24 Kasım 2006

AÇMA & BROKOLİ GRATEN

Hatice'nin sitesinde açma tarifini gördüm yalnız içinde yağ yoktu, sanırım unutuldu, acaba yorumlarda kimse yazmışmı yoksa ben hatırlatsammı derken, yorumlar arasında Şevval in tarifini gördüm, o kadar güzel içten anlatmıştı ki tarifi hemen not aldım. Dün akşamda tarifini birkaç değişiklikle uyguladım. Çok çok güzel pastane açması gibi mis gibi kokan açmalarım oldu.


AÇMA:

Malzemeler:

  • 1 paket yaş maya (42 gr)
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un
  • Üzerine sürmek İçin: 1 yumurta sarısı, susam..

Yapılışı: Mayayı, şeker ve süt içinde bekletin. Çözünüp köpürsün. Daha sonra suyu, tuzu, yağı ekleyin, Unu azar azar ekleyerek hamur yoğurun, Hamur elinize yapışmayana kadar un eklemelisiniz. Hamur toparlanınca(kulak memesi yumuşaklığında) üzerine poşet kapatıp 1 saat bekletin. Kabaran hamurdan parçalar alıp kıvırarak açma şekli verin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Tepsileri fırına koyup dereceyi de en düşük olan 50 C'ye getirdim. Bu şekilde 1 saat kadar daha beklettim. Ilık fırında iyice kabarıp kocaman oldular. Soğukta üşüyen koyunlar gibi birbirlerine sokuldular:) Şekilleri çok muntazam bir hale kavuştu, tepsiye dizerken istediğim şekilleri veremedim diye üzülmüştüm ama kabarınca bütün kusurları kapanıyor. Daha sonra fırından çıkarıp üzerine yumurta sarısını sürüp susamlarını ekledim. 190 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim. Üstteki pişince alttaki tepsiyi yukarı çıkardım. Böylece altları ve üstleri eşit pişiyor.

Afiyet olsun...

Dün akşam birde Brokoli yemeği yaptım. Evde bekleyen Brokoli ler için bir tarif ararken Lezzet Dergisi'nde buldum. Sosu biraz az geldi gibi görünebilir ama yeterli, üstünü tamamen kaplaması gerekmiyor. Çünkü beşamel sos ağır geliyor. Bu aralar çok hamaratım hadi hayırlısı:)

BROKOLİ GRATEN

Malzemeler:

  • 500 gr brokoli
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • tuz, karabiber
  • yarım su bardağı kaşar rendesi

Yapılışı: Yıkanmış brokolileri tuzlu kaynar suda bekletin. Öte yandan tencerede yağda unu kavurun. Sütü azar azar ekleyin. Beşamel sos kıvamına gelince tuz ve karabiberini ekleyin. Fırın kabına önce brokolileri yerleştirin, üstüne sosu dökün, 180 derecelik fırında bir 15 dk pişirin, fırından çıkarıp kaşar rendesini dökün tekrar fırına verin, üzerindeki kaşarlar kızarana kadar tutun. Sıcak olarak servis yapın.

25 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba pınar.. açmalar çok güzel duruyor ellerine saglık.yanlız benim bir sorunum var tarifleri tam denildigi gibi uygulamama rağmen mayalı hamurlarım kabarmoyor sert oluyor ve içi maya kokuyor...anlayacagın ben bu işi beceremiyorum.sence ne yapmalıyım?

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Betül
dediğim gibi mayayı ve hamuru ayrı ayrı bekletmek gerekiyor. İşin sırrı burda. Mayayı önce ılık süt yada su içinde şekerinide katıp bekletmelisin. Hamuru yoğurduktan sonra bekkletmelisin. Birden en son tepsiye yerleştirip ılık bir yerde bekletmelisin. Bunun için benim bulduğum yöntem fırında düşük ısıda bekletmek. O zaman puf puf oluyorlar. Birde bu şekilde denemelisin. Mayalı hamurlardan vazgeçemeyeceksin:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık bu açma tariflerine takmış durumdayım,ne güzel görünüyor seninkiler de,Sevgiyle,maviyle,afiyetle kal arkadaşım :)))

Adsız dedi ki...

teşekkürler pınar deneyecegim en kısa zamanda..

