6 Kasım 2006

MISIR UNLU KEK


Pazar akşamı eltimde toplanıp, kestane kebap etkinliklerine devam ettik.. Yoğun tepkilerle karşılaştığım için daha fazla kestane resmi eklemeyeceğim buraya:)) Anlatmaktan vazgeçemiyorum ama :))
Eltim yine hünerlerini döktürmüş bu keki yapmıştı. Kek sevmeyen ben bile bunlardan 2 taneyi hemen tüketiverdim. Hemde mısır unlu bir keki.. Benim denenecekler listeme girmeyi başardı bile:)

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı beyaz un
  • 1.5 su bardağı elenmiş mısır unu(böylece iri tanelerden kurtuluyorsunuz)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Yarım su bardağı damla çikolata1 çay bardağı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım paket kabartma tozu

Yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpıp, sıvı malzemeleri de ekledikten sonra elenmiş unları, kabartma tozunu, limon kabuğu rendesini ve çikolataları ekleyin. Kek hamurunu dilerseniz ufak muffin kalıplarına dilerseniz borcama yada tepsiye dökerek, üstüne 3-4 adet badem dizin (eltim kayısı çekirdeği eklemiş. Böylece onlarda değerlenmiş oldu). Önceden ısınmış fırında 180° de üstü kızarana kadar pişirin.

Not: Damla çikolata yerine evde bulunan çikolatalarınızı robotta iri olarak çekerek de kullanabilirsiniz, böylece yenilmeyen çikolatarımızı değerlendirebiliriz.

Ayrıca çikolata yerine meyve olsun derseniz çikolata yerine yarım su bardağı kuru üzüm ekleyebilirsinizde..

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Pınar'cım hiç mısır unlu kek yemedim ama tadınıda merak etmiyor değilim. Görüntü çok güzel eltinin ellerine sağlık sevgiler Ebru

Ferhanca dedi ki...

mısır unlu tuzlu yani peynirli kek yemiştim mısır ununun şekerle karışımı da iyi oluyor demek bir denemek lazım.. afıyet olsun..ferhan..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ebru
kesinlikle çok güzeldi mısır unu kek içinde, ama fazla kaçırmamak gerek beyaz un ile 1:1 oranında karıştırmalı..
Merhaba Ferhan
bak bende tuzlu peynirli halini bilmiyordum mısır ununun onuda gönderebilirmisin tarifini yada sitene eklermisin, evde bir sürü mısır unu var, değerlendirmek istiyorum
sevgiler

Adsız dedi ki...

Pınarcım merhaba seni uzun zamandan beri takip etsemde ilk defa yorum yazıyorum, baktığım birkaç siteden biri haline geldi çok beğeniyorum ayrıca nasıl yetişiyorsun bu konuda hayranım.. Bende tezimi bitirmiş olmanın verdiği rahatlıkla artık yavaş yavaş başlayacağım yemek denemelerime tabii yoğun iş tempon izin verdiği sürece:)) Kekin her türlüsüne bayılırım ama mısır unlu daha önce hiç yemedim,ben cevizli üzümlü ekmeği yemek yapma makinamda deneyeceğim en kısa zamanda.. Ellerine sağlık
Sevgiler, Özlem

Hulya dedi ki...

sevgili pinar;
ben kestane canavari olarak sitenide etkilemis bulunuyorum ama burda dun kestane gordum kilosu $14di.sen ordaki kestanelerini bana gonder ticaret yapalim diycem yani:)
ben misir ununu hic bilmiyorum ya,tadi konusunda hep supeciyim niyeyse.bu tarif cok sik duruyor,burdada corn bread cok meshur aslinda ama dur bak ben bu tarifi yapip bunlarida asarim:)ellerine saglik

