2 Kasım 2006

MUZLU KOLAY PASTA ve YENİ KİTABIM

Dün akşam eve gidip yine tatlı işleriyle uğraşmak istedim. Yemeyi sevdiğimden değil ama tatlı yapmak beni çok mutlu ediyor. Kendimi Çikolata filmindeki yada Karşı Pencere filmindeki aktrist gibi hissediyorum. Belki bende bir gün işi gücü bırakıp bir pasta ustasının yanında çırak olarak çalışmaya başlarım:)
En çok sevdiğim diğer şeyde evdeki malzemeleri değerlendirmek. Gerçi o kadar malzemeyi alıp stok yapan da yine benim, sonradan onları değerlendirmeye uğraşanda yine ben:)
Evde epeydir bekleyen Muz Jölesini sonunda tükettim:) Aklımda bisküvilerin üzerine muz dizip sonra jöle dökmek gibi dahada basit bir tarif geçiyordu. Sonra muz jölesinin arkasındaki tarife gözüm ilişti. Muzlu Kolay Pasta gerçekten kolay görünüyordu ve tüm malzeme stoğuna sahiptim:) İşte gerekenler

Malzemeler:
  • 1 pake muz aromalı jöle
  • 1 paket tuzsuz peksimet(etimek)
  • 1 su bardağı şeker(200 gr)
  • 2 adet muz
  • 1 paket muz aromalı puding



Yapılışı:

Etimekleri en az 3 cm. yüksekliğinde bir tepsiye yada borcama dizin. Şekeri ve 2 yemek kaşığı suyu bir tencereye koyup karamel yapın. Kaynayan şeker karamel rengini alınca 1 bardak sıcak su dökün. Katılaşan şeker yavaş yavaş erimeye başlar. Eridikten sonra ocaktan indirin ve etimeklerin üzerine bu karameli döküp emmesini bekleyin. Tarif göre hazırlanmış muz aromalı pudingi de etimeklerin üzerine dökün ve soğumasını bekleyin, dinlendirin. Dilimlenmiş muzları üzerine dizin ve yine tarife göre hazırladığınız jöleyi( 2 su bardağı sıcak su ile hazırlanıyor) puding üzerne yayın ve soğutarak servis yapın..

Afiyet olsun

Karamelli oluşu bu pastayı daha güzel yapıyor. Eşim çok beğendi. Yarısı tükenmiş durumda ben daha ağzıma sürmedim. Dedim ya ben yapmayı, uğraşmayı seviyorum. Hele sevilerek biran önce tükenirse benden mutlusu olmaz:)

Dün akşam bir tatlı daha yaptım:) Oda supriz bu akşam kalan aşamalarına devam edicem. Önceki yazılarımı okuyanlar ne yaptığımı tahmin ediyorlardır.

Yeni kitabım "Damla Damla Günler-Adalet Ağaoğlu". Kendimi sanki Adalet Hanım'ın günlüğünü çalmışda gizli gizli okuyormuşum gibi hissediyorum. Çok güzel bir dilde yazılmış, gerçek bir günlük.. Daha önce kitabını okumamıştım ama bu kitaptan sonra bir romanını mutlaka okuyacağım. Adalet hanım dönemine ışık tutuyor. 68 dönemi.. Beni şaşırtan diğer unsurda Adalet hanım'ın yaşı idi
"Damla Damla Günler" 76 yaşında düzenleyip yayımladığı kitabı...


11 yorum:

Ferhanca dedi ki...

