3 Kasım 2006

KESTANE ŞEKERLERİ:)

İşte Kestane Şekerlerim
Hülyacım tahmin etmiş ne yaptığımı:) Kestane şekeri gerçekten uzun uğraş isteyen bir yapım. Aslında tek uğraşısı kestaneleri soyup ayıklamak, sonra şerbetin içine atınca kısık ateşte kendi kendine yavaş yavaş oluyorlar zaten.. Ben tarifi birçok yerden araştırdım ama bana en kolay gözükeni Eti Form'un sitesinde gördüğüm tarif idi. Tarifi aynen uyguladım ama en son atılan vanilya yı tariften çıkartıyorum. Çünkü vanilyayı atıp soğuttuktan sonra şekerlendi, pütür pütür oldu. Tekrar kaynatıp sıcakken tüketicez yada keklerin pastaların içine kullanınca kendiliğinden erir diye düşünüyorum. Farklı bir tarif ile kestane şekeri yapım çalışmalarıma devam etmeyi düşünüyorum. Bu yaptıklarım çok gitmeyeceğe benziyor:)

Kestane Şekeri
Malzemeler:
  • 500 gr kestane,
  • 3 su bardağı toz şeker,
  • 3 su bardağı su,
  • Hazırlanışı: İrilerinden seçtiğiniz kestaneleri( benim kestanelerim pek iri değildi maalesef, doğal İnebolu Kestanesi:) dış kabuklarını soyun. Soyulmuş kestaneleri su dolu bir tencereye alıp ince kabukları yumuşayıncaya kadar kısık ateşte bekletin. Kestaneleri sudan aldıktan sonra ılımalarını bekleyin. İnce kabuklarını soyduktan sonra, toz şekeri başka bir tencereye alıp üzerine su ilave edin ve şeker eriyinceye kadar kaynatıp kestaneleri ilave edin. Kaynatmadan, kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin. Tencereyi ateşten alıp, 1 gün kadar bekletin. Ertesi gün tencereyi kısık ateşe alıp 10 dakika kadar tutun. Soğutup servis yapın. Afiyet olsun...
    Not: Ben kestane kebap yapıp ta artan kestaneleri kullandım. O yüzden hafiften yanmış kavrulmuş görünümü var. Ama siz tarife riayet edin. Benimkiler biraz kuru oldu çünkü..

16 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Çalışkan, becerikli arkadaşım benim. Müthiş gözüküyor. Nasıl da severim biliyor musun kestanenin herşeyini. Ellerine sağlık canım :)

Adsız dedi ki...

Pinar, hosgeldin bloglar alemine :)
Kestane kebaptan yapmistim ben de kestane sekerini, ama zaten kurumus olan firinlanmis kestaneleri once biraz hasladim, sonradan sekerini ilave ettim. Diri kalmiyorlar o zaman, yumusayip serbeti ta iclerine kadar cekiyorlar. Bir de firinlarken ustunu folyo ile kapatirsan yanikli kisimlar olmuyor. Paylasmak istedim, umarim cok bilmislik yapmamisimdir :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Betül
yorumların için çok teşekkür ederim. O kadar çok iyi olduki, bunca püf noktayı nereden bilecektim. ne kadar teşekkür etsem az sana. Çünkü bu şekilde pek içime sinmedi.
Peki sen kabuklarını soyupta mı haşladın, haşlama suyunamı şekeri attın yoksa süzüp şerbetin içindemi kaynattın. Umarım bende seni sorularımla sıkmamışımdır:)
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Bocuruk
teşekkür ederim güzel yorumların için. senden de yeni tarifler bekliyoruz hadi ama sayfaya giriyorum aynı yazı.. :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

pınar burayı görünce çok şaşırdım çünkü ben seni spaceden takip ediyordum.1.5 ay internete girmeyince değişiklik olmuş yeni yerin hayırlı olsun selamlar....

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba
isminle hitap edemiyorum, yazmadığın için:)
teşekkür ederim, space imi takipmi ediyordun:) ama hiç yorum yazmadın bana:) bende kimse space imi ziyaret etmiyor diyerek blogspot alemine geçtim:)) Şaka bir yana space de imkanlar kısıtlı idi, resimler, yorum ekleme kısmı..
bende buraya geldim:)
artık burdan takip edebilirsin beni:)

Hulya dedi ki...

ahhh ahh kuru olsun yanikli olsun ne farkeder,ne guzel kestanelrr bunlar.cok da zahmetliymis yapmasi halbuki yerken birer ikiser atiyoruz agzimiza hop diye:)hic abartmiyorum bir kutu kestane sekerini kendi basima bitirebilecek kadar cok seviyorum.
ellerine saglik,baya emek vermissin.