Hulya dedi ki...

acmalar enfes gorunuyor gercekten,kabardiktsan sonra uzerine yumurta sonunce etkilenmedimi acmalar?bende en kisa zamanda deniycem bakalim,evet cok hamarat tariflerin var,gezinin dopingi baya bir gidicek gibi:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

merhaba Ayda
bende öyleydim, sonunda tarifimi buldum:) Öğretmenler günün kutlu olsun ayrıca:)
Merhaba Betül
inşallah bu tarif mayalı hamurlar konusundaki fikrini değiştirecek ve memnun kalacaksın
Merhaba Hülya:)
gezinin doping etkisi yaptığı doğru, tatil dönüşlerinde böyle oluyorum genelde ne hikmetse:))
senin poğaçaların gibi güze oldular açmalar.. Senin ekmek tariflerini deneyemedim hala, sıra onlarda bu haftasonu:)

Berceste dedi ki...

Ben mutfaga acma yapmaya gidiyorum izninizle, yanliz birsey soracaktim, yas maya yerine kurusundan ne kadar koyabilirim? Fikri olan????

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bu konuda fikir elbet yine benden:)
10 gr lık paketlerden koyabilirsin ama tabi orda paketler 10 gr lık ise:) Arkasında yazar zaten 1 kg un için olmalı. Kuru maya olduğu için sütün içinde bekletme süresini uzatabilirsin.
başarılar:)
bende çiçek ekmek yapacağım:)ama evde beyaz unum bitti:)

incikboncuk dedi ki...

ne kadar güzel resimden de belli. harika görünüyorlar. ellerine sağlık. ben de bi türlü mayalı şeyleri ya da aldığı kadar unlu tarifleri beceremiyorum :)

Hülya dedi ki...

Sevgili Pınar,
Oğlumun pazartesi beslenmesi var.Ben de mayalı bir poğaça denemek istiyorum.Seninkiler de muhteşem görünüyor.Eline sağlık...
Ben de senin gibi bir zaman sonra mekan değiştirdim.Blogcuyu terkedip,blogspota geçtim.Yani ben artık bir kırıntı değil,GÜNEBAKAN TARLASIYIM.
Hafif bir serinlik almak istersen beklerim tarlama...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba İncik boncuk:)
bir gün şöyle karşılıklı uygulamalı bir ders yapalım seninle, aldığı kadar un nasıl olur diye:) Mayalı hamurlarla uğraşmayı çok seviyorum. Hamuru yoğururken tebessüm yayılıyor yüzüme:) Denemekten vazgeçme :)
Merhaba Hülya
eski siteni biliyorum. Yeni sitenide hemen ziyaret ediyorum:) İlginç bir isim olmuş, ayçiçeği demek dimi günebakan?
sevgiler

Adsız dedi ki...

şımarık şey

Ferhanca dedi ki...

pınar, açmalar tepside pastane açması gibi duruyor. afiyet olsun.. benimde dolapta brokoli var iyi fikir sağol.. ayva tatlın pırıl pırıl parlıyor ,jölesindende yeseydin...sevgiler..ferhan.

Bocuruk dedi ki...

