12 Kasım 2006

YE-16 PATATES "Patatesli Omlet" ve "Patatesli Çiğ Köfte"


Patates etkinliğini öğrenince hemen farklı tarif araştırmalarına gitmiştim. Arkadaşlarımdan aldığım tarifler yetmedi birde aylık bir yemek dergisi aldım sırf onlardan ayın sebzesi olarak patates i seçtikleri için.. Ama gelin görünki onca tarifi denemek için Pınar Hanım bir türlü fırsat bulamadı. Evdeki tüm Patatesleri haşladı ama bir türlü onlardan patatesli bir ürün ortaya çıkaramadı. Kısmet diyelim. Hadi artık Pınar bari son gün birşeyler yapıver de etkinliğe katılmamazlık olmasın dedim pazar sabahı kalkıp. Haşlanıp dolapta günlerce bekleyen patatesleri püre haline getirdim Tavuk yemeğinin yanına yenir diyerekten. Haşlanmaktan kurtulan tek büyük patatestende " Patatesli Omlet" yapmaya karar verdim pazar kahvaltısı için. Koskaca etkinlik için yapa yapa "Patatesli Omlet" mi yaptın diye epey hayıflandım kendime..Aslında benim gönlüm haşlanmış patatesler ile "Patatesli Çiğ Köfte" yapmakta idi hep.. Resmi olmasa bile tarifini eklesem, en azından merak eden diğer arkadaşlar yapıverir diyerek onunda resimsiz tarifini ekleyeyim istedim. İlk fırsatta kendisinide yapıp resmini ekleyeceğime dair söz veriyorum. Bu uzun af dileme yazısından sonra tariflere geçelim.. Her iki tarifde Abdurrahman Cerrahoğlu'nun "Sofra Nimetleri" adlı yemek kitabından..

PATATESLİ OMLET

Malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 2 patates
  • Az sıvıyağ(Patatesleri hafif kızartmak için)
  • Yeterince tuz, karabiber

Yapılışı:

Bir tavada az sıvıyağ ile soyulmuş, zar şeklinde küçük kesilmiş patatesler karıştırılarak hafif kızartılır. Patatesler kızardıktan sonra bir kase içinde tuzunu katarak çırptığınız yumurtaları bu patates karışımının üzerine dökün. Bir tarafı pişince, çevirme kapağı kullnarak diğer tarafına çevirin, yada becerinize güveniyorsanız havada çevirin. Yumurtalar pişince üzerine karabiber serpiştirin. Sıcak olarak yanında çay ile afiyetle yeyiniz:)

PATATESLİ ÇİĞ KÖFTE

Malzemeler:

  • 5-6 Patates
  • 1 su bardağı ince ulgur
  • 3-4 sivri biber
  • 1 demet taze soğan(10 adet kadar)
  • 1 küçük demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yeterince tuz, kimyon
  • 1 limon suyu

Yapılışı:

Kısır yapar gibi bulgurları kapaklı bir tencerede kaynar su ile ıslatın. Su asla görünmemelidir. Bulgurları ıslatacak kadar üzerinde hafif gezdirmeniz kafi..Daha sonra bulgurlar çok diri gelirse biraz daha kayar su ekleyebilirsiniz.

Diğer taraftan patatesler haşlanır, kabukları soyulup püre haline getirilir, soğutup ellerinizle sıkarak da yapabilirsiniz. Islatılan bulgurların içine ezilen patatesler, çok ince kıyılmış biber, kıyılmış taze soğan, maydanoz, kırmızı biber, kimyon,tuz, bir çay bardağı sıvıyağ ile limon suyu dökülür, karıştırılıp yoğrulur.

Bir servis tabağına marul yaprakları döşenir, karışımdan alınıp köfte şekli verilerek üzerine dizilerekten servis yapılır.

Afiyet olsun



14 yorum:

Adsız dedi ki...

Pınar'cım valla bende vakit bulup patatesli bir tarif yapamadım bu etkinliğe sen yinede yapmışsın çiğ köfteyi merak ettim hiç yemediğim bir tarif inşallah sonra görünütülü olarak verirsin belki denerim ellerine sağlık Ebru

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Patatesli çiğ köfte yapılınca hemen taze taze tüketilmesi gereken birşey, kısır yada mercimekli köfte gibi..Ama evde yemekler olunca tüketilmeyceğini bildiğimden yapamadım bir türlü:(( Biran önce yapıpta resmini eklesem, nasıl resmini çekeceğimi bile hayal etmmiştim ama kendisini yapamadım:(

Ferhanca dedi ki...

ben yazıcaktım mercimek köftesini patateslisi diye.. kısır arkasından bu tarif hoş oldu dogrusu . ama yemesi çok güzeldir herhalde...fotosunu bekliyoruz...sevgiler.. ferhan

Yesim dedi ki...

