5 Eylül 2010

YENİ HAFTANIN YENİ TARİFİ: KUPTA TİRAMİSU

Benim için çok iddialı oldu her yeni haftaya yeni bir tarif eklemek...
Ama şaşıyorum. İkinci haftaya giriyorken yeni bir tarif var bu sayfalarda...
IMG_1254

Kupra tiramisu yaptık...
Evdeki malzemeler tarife uyunca, fotoğraf çekme hevesi de eklenince bir çırpıda yapıldılar... Ardından buzdolabında tatlarını kazanmayı beklediler.
Eşimden geriye kalan 3 boş kase tarifi tekrar tekrar yapılacaklar listesine almaya yetti...
Can'ı cezbeden ise üzerindeki kakao tozu... Beni mest edense fotoğraf kısmı...

IMG_1259

Malzemeler:

(5 porsiyon)
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
100 gr labne
100 gr kedi dili bisküvisi(bir paketin yarısı)

bisküvileri ıslatmak için:
1 su bardağı sıcak su(250 ml)
2 yemek kaşığı granül kahve

Üzeri İçin:
kakao, kiraz şekeri, rulo kat

Yapılışı:
Süt, un, şeker, vanilya ve yumurta sarılarını tencerede çırpın ve muhallebi kıvamına gelene kadar orta ateşte sürekli karıştırarark pişirin. Ocaktan alıp ılımaya bırakın. Ilıdıktan sonra labneyi karıştırıp tekrar iyice çırpın. Daha homojen kıvam olsun derseniz mikser kullanabilirsiniz bu aşamada.
Kedi dili bisküvilerini ıslatmak için sıcak suya granül kahveyi ekleyip karıştırın. Kedi dili bisküvilerini önce ikiye kesin, sonra kahve karışımına bir kez hızlıca batırıp çıkarın. Islanmış bisküvileri kaselerin tabanına dizin, ardından üstlerine hazırladığınız kremadan bir miktar dökün.
IMG_1225
Bir kat daha ıslatılmış kedi dili serip üstüne krema ekledikten sonra iyice oda sıcaklığına gelene kadar bekleyin.
IMG_1243


IMG_1246

Soğuduktan sonra üzerlerine kakao eleyip dilediğiniz gibi süsleyin. Ben kiraz şekeri ve rulo katlar kullandım.
IMG_1304IMG_1294

Afiyet olsun cümlemize...


Not: Tarif, Lezzet Dergisinin Şubat 2010 sayısından alınmıştır.

6 yorum:

narcicegirengi dedi ki...

Cok guzel gorunuyorlar, kupta tatli bana hem servis acisindan hem de estetik gorunmesinden dolayi daha guzel ve pratik geliyor.Ellerinize saglik. Sevgiler
www.narcicegirengi.com

Sanem dedi ki...

ben bundan istiyorum.. Hem bundan, hem Can'in yanaklarindan!

MMO dedi ki...

Harika olmuş! :)

berna mutlu aytekin dedi ki...

ben de sık sık bu tarfi yaparım. benimgulerim.com da yakında paylaşacağım. Fotoğraf çekemeden bitiyor bizdekiler ne yazık ki. Ellerine sağlık fotoğraflar çok başarılı. Blogunu da takibe aldım ve sık sık paylaşıyor olacağım. Kolay gelsin.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Narçiçeği
sunum açısından çok güzeller kesinlikle... aynı zamanda pratik bir tarif...
tekrar tekrar yapılacaklar listesinde...

Sanemim, sen her gün gel her gün yaparım ben sana, yeter ki sen iste... Can'ın yanakları da sana feda olsun :)

Ayazma, çok teşekkürler

Berna, gerçekten sık sık yapılmaya değer bir tarif, bizimkisi Ramazan'a denk geldiği için mecburen yenemeden beklendi:) O yüzden fotoğrafını çekebildiğim doyasıya :)
Sevgiler

emelce yemek dedi ki...

ben de en cok fotograf bolumune bayildim ellerinize saglik