1 Ekim 2010

SİL BAŞTAN ve MASUMİYET MÜZESİ

Bir kitap okudum hayatım değişti diye başlamıştı "Yeni Hayat" kitabı Orhan Pamuk'un.

Elbet kolay değil bir kitabın insanın hayatını değiştirmesi ama ruhuna çok şey katıyor, çok şeyi çıkarıyor, eviriyor çeviriyor ve yeni bir şeyler keşfettiriyorsa o kitap değiştiriyordur aslında.
Her otobüs yolculuğumda, her gecenin ışıklı görüntüsünde evlerde yanan ışıklara her bakışımda o duygu, o his...

Orhan Pamuk'un her kitabı ayrı ayrı bir iz bıraktı bende... Ama bazı kitaplarının yeri apayrı..

Son kitabı, Masumiyet Müzesinin çıktığını haber veren bir mail aldım. Derken maili aldıktan kısa bir süre geçmişti ki işyerime bir kargo geldi. Eşimin sürpriziydi kitap bana...
Kitaba başladım ve şaşırdım ilk satırlarda, bir ilkti bu satırlarda yazarı için. Orhan Pamuk'muydu yazan, farklıydı sanki ilk satırlarda. Sonrasında ise gerçek ruhuna kavuştu kitap, yazarının havasına büründü.

Kitap bitti ama etkisi sürdü...

Kitapta bahsi geçen müze açılsa da gitsem, o havayı solusam istedim... Halen haber yok müzeden... 1 yıl geçti aradan...

Kitabı bitirdikten sonra ise bir şarkı dinledim. Şarkı yeni değildi ama kitabı okuduktan sonra yepyeni bir şarkıydı benim için... Çok derin bir şarkı...

Şebnem Ferah - "Sil Baştan" diyordu nakaratlarda....

Giriş müziğinden sonuna kadar, şarkı bir sızı veriyordu dinledikçe, kitabın sonunda okuduğum sızıydı... Şarkıyı her dinleyişimde kitap bir sahne olarak geçiyordu gözlerimin önünden... Bir film şeridi gibi... Yemek yenilen o masa, o nişan gecesi, Cihangir'in o sokakları, son yolculuk...

Evet dedim bir keşif yapmış gibi...
Bu kitap bir film olduğunda film müziği de bu şarkı olmalı...
Bunu Orhan Pamuk'a yazmayı bile düşündüm o sıralar ciddi ciddi...
Belki de yazarım halen... Buna inancım tam...

Ve Cumartesi akşamı bu duygu taşıdı beni/bizi Şebnem Ferah'ın sahne aldığı Harbiye Açık Hava'ya...

Bütün koltuklar dolu, herkesi taşıyan bir sebebi var gözüken o ki...
Kimden Kulübeme Hoşgeldiniz...

Birçok şarkı söyledi Şebnem ama ben bekledim şarkımı, bir başka şarkı daha vardı beklediğim
"Deli kızım uyan"
Onu da söyledi... Üstelik tepeden karlar yağarken, sahte de olsa beni büyüledi,
Dağlı karların ardında yaşayan kızı gördüm orda...
Kimden Kulübeme Hoşgeldiniz...

Sonra "Sil Baştan"

Bu şarkı için beklemiştim, bu şarkı için, yasak olmasına rağmen, konser alanında fosur fosur sigara içen insanları çekmiştim...
Kimden Kulübeme Hoşgeldiniz...

Bu şarkı&kitap bütünlüğünün yarattığı o güzellik için...
Kimden Kulübeme Hoşgeldiniz...

Aşk bambaşka idi... Farketmek güzeldi. Bakıp düşünmek güzeldi. İçinde yaşamak güzeldi...

Gücün var mı sevgilim
Derin sularda inci tanesi aramaya
Cesaretin kaldıysa
Hala benle aşktan konuşmaya
Söyle canım sevgilim
Hayat bize oyun oynuyor olabilir mi
Yorgun gibi bir halin var
Duyguların karışık olabilir mi

Sil baştan başlamak gerek bazen
Hayatı sıfırlamak
Sil baştan sevmek gerek bazen
Herşeyi unutmak

Sanki bugün son günmüş gibi
Dolu dolu yaşamak istiyorum ben
Her ne çıkarsa yoluma
Selam verip yürümek istiyorum ben

Sil baştan başlamak gerek bazen
Hayatı sıfırlamak
Sil baştan sevmek gerek bazen
Her şeyi unutmak

8 yorum:

özlemnitta dedi ki...

Merhaba..
Bir kitapla bir şarkıyı bütünleştirmek...Güzel şey.
Şebnem Ferahı çok severim.Konser görüntülerini yayınlayıp bizide götürmüş oldunuz böylece:)))

nesrin dedi ki...

O kitabi ben de cok sevdim. Müzenin halen acilamamasina sasirdim. Merakla bekliyorum. Sevgiler...

nohut oda dedi ki...

şebnem ferah...

harıka bır ses ve yorum benım ıcın..ıcımı tıtretıyor her sarkısı..

cok severı cok..

e. t. dedi ki...

kitap ve şebnem seni etkiledi, sende beni.
kitabı alıp okumak kolay, peki ya kaçan konseri ?
nice kitaplarda büyülenmen dileği ile...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

e.t
aynı büyüyü yaşaman ve daha nice büyülenmelerle biten kitaplar okuman dileğiyle...
yeni bir kitaba başlıyorum, umarım yeni bir büyü demek olur benim için:)

e. t. dedi ki...

yalnız birde kitap okuma zamanlarınla ilgili tüyo vermen lazım ;)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

işe servisle gidip gelip koltuğa oturur oturmaz kitabını açıyorsun:)
evde kitap okumayı bırakalı çok oldu:)

Yasemin dedi ki...

simdi bitti kitap.. ama bitmesin diye cok direndim.. okadar yavas okumaya calistim ama basaramadim. okudukca okuyasim geldi. hatta bi gece ortasina geldigimi farkettim baktim daha 300 sayfa var, ya dedim bu kitap bu gece bitermi... selcuk ters ters bakti bana :) ee orhan pamuk u okumayan bilmez. benim icin ayridir yeri, yeni hayat benim icin gercekten dedigi gibidir. "bi kitap okudum, ve tum hayatim degisti"...