Damak Tadı dedi ki...

Pınar'cığım,
Harika olmuş şekerlerin canım ellerişne sağlık..Muzlu pastanda super görünüyor afiyetler olsun..

Tatlım, sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın..

Ferhanca dedi ki...

Pınar, bilemedim ne yaptıgını alman pastası yanlış oldu :)) kestane şekeri çıktı tv de görmüştüm bursada yapıli
ışını sanki şerbette beklettilerdi ..kafkas kestane şekirinin sitesine bakmak lazım herhalde...sevgiler FERHAN

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Canım Hülyacım
biz burda bu kadar kestaneyi ne yapacağız derdindeyiz, sen bir kutucuk kestane olsun diyorsun:(
Çok Teşekkürler Gül Hanım
sizede güzel bir hafta diliyorum. Burada kar yağıyor:)
Merhaba Ferhan:)
kafkas kestane şekeri tarifini yazarmı sence sitesine:) Bu coca cola nın formülünü vermeye benziyor:) ben tüyoları öğrendim, bir sonraki kestane şekerim daha güzel olacak inşallah:)
sevgiler

Berceste dedi ki...

Hain Pinar, hain Pinar, hain Pinar...Bugun Lama ile birlesip bana hainlik yapmislar. Biri pisi yapmis, oburu kestane sekeri offff offf ! Annemi istiyorum beeeen...

LaMa dedi ki...

Bence de hain pinar! Nerden bulalim boole guzel guzel kestane de yapalim, maasimiz yetmez :((
Imza: Hain olmayan Lama (pisiyi herkes yapabilir, un ve yogurt evrensel seyler kardesim...)

Ferhanca dedi ki...

yaa ewet benimki de saçmalık ..haklısın..olmuyacak şey..

BETUL dedi ki...

Gecten bir cevap vereyim. Kestaneleri cizip suda bekletiyorum, suzup tepsiye dizip izgarasini acip pisiriyorum, eger sekerleme yapacaksam kabuklarindan kolayca ayrilacak kadar durmalari yeterli tam anlamiyla pismeleri gerekmiyor , kizarmamalarina da dikkat ediyorum. Kizariyorlarsa folyo ile kapliyorum.Sonra kolayca soyup biraz sicak suda haslayip ki bu asamada dikkatli olmak gerekiyor icab ederse fazla suyunu suzup sekerini ekliyorum. Renkleri degisince pistikleri anlasiliyor zaten. Boylesi pratik oluyor Pinarcigim :)
Seninkiler cok icine sinmedilerse biraz suyla kaynatip puresini yapsana Pinar, harika pastalar yapiliyor.

Adsız dedi ki...

pınarcım spaceden takip eden ben yani merve :)) ozaman yorum yazmak istiyordum ama başaramamıştım :) spacede hoşuma giden sadece yemek yapman değildi..yemek,gezi,kitap,film bunlar benimde çok sevdiğim şeyler...blogun yeniden hayırlı olsun..kolaylıklar diliyorum...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bak bak hala annesini istiyo yemek yaptırmak için, gir mutfağına yapıver işte, tüyoları al annenden kafidir.
Yav biz de maaşımızlan almadık heralde, İnebolu'dan toplamışlar geldi hedaye olarak, köy yerinde dolu bunlardan..
Ferhancım :) oda bir fikir öyle deme.. Senin ki iyi niyet, tarifini vermeyen Kafkas kötü niyetli:)
Cankurtaran Betül:)
evdeki şekerleri püre yapmak isterdim ama dün akşam kavanoz dibini bulmuş bile:) kestane şekerini çok seven bir mutfak faresi var evde:)bu akşam senin anlattığın şekilde deneyeceğim kestaneleri..
son bir soru:) peki şekerle kaynattıktan sonra şerbetin içinde bekletiyormusun 1 gün filan, bendeki tarifte bekletin diyordu..birde çok kaynamayacak kestaneler dimi şerbetle kısık ateşte 2 saat..
Merhaba Merve
:) yorum yazma sıkıntısından dolayı space deki klubemi terkedip buralara göçtüm zaten:)
yalnız buraya geçtim geçeli biraz yemek ağırlıklı oldu sanki site sen ne dersin? elimden geldiğince bu durumu engellemeye çalışıyorum ama bir kere bulaştı içime yayılıyor bu yeni tarifler deneme isteği, kendime hakim olamıyorum:)ama kitap okumayı ihmal etmiyorum. Havalar soğudu malum artık fazlada gezilmiyorki:) artık bol tarif deneme, film seyretme ve kitap okuma vakti:)
sevgiler
Pınar