Evet evet bizim zevklerimiz benziyor Pınar, çünkü patatesli omlet de favorimdir :) Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Keşke milföy pizza yapmasaydım da bunu yapsaydım diye geçirdim içimden bir an ama sonra olsuunnnn yarın yaparım bende diye kendimi avuttum...Eline sağlık,sevgiyle,maviyle,afiyetle kalın...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan
inşallah şu evdeki yemekler bitsin yapacağım patatesli çiğ köfteyi:)
Merhaba Yeşim
patatesli tariflerin enfes, bu etkinlikle en verimli sen çalışmısın, tembel tembel yatanlar belli oluyor, son anda bir omlet yapma çabaları:)
sevgiler
Merhaba Ayda
şimdi önce anlayamadım tabi nereden çıktı milföy pizza diye, burdan bir sitemi ziyaret ediniz mesajı aldım:) Pizzan çok güzel gözüküyor:) Hiç milföy ile denemek gelmemişti aklıma, Ferhan da bayat ekmeklerle yapmış, illa hamur mayalamak gerekmiyor yani pizza için..
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba pınar,üzülmene hiç gerek yok,omletin çok güzel gözüküyor ama patatesli çiğ köfteyi senin yazdğın şekilde hiç yapmadım ben bu köfteyi yapmayı kilisli bir arkadaşımdan öğrendim ve çok değişik,tarifi buraya yazayım mı yoksa bir gün yapıp sitemde yayınlayayım mı karar veremedim,selamlaar

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar,
Her iki tarif de çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık..Patatesli omlete bir daha ki sefere 1 yemek kaşığı un koyup dene istersen,sadece minik bir tavsiye..
Patatesli çiğ köfteyi hiç denemedim
değişik bir tarif,denemeyi isterdim ayrıca.Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.
Geçmiş olsun dileklerin için de ayrıca teşekküer eder,mutlu bir hafta dilerim sana ve sevdiklerine..Sevgiyle kal.

Hulya dedi ki...

ben bu patatesli cig kofteden yedim,urfada yasamis bir arkadas yapmisti,enfesss oluyor.
omletede bayiliyoruz biz,esim her hafat sonu kahvaltiya yapar bundan,himmm
kolay molay olsun yapmisizya:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Süheyla
ben seni linklere ekleyeyim, yapıp yayınla senden alalım. Bizimde Kilisli komşularımız vardı bir vakit ve yemek konusunda çok iyilerdi gerçekten:)çiğköfte ninde çok güzel olduğundan eminim
sevgiler
Merhaba Gül Hanım
un ekleyipte yaparım mutlaka, zaten doyamadık evde tek bir patates im vardı azıcık birşey çıktı. Bir dahakine daha bol yapar 2 kaşık eklerim unu:)
iyileşmenize sevindim
sevgiyle sağlıcakla kalın
Ya Hulyacım anlatma böyle
kahvaltı hazırlayan bir eş ne güzel:) Bizimkisi en fazla mikrodalgaya ekmek koyar o kadar:)
Kolay molay önemli olan katılmaktı dimi :)))

LaMa dedi ki...

Hu huuu klubede kimse var mi??? Yoksa LAMA'dan birsey bulasir diye klubenizi terk mi ettiniz:D
Pinar Hanim, ne laflar ediyorsunuz bakiim arkamdan sizi gidi sizi...
Tariflerinizi ve misafirlerinize hazirladiginiz guzel sofralari diil kiskanmak takdir ederim....
Mesajim ulasmistir gerekli yerlere umarim efendim,
Size guzel gunler dilerim

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Eyvah!!! kulubemi Amerikalılar bastı, ya bunlar kızılderililere yaptıklarını bana da yapmasınlar, Rahat bırakın beni klubemde..
Şaka değil doğru kulubemi bastıkları, ziyaretçilere baktım son 20 ziyaretin 14ü Amerika'dan çok ciddiyim.. Hemde herbiri ayrı ayrı eyaletlerden... Valla korktum ben bişey demiyorum diyemiyorum, Klubemi bir gunde cokertirsiniz valla:))

Adsız dedi ki...

bekar evinin vazgecilmez yemegidir, patatesli yumurta/ yumurtali patates. tembel isi, en az vakit alan, en ucuz

Pınarın Kulubesi dedi ki...

merhaba Ken dal
Ben o kadar tembeldimki pazar kahvaltısına bari bir kez yapar dimi insan, bu ilk yapışımdı,etkinlik konusu olmasa yapacağımda yoktu yani.
Ama bundan sonra bol bol yapacağım sanırım evli olmamıza rağmen çok beğendik:D