26 Kasım 2006

HAFTASONU

Bu haftasonu boş vaktimin %80 i mutfakta geçti diyebilirim. Şu an saat 22:22 ve oturup şöyle bir yazayım dedim, neler yaptım bu 2 günde diye...Epey uzun bir liste oldu.
Ama artık enerjim tükendi.. Maharatlık buraya kadarmış ben bir süre dinleneceğim. (Bu süre 3-4 günü geçmeyecektir eminim:))
Liste şöyle..

  • Erişte Pilavı
  • Cız Bız Köfte

  • Mantar Kavurma (Kanlıca Mantarı)

  • Zeytinyağlı Kuru Patlıcan Biber Dolması
  • Kızılcık Tarhanası Çorbası
  • Muhlama

  • Kabak etkinliği için yapılan bir çeşit .... :) (Geçen etkinlikten dersimi aldım, bu ay temkinli ilerliyorum, tariflerimi son dakikaya bırakmıyorum:)
  • ve Şu an fırından mis gibi kokusu gelen Cevizli Çörek (Kepek unu ile yapılmış)

Hem haftasonu ziyaretime gelen anne babam için hemde bize haftaiçi yetecek kahvaltılık ve akşam yemeğimizi oluşturuyor bunlar..

Artık mutfaktan biraz uzak durayım diyorum:) Geçen hafta kendimi kaybetmiş gibiydim ama pişman değilim herşey çok güzel beğenilerek yenildi, ikram edildi. Tüm yapmak istediklerimi tek tek yapmak beni memnun etti, mutlu oldum, mutfak konusunda deneyimlerim arttı.

Elif Şafak'ın kitabını cuma günü bitiripde yeni kitabımı seçmeme rağmen hala başlayamadım. "Baba ve Piç" adlı kitabında konusu geçen Ermeni sorunu ile ilgili biraz tarihi bilgi edinebilmek için Emre Kongar'ın "Tarihimizle Yüzleşmek" adlı kitabını seçtim. Popüler kitaplardan uzak durmama rağmen son iki kitabımda bu gruptan oldu.

24 yorum:

Hülya dedi ki...

E sizde bu kadar yormayın canım kendinizi...Diyene bakar mısınız?Eve gidilecek,Cedrıc'ın beslenmesi için yapılmış kurabiyeler süslenecek,sabah erkenden kalkıp işe gelinecek hem de kaçta yattığınıza bakılmaksızın.Offff Offff çok çalışmam gerek çoooook:)))

Adsız dedi ki...

Pınar öalışan bir hanım olarak ne kadar çok yemek yapmışsın bravo valla, ellerine sağlık afiyetler olsun

Adsız dedi ki...

MERHABA PINAR
köfte ve mantarlar acayip lezzetli görünüyor.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
biz çalışan hanımların maalesef durumu bu ama şikayetçi olsak ev hanımlığına geçiş yapardık heralde:) Demekki bir şekilde ikisini birlikte götürmeyi seviyoruz:)
Merhaba Ebru
geçen hafta iş dışında neredeyse tüm vaktimi mutfakta geçirdim, bu kadar fazla kalmakda iyi değilmiş, şimdi mutfağa giresim gelmiyor çünkü:)Zaten girmeye de gerek yok, kalanlar bizi bu hafta idare edecek neyseki:)
Merhaba Hesna
kanlıca mantarını yiyen bilir, normal mantar tadından çok farklı bir tadı var.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Madem bu kadar kitap okuyorsun neden imla kurallarına dikkat etmiyorsun Pınar

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Eleştiriniz için çok teşekkür ederim ama dilinizin daha yapıcı olmasını dilerdim. Bundan sonra dikkat etmeye çalışacağım. Kısıtlı vakitte yazıyorum ve bu esnada imla kuralları gözden kaçıyor.

Berceste dedi ki...

Bak Ermeni sorunu ile ilgili harika bir site var kesinlikle oneririm.
http://www.tallarmeniantale.com/

Adsız dedi ki...

Pınarcım Merhaba,
Benim merak ettiğim bukadar lezzetli yemekleri yaptıkdan sonra ,onları aynı iştahla yiyebiliyo musun :) ?

Songül

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Songül
çok da iştahla yediğimi söyleyemem. İyi ki de böyle değil, yoksa kilo sorunum olurdu. Yaptıklarımın yenilmesi beni çok mutlu ediyor ve en çok bu duyguya iştahım var sanırım...
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bercestesi,
nerede bende o araştırmacılık ruhu:) Kitabımı okuyayım yeter bana... Bilgisayar başında çok vakit geçirmeye başladım bu vakti azaltsak hiç fena olmaz:(
sevgiler

Punto dedi ki...

