21 Kasım 2006

KASTAMONU

Safranbolu'da son bir fotoğraf çekip Kastamonu'ya doğru yola koyuluyoruz:) Dantel işlemeciliğine dikkat, Kastamonu'dada göreceğimiz üzere hanımlar el emeği göz nurundan vazgeçmemişler. Perdelerde,

Yastıklarda, Masalarda, Heryerde Güllü Dallı Danteller

Kastamonu'ya akşam 7ye doğru varıp doğru otellerimize dağılıyoruz. Öyle modern otellerde kalmayız illaki konaklarda saraylarda kalıcaz diye tutturunca Toprakçılar Konağı ile Osmanlı Sarayı'nı mekan tuttuk. Bizim kaldığımız Osmanlı Sarayı idi, Atatürk'te zamanında Kastamonu Ziyaretinde burda kalmış.
Akşam yemeği için Toprakçılar Konağına geçildi, Safranbolu'daki yemek fakirliğinden sonra Kastamonu'da yediklerimiz bize çok çok güzel geldi. Ekmek kebabı çok lezzetli, herşey çok taze idi.. Akşam fasıl eşliğinde yenen güzel bir yemekten ve Türk sanat müziği ziyafetinden sonra tekrar sarayımıza döndük:)

Bu arada cebimizde birşey kalmış Safranbolu yazısına eklenememiş:) Altın kutusunda Safran:) Ertesi sabah saray mutfağında yapılan güzel kahvaltının ardından gezi turumuza başlıyoruz. Safranbolu gibi Kastamonu'da tarihi eser bakımından çok zengin, Camiler, Medreseler, Külliyeler, Hamamlar, Konaklar.. Tek fark Safranbolu'da lokum burda helva var:) Ünlü Kastamonu Çekme Helvası:) Buyrun bir tanede siz almazmısınız. Tarihi eser fotoğraflarını eklemeyeceğim buraya, fotoğrafını değil kendisini görmeniz lazım..O ihtişamı fotoğraflar'ın anlatmaya dili yetmez..

Sevgili Berceste geziden önce bana haber vermese belki ilgimi bile çekmeyecek Kastamonu bağlama örtülerini daha bir dikkatle inceledim. Düğüm atılıp ardından tırnaklarla sıkıştırarak yapılan bu örtülerin dokumalarıda el tezgahlarında yapılıyor.. Bu güzelim örtülerden alıp yolumuza devam ediyoruz. Eşimin bir dükkanda iğdeler dikkatini çekiyor. Yediğimiz onca şey yetmezmiş gibi bunlardanda bir kese alıp yolumuza devam ediyoruz.. Bitti mi hayırrrrrrrrr:) Ama bu bloga bu kadar fotoğraf yeter.. Amasra'yı ve geziden diğer notları ayrı bir blogta anlatayım istedim.

Deneme 1 2 3 :)

umran dedi ki...

Turkiyeden uzak biri olarak boyle fotograflar beni cok mutlu ediyor.sevgiler

Adsız dedi ki...

Pınarcım o kadar çok gezmişsinizki imrendim doğrusu:) Artık Bolu'yada gelirsiniz özellikle bahar aylarında çok güzel oluyor.. Kastamonu bayanlarının el emeği olan bağlama örtülerden çeyime almıştım çok beğenerek kullanıyorum. Gezilerini bizimle paylaşman çok hoş..

Sevgiler

Hulya dedi ki...

sevgili pinar;
cok guzel alatmis,cok guzel gezmissin ne mutlu sana,ne mutlu bize:)o fotograftaki guzel kirmizi montlu kiz senmisin yoksa:)?

Merhaba Umran
fotoğraflar seni mutlu ettiği için bende mutlu oldum:)
Merhaba Özlem
Bolu'ya gelirsiniz dediğine göre Bolu'dan yazıyorsun o zaman :) 1 kere girmiştim Bolu içine, eşimle Abant-Yedigöller dönüşü gitmiştik kurulan pazarı gezip alışveriş yapmıştık:)Bağlama örtüler çok güzel gerçekten.. Bende almadan edemedim:) Onların da resmini bilare ekleyeceğim. Kastamonu tanıtımı olsun diye.. Her giden alsın.
Gezilerimi paylaşacak sizlerin olması benim için de çok güzel..
Merhaba Hülya:)
kısıtlı vakitte ne kadar anlatabilinirse ve blog ne kadar foto yükleyebilirse yaptım:) Hemen dikkatini çekti bakıyorum fotoğraf:)

Adsız dedi ki...

Ne güzel.. senin sayende Kastamonuya gitmiş kadar oldum ;)

www.blogcu.com/pembeli

Merhaba Pembeli:)
gitmiş kadar olduysan ne mutlu bana:)
sevgiler

Ferhanca dedi ki...

dün sana uzunca yazmıştım uçmuş.. ben de dört yıl önce gitmiştim ..tekrar gidilecek yerler.. bu kadar güzel mi anlatılır.. ellerine sağlık.. tekra gitmiş kadar oldum..iğde çocuklğumdan beri sevdiğim yemiştir ..resmi muhteşem..sevgiler..FERHAN

Merhaba Ferhan
elimden geldiğince kısa kısa da olsa anlatmaya çalıştım, halbuki daha o kadar çok şey varki oraya dair, çok güzel memleketimiz var bir kez daha anladım.