23 Kasım 2006

AYVA TATLISI

Gezi yazılarına bir ara verme vakti geldi sanıyorum. Bu sayfada tatlı görmemeye alışkın değilsiniz biliyorum. Bende alışkın değilim zaten. Evvelsi akşam yapıp buzdolabına kaldırdığım ayva tatlısını dün akşam gelen Eltimlerle birlikte afiyetle yedik..
Bu tatlıyı Ayşe arkadaşımda yemiştim ve çok hoşuma gitmişti, tarifini alır almazda marketten ayvaları aldım. Yağsız olması çok güzel, şeker miktarı epey fazla ama yanında bol şekersiz çay ile çok güzel gidiyor. Tatlımı çayla birlikte aheste aheste yemeyi çok seviyoum:)

AYVA TATLISI

Malzemeler:

  • 3 orta büyüklükte ayva
  • 2 su bardağı şeker
  • 2.5 su bardağı su
  • 1 orta büyüklükte elma
  • 4-5 adet karanfil

Yapılışı:

Ayvaları soyup ikiye bölerek ortadaki sert kısmı çıkarın, çekirdeklerini ayırın. Ayvaların tabanlarını keserek düzeltin. Pilav tenceresi gibi derin ve geniş bir tencereye dizin. 1 bardak toz şekeri ayvaların üzerine döküp 1,5 bardak su ekleyin, ayvaların çekirdeklerinide suyun içerisine atın ve hafifçe haşlayın. Bu arada elmayi ve ayvaların tabanını keserek çıkarttığınız kısımları irice rendeleyip bir kasede içine yarim bardak seker ve yarım bardak su ekleyerek karıştırın. Haşlanmış ayvaların içlerini bu karışımla doldurup kalan yarım bardak şekeride ayvaların üzerine dökün ve yarim bardak daha su ekleyin, karanfilleri atın, serbeti koyulaşıp ayvalar yumuşayana kadar pişirin.Dibindeki şerbet koyulaşınca altını kapatın. Şerbet soğudukça jöle haline gelecektir, bu jöleyi kaşıkla alıp ayvaların üstüne paylaştırabilirsiniz. Soguyunca üzerine dileğinize göre kaymak yada kremşanti ile servis yapın.

Afiyet Olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir kere denedim ayva tatlısı yapmayı ama yumuşak olmadı siz nasıl pişirdiniz çok kısık ateşte uzun süre mi pişirmek gerekiyor
bu arada çok lezzetli görünüyor elinize sağlık
hülya

SEDA dedi ki...

ellerine sağlık gerçekten iştah açıcı görünüyor.

seda
tarifname.blogspot.com

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
kabuklarını soymadığın için pişmemiş olabilirmi?:) Eltimde aynı sorunlar karşılaştığını söyledi daha önce, Kabuklarını soymamış. Ben önce şeker ve su ile hafif haşladım ayvaları 15 dk kadar. Tencerenin kapağını hep kapalı tuttum. Yanmaz teflon tavada pişirdim. Gayet yumuşak oldular. Belki ayvaların cinsinede bağlı olabilir, iyice sarı olanları aldım. Bu tarif ile tekrar denemelisin. Çok güzel bir tatlı çünkü:)
Merhaba Seda
teşekkür ederim:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım merhaba ne güzel görünüyor bu ayva tatlısı bu bloglar sayesinde sonunda deneyeceğim bende.Ellerine sağlık eminim çok ta lezzetli olmuşlardır.Bloğuma beklerim gel emi :)))

www.blogcu.com/aydayla

Adsız dedi ki...

Pınar merhaba
ayva tatlısı nefis olmuş, epey şekerli bir tatlı ama denemeye değer sanırım. eline sağlık

hesna

Adsız dedi ki...

merhaba pınar,tatlı çok güzel görünüyor,genellikle ayva tatlısı yaparken gıda boyası eklenir ya sen eklemedin mi,ama rengi çok hoş.selamlaar

Adsız dedi ki...

Pınar resimler mükemmel çıkmış, tatlılar nefis görünüyorlar ellerine sağlık

umran dedi ki...

Ayva tatlisi muhtesem gorunuyor.ellerine saglik....muhabbetle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Tatlımızın görüntüsü kadar lezzetide güzel, gıda boyası kullanmadım. Ayvanın kendi çekirdekleri dururken gıda boyasına ne hacet:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle muhtesem gozukuyor, elllerine saglik, ayvalarim tatli yapilmayi bekliyor, tarif dusunmeye gerek kalmadi..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Yelda
evt tarif çok güzel, şimdi tekrar aldım ayva, bende yapacağım tekrar
sevgiler