Pınar hanım

Bu blog isinde acemi olduğum icin bana link verdiğinizi geç gördüm. Teşekkür ederim. Berceste iyi ki beni zorlamış. Bloglardaki yazıları, sizin bloğunuzdaki yazıları ilgiyle okuyorum. Yıllarca her türlü haberi işi için okuyan biri olarak bu yazılar beni başka bir dünyaya götürüyor ve hayata bağlıyor. Tesekkur ederim.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Punto Amca
sizin varlığınızın bizimde içinde olduğumuz blog dünyasına renk getirdiğini düşünüyorum. Sadece mutfak ve ev işleriyle uğraşmak yerine düşünmeye, düşündürmeye de ihtiyacımız var. Bu görevi başarıyla yerine getiriyorsunuz. Bende ilk defa siyaset, insan hakları ve hukuksal konularda okumaya başladım sizin blog'unuz sayesinde. Bilakis ben teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar,öncelikle bana link verirken başına gelenler beni gülümsetti.Çünkü bu benim başıma da gelmiş link vereceğim insandan çok başka bir insan çıkmıştı karşıma.Allahtan hemen farketip hatamı düzelttim.Neyse böylele gelsin geçsin:)
Çalışmak elbette tartışmasız süper.Ama çocuklarınız varsa iş çok güçleşiyor.Maalesef herşeyi gönlünüze göre yapamıyorsunuz:(

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar'cığım,
Tatlım belliki çok yorulmuşun,biraz dinlenmeye çalış..
Hem iş hem yemek birde ve işi derken zamanın nasıl geçtiği belli olmuyor canım benim.
Bu arada yaptığın her tarif de birbirinden güzel ve iştah açıcı canım..
Pınar'cığım tatlım Anadolu yakasında oturuyorsan arada sana yardım ederim dilersen..Yorgun hissedersen ben sana dilediğin ne varsa hazırlarım canım benim..Zevkle yapacağımı da sakın unutma.)

Tekrar ellerine sağlık,mutlu bir hafta diliyorum..Sevgin eksilmesin canım benim..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
işin ilginç yanı o kişinin de senin gibi filmler hakkında yorumlarını yazmasıydı bende hiç şüphelenmeden yorum yazdım tabi. Az önce sitendeyim ve bir sürü güzel yazı eklediğini gördüm, Halil Cibran konusunda beni ateşledin diyebilirim. Bir yazarı keşfetmenin öncesinde ki heyecanı yaşıyorum:)
Çalışmak ve çocuklar evt o ikisi bir arada nasıl olacak bilmiyorm:(( Bu konuda sizleri örnek alıyorum. Çocuklarınızla paylaşımlarınızdan cesaret almaya çalışıyorum:)
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Gül Hanım
size ayrı bir yorum yazmak istedim. Bu güzel yorum ve methiyeler karşısında ne diyebilirim bilmiyorm. Bende sizin enerjinize hayranım. Bu kadar paylaşımcı, bu kadar üretken olmanız çok güzel. Nazar değmesin. Evde yaptıklarınız yetmiyor, yardıma koşmaya da hazırsınız. Verdiğiniz fikirler ve paylaşımlar yeterde artar bile, en güzel yardımı yapmış oluyorsunuz.. Blog arkadaşlarım sayesinde mutfak konusunda çok yol katettim. Arkadaşlarımdan ve çevremden de bunu duymak çok güzel.
sevgilerimle

Ferhanca dedi ki...

pınar, haftalık yemek ayarlıyosun herhalde, çalışan kadının işi zor tabi ki.. kızlçık tarhanasını herkes bilmez annem Kütahya lıdır orada çok sevilir yapılır.. eritede oyle .hattaha çimçik derler hemen hamuru açarlar keserler çimçik yaparlar haşlayıp yenir .. nerelin bilmiyorum ..mıhlama deyıncede hadı bakalım karadeniz uşagımısın yoksa ..afiyet olsun hepsi çok güzel..sevgiler..FERHAN

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan
aslında haftalık yemek ayarlama derdi değildi benimkisi mutfakta vakit geçirme yeni şeyler deneme telaşıydı ama arada haftalık yemeğimizde çıkmış oldu:) Erişte benim memleketimin, Muhlama da eşimin:) Ama gel görki gelin olunca her iki memleketin de yemeklerini yavaş yavaş yapar olduk:) Erişteyi çok severim, annem hazırlayıp getiriyor sağolsun, eşimde çok sevdi. Bu arada Malatyalıyım:) Muhlama yı ilk defa yaptım biraz daha sulu yapsam fena olmayacak:)
sevgiler

Ferhanca dedi ki...

pınar ,senden kaysılı tarifler bekliyoruz..sevgiler..ferhan

umran dedi ki...

ellerine saglik pinarcim.masallah sana kac tane tarif birden yapmissin.sevgilerimle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan
en son yöresel tatlılar etkinliğinde Kayısı Tatlısı(Çir Dolması) ile katılmıştım. Onun dışında maalesef Malatyalılar bu konuda zayıf kalıyoruz. Diğer memleketlerden arkadaşlar bizden çok kayısılı tarif biliyor:)
Merhaba Umran
haftasonu otomatiğe kurulmuş gibi yemek yaptım. Ama pilim çabuk tükendi. Akşamları en fazla bir salata yapıyorum artık:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

oooooo neler neler yapmışsın, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar benim blogla ilgili bir iki sormak istediğim şey var sana.hulyaonem@gmail.com
bana bir döner misin?Mail adresini göremedim de....Buradan da yer işgal etmek istemedim.Görüşmek ümidiyle....

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hulya Merhaba
mail attım sana, benim adresimde pinar.unal@gmail.com
sevgiler
Pınar