fazla sütü sağamadığım için şu an sütüm azaldı sanırım:( Sipariş ettiğimiz ürün halen gelmedi, umarım tekrar artar sütüm. Süt pompasını ne kadar sütüm var onu görmek içinde istiyordum. Bende mümkün olduğunca emzirmek istiyorum. Dün dayanamadık ve çıktık gezmeye:) İkimiz için de sorun olmadı, dışarda gezerken mışıl mışıl uyudu çoğunlukla.
Melekleri Allah koruyor gerçekten buna inanıyorum.

munevver dedi ki...

Pınar'cığım, tedbirini alıp, koruyup gözettikten sonra ben de anne iyiyse çıkılmasından yanayım. Yalnız, insanlara çok yaklaştırılmamalı. Senin için de, onun içinde iyi olur.

Sütünü sık sık vermeni öneririm. Kendiliğinden düzene girecektir. Her ağladığında vermelisin şu ara. Sütün emdikçe çoğalacaktır. Bir müddet sonra sen zaten anlayacaksın ağlamasının nedenini. Ama şu anda onu bilemezsin daha. Çok minik olduğu için çeneciği çabuk yorulup bırakacak, sık sık emmek isteyecektir.

Kitapların ve doktorların önerileri elbette önemli; ama, anne ve bebek arasındaki ilşkiyi en iyi yine siz bileceksiniz ve kuracaksınız.

Kolaylıklar diliyorum .Sütün bol olsun.

Sevgiler hepinize.

Nane Limon.

Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar, hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün inşallah. Can ve sana mutluluklar diliyorum ;) Anne olmak süper birşey değil mi?

Sevgiler

Berceste dedi ki...

Ben gene dayanamadım :P Bol su iç Pınar. Su içtikçe sütün artacaktır. Bu konuda sorunu olan bir arkadaşım için internette araştırmıştım, oradan biliyorum. Bir de tahin helvası önerilmekte! Arkadaşa bulduğum bilgileri iletmiştim. Su şişesi ile gezer olmuştu ve sorun yaşamadı sonrasında :)

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Pınar
Ben kasım ayında doğum yapmıştım ve Samsun'a hiç yağmadığı kadar kar yazmıştı.Korkudan çıkartamamıştım.Doktora gitmek hariç tabi..Ama daha sonra ki kış kar demeden çıkarttım alışsın diye..Ağzını açıp karı yakalamaya çalışırdı:)))
Sıkıca giydirince hiç bişey olmuyor.Ama yazın doğum yapsaydım sanırım çıkartırdım.Mikroba da alışmalı yoksa herşeyde hastalanıyor.

ruchan dedi ki...

Çok tatlı maşallah... Eskidenmiş kırk gün bebeği dışarı çıkarmamak... Keyfinize bakın bence...

AycA dedi ki...

havalar sakat kafasın ayaklarını karnını göğsünü sıkı tut ve çık gez hava al.. her yerde de emzir rahat ol:)
Erin de sarılık olmuştu her dakika emzirdim en son gözlerden çıkıyor sarılık ensişelenme Erin aylikken hala vardı gözünde azıcık sarılık :)
Ama her ağladığında emzirme kim dedi ???onun sana ihtiyacı var hala karnında çünkü önümüzdeki 3 ay.. kucağına al sarıl kokla emzir .. ten tene temas..
fotoğraf çok güzel babasına söyle sık sık çeksin sende yayınal biz de görelim:)

Butterfly dedi ki...

İlk 3 yıl insan beyindeki snaptik bağlantıların güçlendiği yıllar. Bunun yapılacak iki şey var; 1-yeni yerler görmek 2- yeni tadlar almak. Snaptik bağlantıları güclü çocuklar problem cozme becerısıne sahıp, akıl yurutme ve dusunme yeteneklerı konusunda da dıger-evden cıkmayan ve kısıtılı cevre ımkanlarıyla yetısenlerden- farkedılır duzeyde farklı oluyorlar. not:kızkardesım Hulya'nın blogundan takıp ederek buldum sızı:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Pinar Hanim,
ben kadin hastaliklari ve dogum uzmaninin yaninda, almanyada, calismaktayim. Inanirmisiniz, hastaneden ciktilari gün bile gelenler var. Cikabildiginiz kadar cikin, yeterki sIkIca giydirinki minik yavrunuz üsütmesin. Ve agladiginda mutlaka emzirin, cünkü onun size ihtiyaci var, ve herzaman onun yaninda oldugunuzu, size daima güvenebilecegini bebeginize bununla gösterebilirsiniz. Bu durum psikolojik acidan cok önemlidir bebeginizin saglikli gelisimi icin.Hani derler ya, her agladiginda alinmaz kucaga , yoksa hic rahat vermez! Bu cok yanlis! Onlarin ilgiyi , sevkate , sicakliga, güvence ihtiyaci var....
Ailenize ve size mutluluk, güzelik, saglik dolu bir ömür diliyorum....
Kendinize iyi bakin ...
Sevgilerimle
Hasret, www.hasretlilezzetler.blogspot.com