13 Nisan 2010

MARMELATLI DÜĞME KURABİYE

Geçtiğimiz Pazar İstanbul’da soğuk ve sert rüzgârlar esiyordu. Havuz&Hamam sefası sonrası Can ile bu havada dışarıda daha fazla durmayıp evimize yönlendik. Mutfakta yeni tarifler denemek için bu kaçırılmaz bir fırsattır deyip ben mutfağa girdim, Can ise öğle uykusu için yatağına yol aldı.

Sizin de denenecek tarifler listeniz mutlaka vardır. Öyle tek bir liste de değil birçok liste üstelik. Sırf özen ve meraktan yapılması planlanan bir tarif listem var benim mesela, halen yapamadığım Biskotti bu gruba giriyor. Bir de eş dost için yapılmak istenen tarifler listesi var, eşim için milföy pasta, laz böreği gibi…

Bir de kendim için olan bir liste var:) Lezzetini çok beğenip unutamayıp kendim de yapmak istediklerimi içeriyor bu liste.

Pazar günü listelerden sonuncusunu seçtim:) Ancak tadım testinden sonra 2.listeye de girdiğini öğrendik:)
Kimden KLUBEM
Münevver Ablamın deyimiyle Marmelatlı Düğme Bisküvi… Can’ın Hoş Gelesin Partisinden bu yana unutulamayan lezzet... Sonrasında aynı hamur tarifiyle Bibi Hoş Gelmiş Partisinde Hibiscuslu olarak yenmiş, yine çok ama çok beğenilmiştir.
Özenle yapılıyor, mini mini lokmalar halinde yeniyorlar.
Kurabiye mi yoksa Bisküvi demek mi gerekir bilemiyorum. Kurabiye görünümündeler ama bisküvi gibi de kıyır kıyırlar… Hiç kabartıcı eklenmiyor.
Genel bilinen ismi ise Marmemalatlı Kurabiye. Ben de bir karışım yapıp Marmelatlı Düğme Kurabiye ismini vermek istedim.

Tarifi buraya aynen geçirdim çünkü üzerinde en ufak bir değişikliğe gerek olmayan mükemmel bir karışım bu… Sadece marmeladın türünü değiştirebilirsiniz, evde kayısı ve vişne olmadığı için portakal ve incir reçeli kullandım. İlk fırsatta farklı marmelatlarla ve Hibiscuslu olarak tekrar yapacağım.

Kimden KLUBEM
Malzemeler:

-250 gr.un (2 su bardağı)
-140 gr.tereyağ (soğuk)
-70 gr.pudra şekeri( 5 silme çorba kaşığı)
-2 yumurta (akı ayrılacak)
-Limon kabuğu rendesi, çay kaşığının ucuyla saf vanilya,
-2 dolu Çorba k.koyu marmelat (kayısı, vişne)
-2 dolu çorba k.toz şeker.

Kimden KLUBEM
Yapılışı: ( 40 adet civarı oluyor)
Elenmiş unun içine küp küp kestiğiniz tereyağını koyunuz. Bıçakla yağla unu, yağlar görünmeyecek şekilde kıyınız. (Bu şekılde yapılınca bisküviler kıtır kıtır oluyor) Ortasını açıp, 2 yumurta sarısı, pudra şekeri, LKR. koyup yoğurunuz. Hamur toplanmayacak gibi gelebilir, devam ediniz. Buzdolabında 1/2 saat dinlendirdikten sonra cevizden küçük parçalar koparıp yuvarlayınız. Küçük parmağınızın ucuyla ortasına bastırınız. Çukur taraflarını önce biraz çırpılmış yumurta akına sonra toz şekere batırınız. Tepsiye aralıklı yerleştirip, çukurlara çay kaşığıyla marmelat koyup, 175 C de 10-12 dk. pembe renkli pişiriniz. Fırından çıktıktan sonra marmelatın üstüne biraz yeşil fıstık serpebilirsiniz.
(Kaynak:www.nanevelimon.blogspot.com)
Kimden KLUBEM
Fırın çalışmışken devam etsin deyip bir başka tarif daha yaptım. Bu da benim listemden idi:) Çok sevdiğim lezzetin tekrar edilişi idi sadece. Pratik bir yöntemle daha kısa sürede hazırlayabildiğim yeni bir tarif oldu o yüzden bu yazıyı takip edecek o da… Yine bu tarifin de aynı zamanda 2.listeye girdiğini görmek beni mutlu etti.
Ortak lezzetlerde buluşmak dileğiyle…

3 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Sevil Şahin dedi ki...

gercekten nefis ellerine sağlık canım..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Reçel severim
reçelli lezzetleride severim:)
ellerinize sağlık.
Geçtiğimiz günlerde ben düşünüyordum neden hamurunada reçel eklemiyoruz o şekilde yapmıyoruz diye ama yapılıyormuş ve de güzel oluyormuş!