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Özlem
şimdi yere göğe sığmıyorum bir görsen:) birkaç siteden biri demiycektin bana:) çok teşekkür ederim:)) Tezini başarıyla savunup geçersin inşallah.. yemek denemelerinde başarılar diliyorum. Sende bir blog sitesi oluşturabilirsin bende seni takip ederim
sevgiler
Hulyacım
bana ticaret deme her zaman heyecanlandırır bu konular beni, ama şu yaşım biraz ilerlesin, toy demesinler bana diye bekliyorum. Bugün gelirken yolda yemek restoranımın adı bile ilham gibi geldi aklıma. Buraya yazmıyorum şimdi başkalarına ilham olmasın diye:))
sanırım yakında bol bol mısır unlu tarif ekleyeceğim:)evdeki stokları bir şekilde eritmem gerek:)

Adsız dedi ki...

Pınarcım çok teşekkür ederim, bir blog sitesi kurmayı istiyorum eşimde en büyük destekcim ama işimden dolayı zaman ayıramam diye çekiniyorum bide henüz bir yıllık evli olmam ve tecrübelerimin az olmasıda beni biraz korkutuyor..Ama aklımın bir köşesinde hep olucak, ayrıca senin gibi eşimde malatyalı ama kayınvalidemler istanbulda oturdukları için daha malatyaya gidemedim çok merak ediyorum.. Geçenlerde annenle birlikte yaptığın içli köfteleri görünce bizde kayınvalidemle yaptık bayramda, senin içli köfte tarifini merak ediyorum onuda bir ara sitene koyarsan sevinirim.
Sevgiler Özlem

Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar seni ilk yerinden beri takipteyim.Burada kendini daha iyi ifade edebildiğin kanısındayım.Ben yeni bloglanmış ve teknoloji özürlü biri olaraktan bir site oluşturdum.Bir bakıp öneriler verirsen sevinirim.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Özlem
baksana ortak özelliklerimiz çıkıyor. Bende henüz 2 yıllık evliyim, çalışıyorum, Malatya'lı olmak ortak yön. Tabi sen Malatya'lı değilsin ama artık bir Malatya'lı ile evli olduğuna göre yarı Malatya'lı kabul ediyoruz seni:)
İçli köfte tarifini birdahaki yapışımızda ölçülü yapacağım. Sanada tarifini bu şekilde vereyim. Çünkü bende gözkararı yapıyorum, en güzeli de böyle. Sonuçta yemekler bir şekilde oluyor. Yeterki onun ihtiyaçlarını eksiklerini anlayıp anında gideriver:) Oda zamanla, yaptıkça öğreniliyor. Düşünsene eskiden tarif mi varmış, annelerimiz annelerimiz için, annelerinden görerek nesilden nesile geçiyor bunlar. Annemin iyi yaptığı yemekleri aynen onun gibi yaptığımı farkediyorum. Annem yaparken ben hiç yardım etmezdim ona yemeklerde, tabi öğrenciydik dersler yüzünden. Ama hafızama kazınmış ki şimdi aynı yöntemlerle yapıyorum.. Off epey yazmışım:) Seni kırmayıp içli köfte tarifini ekleyeceğim ilk fırsatta
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
birşey varki onu biliyorum. Eskiden bu kadar vakit ayırmıyordum ama şimdi akşamları yazı eklemekle geçiyor son 2-3 günüm. Birisi bana dur desin:)Her günde yazı eklenmezki, ama yorumları gördükçe yeni tarifler denemek için hevesim artıyor:)
Şimdi sitene geçip yorumlarımı oraya yazıyorum.
Hayırlı uğurlu olsun bloğun
sevgiler

elma kurdu dedi ki...

selam pınar öncelikle senin ve eltinin ellerine sağlık, mısır unlu bir kek tarifini uzun zamandır arıyordum bu tarif tam benim uygulayabileceğim bir tarif yarın inşallah dener ve sonucun nasıl olduğunu blogumda yazarım

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ebru
umarım sende beğenirsin bu keki bizim gibi.. Bende ilk fırsatta deneyeceğim
sitenden sonucu takip ederim
sevgiler
Pınar