4 Ekim 2013

ÇİKOLATALI HİNDİSTANCEVİZLİ KEK

2012 senesine girerken hiç tahmin etmezdim, yeni bir eve taşınacağımızı, üstelik avrupa kıtasından asya kıtasına geçmek gibi radikal bir karar ile, vay vay vay... Ne cesaretliyiz be! Meğer bu daha devede kulakmış...

2013 senesine girerken de bilemeyecektim yeniden taşınacağımızı, üstelik memleketten fersah fersah uzaklara taaa Amerika ya!!!

2014 senesinden artık durgunluk bekliyorum. Lütfen biraz durulalım :)

Bizim oğlanın okula başlaması da Amerika ya kısmet oldu. Okula giderken beslenmesine takviye olsun, okuldaki menüyü sevmediği yiyemediği vakit aç kalmasın diye pişti bu kekcikler, aynı zamanda babamıza da destek işyerinde...  
Doğaçlama yapmıştım ama Çok beğenildi, bana da tarifi yazmak şart oldu. Devletşah ın instagramdaki fotoğrafına yazdığı yorum da bloğa dönmeme etkili oldu tabi. Haklı da bloğa niye yazmayayım ki...

Ve bu yazıyı bu tarifi Amerika'nın Houston şehrinden yazıyorum. 
 
Artık memleketten binlerce mil uzakta pişiyor keklerim, başka diyarlar başka bir ortam, herşey iyi güzel bir tek özlemekten korkuyorum. Sevdiklerimi, ailemi, memleketimi Özleyip mutsuz olmaktan... Kaçıyorum ondan bu sebepten... Hatta dile bile gelmemeli...

Tarif demiştim  
İşte tarif

Malzemeler:
3 yumurta
225 gr yumuşamış tereyağı( buradakilerden 2 stick ediyor)
1 su bardağı süt
1 cup tozşeker
40 gr kakao
1 çay bardağı hindistancevizi rendesi
1 paket hamur kabartma tozu
2 su bardağı kadar Un

Yapılışı: Hepsini karıştırım, sırasına hiç dikkat etmedim, en son un ve kabartma tozu koydum bir tek, muffin kağıdı dizdiğim kalıplara koyup buranın ısısı ile 355 F de pişirdim. 180 C ye karşılık geliyor.

Afiyet olsun

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Daha çok yazı daha çooooook resim lütfen
Sibel

Nurşen Aksoy dedi ki...

Süper olmuşlar,ellerinize sağlık..sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bazen gitmek iyidir
uzaklaşmak
ardındakilere daha mutlu bakabilmeyi getirir
şanslısın çünkü 2 tane tatlı evlat ve mutlu olduğun bir eşin var bunlar orada en büyük hazinen,illa ki insan sevdiklerini özler ama km ler olduğunu ABD gibi buralara çok uzak bir yerde iken hisseder insan yoksa istanbulda ya da Türkiye'nin herhangi bir yerinde olsan yine herkesle bir arada olamayacaksın ve hemen anında hepsini toplayamayacaksın.

Kusuruma bakma nacizane görüşlerimi aktarmak istedim güzel yazına binaen,bir kusur ettiysem hakkını helal et.Ben gitmeleri severim insana her biri iyi geliyor hele de bazen ihtiyac dahilinde olursa bu tadından yenmez oluyor ama bunu insan kendi çuluna dedikleri şeye döndüğünde anlıyor.
Uzaklık her zaman iyidir,yenilik de iyidir durağanlıktan uzaklaştırır ve insan beslenir büyür.

Halbuki ben buraya "bu kek benim bu haftaki ilham kaynağım"diyerek başlayacaktım ama olmadı,bu kekden ilham alarak benim yaptıklarımda çok güzel oldu ve sayende bloguma yakın zamanda yayınlayacağım tarif çıktı,teşekkürler.

Çok uzun bir yorum oldu,tekrardan hakkını helal et.
İstanbul'dan selamlar ve sevgiler.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Mutfak Havlusu, yorumunun her kelimesi doğru. Buraya başka türlü böyle mutlu gelemezdim. Eşim, çocuklarım hazineler... Değişiklik iyidir, özlemek dozundaysa da güzeldir. Kavuşmanın mutluluğu vardır sonunda. Ümit etmek güzeldir. Bu güzellikleri unutmak üzereyken buraya geldik... Ne kadar şükretsem az... Sana ilham olabildiyse ne mutlu bana, sevgilerimle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sibel inşallah kısmet olsun daha çok yazı eklemek :)

paNDuf dedi ki...

SENİ ÖZLEYECEĞİM.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ama ama ben yazı yazmaya paylaşmaya hep devam edeceğim :) bugün yarın hatta