Pınar ,alman pastasımı yapıyorsun? yap ama yeme neala :)) herkez şişmanlasın diyemi uğraşıyosun..bende tatlıyı severım yapmasınıda yemesinide ..şimdi jöleli olucaktı.... çok guzel olmuş...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan:)
valla şişmanlattığı doğru:) Eşim bunun için yöntemini de bulmuş. Daha çok yiyebilmek için daha çok spor yapıyor:)
Ama benimde hayır diyemediğim tariflerim var. Limonlu cheesecake e hayır diyemem mesela:)
sevgiler

Hulya dedi ki...

kestane sekeri yapiyor bence pinar,ne guzel ya.su kestaneler kac gundur aklima dustu.neyse sayfan degismis muzlu pasta gelmis cok sevindim:)artik kestane sekerini yaparsan hic acamam herhalde

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Evvet doğru tahmin, nasıl bildin:)
ama bundan sonraki ilk yazım kestane şekeri üzerine olacak maalesef:))) ama üstünü başka yazı ile örterim:)

Adsız dedi ki...

Merhaba

Adalet AĞAOĞLU'nun romanlarını size şiddetle tavsiye ederim. Zaten birini okuyunca diğerlerini de okumak isteyeceğiniz kesin. Özellikle bir üçlemesi varki muhteşem bence. Ölmeye Yatmak, Bir Düğün Gecesi ve Hayır. Elinizden bırakamayacaksınız.

Ayrıca bende kestane şekerine bayılırım. Ama şu kabuklarını soymak çok yorucu bir işlem. Siz kolay bir yolunu biliyor musunuz?

Fatoş

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Fatoş
işte aradığım yorum bu.. Birinden bana kitap önermesini bekliyordum Adale Ağaoğlu'na ait. Hatta Meral'e sordum bile.. Ama cevabı senden geldi.. Çok teşekkür ederim..
Bu kitaplardan birini seçip okumaya başlayacağım..Kitap konusununda benim ilgimi çeken bir konudan olmasını tercih ediyorum.. Dönem dönem ilgimi çeken konularda değişebiliyor.
Kestane kabuklarını soymak yerine kolay yöntem şu.. Çarpı atıp(çizik) fırında az bir suyla pişiriyorsun tepside, kestane kebap yapar gibi. Sonra bu şekilde ayıklıyorsun. Kabukları tamamiyle çıkıyor. Bu çıkanları suda az bir suyla haşlayıp sonra şerbetin içine atıyorsun. Bu püf noktalarıda sağolsun Betül yazdı banada
sevgiler

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim Pınar

Kestaneleri birde böyle soymayı deneyeceğim.

Yukarda önerdiğim kitaplar bir üçleme. Üçünüde okuman gerekiyor. Dönem romanları onlarda. Türk kadınının kimlik mücadelesi de diyebiliriz.

Ayrıca Yazsonu ve Üç Beş Kişi romanlarıda benim en sevdiğim kitaplar arasında. Çok iyi kişilik çözümlemeleri var. Ruhsal çözümlemeler ve insanın kendi içine yaptığı yolculuklar ilgini çekiyorsa beğeneceğini sanırım.

Sabun Köpüğü kitaplar değil anlayacağın...

Şimdiden sana iyi okumalar.

Berceste dedi ki...

Cici bebe biskuvileri var ya, biz de bu pastaya benzer seyi onunla yapiyoruz, cok guzel oluyor, yazin seftalili, kisin muzlu ya da karisik meyvali. Kesinlikle cici bebelisini tavsiye ederimmmmm...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Berceste
geçen markette dolaşırken cici bebe almak geçti içimden mutlaka pastalara da güzel oluyordur diyerek, demek öyleymiş gerçektende, birde finger bisküvi aldım nostalji yapıp:) ne çok severdim parmak bisküviyi.. Onlardan da bu tür pastalar olur muhakkak dimi?

Berceste dedi ki...

Ondan cok guzel tiramisu oluyor ! Avusturyali arkadas verdi tarifini ama ben tembellik edip daha yapmadim. Bir de icine konan likorden almam lazim :) Likorle daha guzel oluyor tiramisu.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Eminmisin tiramisu ya olurmu, o kedi dili bisküviden oluyor.Benim dediğim kedi dili değil. Lady finger diyorlar ordakiler. Benimki hani var ya Eti'nin eski klasik bisküvi, lady finger değil yani.