20 Kasım 2006

CEVİZLİ ÇÖREK


Cuma gecesi Safranbolu-Amasra-Kastamonu turu için yola çıkacaktık. İllaki gittiğimiz yerlerin kendine has yemeklerinden bol bol tadacaktık ama ne olur olmaz deyip birde içimdeki fırında birşeyler pişirmenin aşkından kurtulamayıp Cevizli Çörek ler yaptım. Tarifi tam istediğim şekilde Hanimiş den buldum. Tarif için sizleri Işıl ın sayfasına yönlendiriyorum. Benim tarife kattığım birşey olmadı sadece un miktarını azalttım. Aldığı kadar un ekledim. Hamuru açarken içine yağ sürmeden cevizleri ekledim ve gerçekten bol bol ceviz kullandım. Ama o kadar güzel bir hamur olduki, ne kadar çok ceviz koysanız hepsinide alacak kıvamdaydı. Sevmediğim için üzerine yumurta sarısı sürmedim ve susam kullanmadım. Cevizin tadını daha fazla alabilmek için:)
Fırındaki çöreklerin fotoğrafını aceleyle çektim ama o akşam siteye ekleyecek vakit olmadı. Gittiğimiz yerlerde bol bol o yöreye ait yemeklerden yememize rağmen çörekleride arkadaşlarımızla birlikte çok severek tükettik.. Bu sabah işe giderken kahvaltı için eşimle birer tanede yanımıza aldık. Kahvaltılar için çok ideal, her biri çok doyurucu..

Bu güzel sade ama bir o kadar güzel tarif için Işıl'a çok teşekkür ediyorum.

Dün gece yarısı İstanbul'a ancak varabildiğimizden fotoğrafları düzenlemek için vakit olmadı. Tam bir lezzet turu yaptım sizler için:) Geziye ait fotoğraflarla birlikte yazım bu akşam eklenecektir inşallah..
Bu arada aklım hep sizlerleydi.. Sadece 2 gündü ama bana çook daha uzun geldi bu ayrılık:)Sevgiler

12 yorum:

Adsız dedi ki...

pofuduk pofuduk ne güzel olmuşlar.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

Hulya dedi ki...

ceviz super yakisuor mayaliya,yumurta surmemek iyi fikir dogrusu,bekliyoruz resimlerini

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hesna
seni ekledim linklerime
sayfan giderek renkleniyor,
sevgiler
Merhaba Hülya
ceviz kesinlikle çok güzel yakışıyor. Çörek kelimesi bende çocukluğumu hatırlatıyor. Babannemin evinde kuzine sobada yapılırdı kış günlerinde bütün gelinler başına toplanırdı ve torunları tabi.. Her çıkan tepsi anında tükeniverirdi:) Annemler, yengemler yenilerini fırına sürerlerdi biz çocuklar onları tüketmekle. Ne güzel sıcak bir yuvaydı o ev bizim için, şimdi içinde kimse yok:(

Adsız dedi ki...

merhaba pınar çörek çok güzel gözüküyor mutlaka deniyeceğim.bende hekimhanlıyım senide okuldan tanıyorum sevgiler

Berceste dedi ki...

Eeee yazmamissin ama aksam ! Canim istedi simdi cevizli corek, hain Pinar. Once kestane, kiraz yapragina sarma, simdi de bu, bir de piramit salata ft'i koyarsan ben monitore yapisirim kesin!!!

Pinar dedi ki...

Tombik tombik ne guzel olmuslar, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Pınar'cım çörekler çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Olcay
çok heyecanlandım ya, beni Hekimhan'dan tanıyosan ilkokul arkadaşım filan olmalısın. Ne çok isterim İlkokuldan bir arkadaşımla görüşmeyi, İşe bak ya, nerede karşılaşıyor insanlar artık, yolda görsek tanımayız belki ama şu blog sayesinde karşılaşıyoruz. Bana yazarmısın. pinar.unal@gmail.com
Bercestesi O gün ekleyemedim:)
Sadece yedim:) Valla bir salata getirdiler ama piramit salatamı ben anlamadım, epey yüksekti ama:) Monitore yapışma sen buraya gel buraya:)
Çok teşekkürler Pınar, Ebru
tombik çöreklerimi bende çok sevdim:)

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Malum sebeplerden sayfaları yeterince gezemiyorum. Sana son uğradığımda sufle vardı bugün ise ne çok şey var. Ama bugün de kısa uğradım. Hepsini okuyamadım daha sonra fırsat bulduğumda tekrar gelip okuyacağım. Sadece çok güzel gezmişsin ne güzel, Allah içine sindirsin canım demek istedim.

Sevgilerimle...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Bocuruk
bende merak ediyodum nerede arkadaşlarım diye:) Yorumlar gelmeyince merak ettim doğrusu:)
Acaba gezi ilgilerini çekmiyormu, bende akşam bir tatlı yapayımda ekleyeyim dedim içimden ki yorumun geldi:)
sevgiler

hanimiş dedi ki...

Merhaba Pınar, gerçekten ne güzel görünüyor çöreklerin. Pişmemiş hali böyleyse pişmişi kimbilir ne güzeldir. Ellerine sağlık canım çekti üşenmesem de ben de yapsam ya yine..

Leziz Tarifler dedi ki...

Pınar'cım merhaba,
Çöreklerin çok güzel :)
Sevgiler