30 Ağustos 2010

KURU ÜZÜMLÜ VE MÜSLİLİ MUFFİNLER

IMG_1198
Uzun vakit oldu bu sayfalara tarif eklemeyeli...

Özellikle Ağustos sıcaklarında fırınla aramıza bir mesafe koydum.

Bu mesafeyi korumaya da niyetliydim ancak gel gör ki Ayşem benim de aklımı çeldi ve her güne olamasa bile her haftaya bir tarifle gidebileceğimi düşündüm. Düşünüyorum inanmak da istiyorum!!!

Bu mesafeyi geçen hafta yapılan limonlu cheesecake ve çikolatalı chips kurabiyeler ile bozduk. İlki benle eşimin favorisi ikincisi de Can'ın...
Anne de baba da çikolatadan hazetmezken bu yavrunun çikolataya düşkünlüğü nedir böyle...
IMG_1142IMG_1125
Bu muffinler ortak kümeye girdi... Can için çikolatalar eklendi. İçindeki kuru meyveler yetmedi üzerine de kuş üzümleri, bir kısmına da meyveli müsli...

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
3/4 su bardağı kadar doğranmış kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm
150 gr çikolata rendesi ya da damla çikolata(ben madlen çikolataları kırarak ekledim)
1 paket kabartma tozu
Un
18 Adet çıkıyor...
IMG_1120
Yapılışı:
Muffin kuralını bir kenara bırakıp normal kek yapımı yolunda gittim. Önce şeker ve yumurta çırpılır, süt ve yağ eklenir, bir kısım un elenir, elenmiş unun üstüne kabartma tozu ve kuru meyveler, kırılmış çikolatalar eklenir. Kek kıvamına kavuşacak kadar un eklenir. Karışım muffin kağıtları yerleştirilmiş muffin kalıplarına pay edilir. Yukarıdaki malzemeler ile 18 adet çıkıyor.
IMG_1197
Üstlerine kuru kuş üzümü ya da müsli parçaları bırakılır. Ben fazladan kayısı bademleri de dizdim.
180 dereceli önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirilir. Fırından çıkarmadan kürdan tesi yapmayı unutmayın, kürdanı batırdığınızda temiz çıkmalı. Kürdana hamur yapışmıyorsa pişmiş demektir.

Afiyet olsun...
IMG_1168

4 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

ooo hoşgeldin pınarım, hadi bakalım haftada 1 güzel bir gelişme ... bekliyoruz.. bu arada ellerine sağlık da dmeyi unutmayalım

Yemekbahane dedi ki...

ooo hoşgeldin pınarım, hadi bakalım haftada 1 güzel bir gelişme ... bekliyoruz.. bu arada ellerine sağlık da dmeyi unutmayalım

lavantalimon dedi ki...

kuş üzümü kulanmışsın ne şirin olmuşlara Canın ağzına layık ellerien sağlık canım afiyeler olsun:))

Yasemin dedi ki...

pinarrrr böle fotoğraflarla dolu tarifler istiyorumm.. ayy ne özlemişimm! harika harika!