Evet Pınar'cığım, bugünlerde değil sen her zaman çok hamaratsın arkadaşım. Hızına yetişmek ne mümkün. Hayranım senin gibilere. Bu arada gezi yazını henüz okuyamadım ama aklımda fırsatım olduğunda mutlaka okuyacağım. Burcumun da özelliğidir aslında gezmeyi ben de çok severim. Ama son yıllarda bazen evden burnumu bile çıkaramıyorum. Neyse sağlık olsun da. Bu arada ayva tatlın da çok muhteşem görünüyor :)

Sevgilerimle...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hoşgeldin Kıskanç Şey:)
Merhaba Ferhan,
evt pastane açması gibi oldular vallahi, o yüzden tepsilerde çektim fotoğrafını,
ayvanın dibinde jöle oluştu gerçekten. onuda üzerlerine koydum pırıl pırıl parlattı:)
sevgiler
Merhaba Bocuruk:)
benimde 2 çocuğum olsa nasıl yaparım bunları bilmiyorum. Şimdi çocuk olmadığı için rahatız da yetişiyoruz:) Hangi burçsun, Oğlak yada Yay mı?
sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Canım
ellerine sağlık, açmalar ve ayva tatlısı çok güzel görünüyor
Bahar

Adsız dedi ki...

Pınar ellerine sağlık açmalar ve graten'in nefis olmuş ellerine sağlık

Hülya dedi ki...

Evet Pınarcığım günebakan ayçiçeği demek.Çanakkale'den yola çıkıp şöyle İsatanbul'a doğru sarı sarı,sıra sıra günebakan tarlaları karşılar beni.O görüntüyü hemen hafızama kazır diğer yaza kadar kendimi avuturum.Eğer istersen Klubeni bizim tarlaya yakın varsay.İzlediğimiz filmlerden bahseder,kitaplardan konuşur,şiir okuruz.Güzel olur bence!

LaMa dedi ki...

onyargilari yenmek gercekten cok zor... bunca mamalar yapmissin,dokturmussun ama hala senin yaptigina inanasim gelmiyor:)
-Klubede biri mi var?
-Evet kayinvalide :P
tu tu tu masAlah sana pinar :)

umran dedi ki...

Pinar masallah sana.acmalar super gorunuyor.ellerine saglik..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
senin sayfanı ziyaret edince epeydir filmlerden uzak kaldığımı farkettim ama izlediğin filmlere yorum yazabiliyor olmaktanda mutlu oldum. Günebakan tarlası görmedim hiç o tarafa gitmediğimden heralde.. ama görmeyi çok isterim
sevgiler
Merhaba Lama
yapmadığım şeyin resmini yayınlasam bile neden not düşmeyeyim altına kimin yaptığını, Buda bir tür hırsızlık değilmidir
iftarda kayınvalidemin gelipte yaptıklarını anlatmıştım. Demekki neymiş Pınar kimsenin emeğine göz dikmezmiş.
Merhaba Umran
güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

Tuba dedi ki...

Pinar'cim merhaba,
Acmalari ancak farkedebildim. Super gozukuyorlar. En kisa zamanda yapacagim. Ben de siteme beklerim. Sevgilerle,
Tuba

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Tuba
inşallah memnun kalırsın tariften sende benim gibi.. Benimkilerde tükendi, tekrar yapacağım
sitene geliyorum ben çayı koy ocağa:)

Nukhet dedi ki...

Sevgili Pinar
klubeni cok begendim. Tariflerini zaman icinde denemeyi planliyorum. Brokoli graten tarifini gorunce eklemeden edemedim. Sebzeli gratenler ozelliklede kabakli ve brokolili benim favorimdir. Tavsiyem bir dahaki sefer yaparken besamel sos olduktan sonra icne 2 corba kasigi labne peynir koy ve kasar rendesini de sosa karistir. Firinda ustu firin sutlac gibi olana kadar pisir. Super oluyor.Kucuk birdokunusla farkli bir lezzet. \yakinda ben de tarifini koyacagim zaten. Paylasmadan edemedim. sevgiler
Nukhet

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nükhet
klubemi çok yeni kurdum zaten:) Beğenmene sevindim:)
Verdiğin bu güzel ipucu için çok teşekkür ederim. Labne peynir ve kaşar rendesini beşamel sosa ekleyeceğim bundan sonra.
paylaşımın için çok teşekkür ederim:)
Sevgiler