26 Kasım 2007

ANTİBİYOTİK KULLANIMI

Geçen hafta mutfakta türlü türlü şeyler hazırladım. Hepsini biriktirip yayınlamayı düşünüyordum. Ama Esra'nın haberini okuduktan sonra fotoğraflarını çekmek, tarif yazmak istemedim. Ailesine ve yakın arkadaşlarına başsağlığı diliyorum.

Geçen haftanın diğer olayı Can'ın ishal olması idi. 1 gün olup da geçmeyince cuma sabah sağlık ocağına gittim tez elden. Doktor muayene etti ve çok kötü bağırsak enfeksiyonu geçiriyor dedi. Boğazlarına da baktı. 2 tür antibiyotik ve bir de bağırsak florasını tekrar düzene sokan (ölen faydalı bakterilerin yerine yenisinin takviyesi) Reflor verdi. 2 gün uyumadım desem yeridir. Sulu dışkılama sonrası bir de pişik olmuştu çünkü. Sürekli altını değiştirip emziriyorum. Esas kafamı kurcalayan ve beni uykularımda da rahat bırakmayan konu ilaç kullanımı idi. Pediatri portalı sitesini açıp bu konu hakkında sorulan soruları okudum uzun uzun. İlaçlara önce başladım. Sonra ertesi gün diğer ishal belirtilerine baktım hiçbirini göstermiyor oğlum. Ara sıra epey sulu ve yeşil dışkılama yapıyor ama bu kadarın fazlasını da emiyor öncesinde. Ateş yok, genel durumu ve iştahı iyi, ağzı kuru değil, bol ıslak eskisi gibi. 2 doz verdiğim antibiyotiği de Reflor'uda kestim. Kendisinin mikropları yenmesine fırsat vermem gerek.
2 aksırığa bile antibiyotik yazmayacak, doğal yöntemlerle( anne sütü) hastalığını atlatmasını önerecek bir doktor bulmalıyız dedik ve bulduk. Sağlık ocağı doktorlarına artık güvenmiyorum maalesef.
Şu an Can'ın tek ilacı anne sütü, diğer ilaçlara kapımız kapalı bir süre, daha 2 aylık olan bir bebeğe bu kadar çok ilaç tavsiyesi ne derece doğru?
Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz, deneyimleriniz nelerdir?

25 yorum:

Adsız dedi ki...

aynı konuyu bende çok merak ediyorum. benim kızımadasağlık ocağından öksürük şikayetiyle gittiğimizde antibiyotik verdi doktor.bazı doktorlar antibiyotiğe karşı insan kararsız kalıyor.
hülya

Esra Kars dedi ki...

Benim oğlum aralık ayında 3 yaşına girecek inşallah.Hiç sağlık ocağına gitmedik biz.Bir arkadaşımın tavsiye ettiği çocuk doktorunun muaynanesine gittik sürekli.Toprak hasta olduğu zaman bize hiç ilaç önermedi mecbur kalmadığı sürece.Her zaman en iyi ilaç anne sütü dedi.Oğlumda yeni doğan sarılığı vardı.Doğum yaptığım özel hastanenin çocuk doktorunun gözetimindeydik ilk başlarda.Bize hastaneye yatırmamız gerek burda tedavi olacak demişti.Bende kaptığım gibi diğer dr gittim.Cevap aynen şöyleydi.Sarılık olan bebeklere hastanede ışın tedavisi uygulanıyormuş.Sen bunu evinde de yapabilirsin dedi tonton doktorumuz.24 saat boyunca hiç kapanmayacak şekilde florasan lamba yakıp toprağın sepetinide tam ışığın altına taşıdık.Sürekli emzirdim.2 hafta sonunda sarılığı tamamen atlattık.Bir aile dostumuzada önerdik ve onlarda hastaneye yatmadan atlattı.Çocuk doktoru seçimi gerçekten çok önemli.Daha 2 aylık bir bebeğe hemen antibiyotik vermek ne kadar doğru bilemem.Pınar'cım seni ve Can'ı öpüyorum.
Sevgiler...
www.benimutfagim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Benim de çocuklarım küçükken aynı şikayetlerle doktora gidiyor;antibiyotiklerimi yüklenip geliyorduk.Taki Ankara'da Prof.Dr.FADIL ERTOGAN Bey'i bulana kadar.İki çocuk yetiştirdim.Sayesinde çocuklarım antibiyotik almadan,ilaca yüklenmeden yetişiyorlar.Hemde daha hızlı.Allah'ım başımızdan eksik etmesin diyorum.Paraya önem vermeyen,çocuklarımın hem bedensel,hem de ruhsal gelişimi için, bana çok güzel tavsiyelerde bulunan, dünya tatlısı bir kişi.
Ankarada olanlar için muayenehane numarasını vermek isterim.Ben Çorum'da oturuyorum ama her başım sıkıştığında telefonla da olsa bana mutlaka yardımcı oluyor.
Fadıl Ertogan:0312 425 2828

zinnur dedi ki...

Turkiye'deki doktorlar antibiyotigi cok comertce veriyorlar herhalde. Kesmekle iyi etmissin bence, Pinar. Zeynep'de ben de yasamistim yesil diski olayini, ama antibiyotik filan vermedik. Cabuk duzelmisti, fakat ayni sende oldugu gibi pisige yol acmisti. Anne sutuyle besleniyor olmasi en buyuk garantisi bebeginin cabuk iyilesmesinin. Gecmis olsun ikinize de.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Selam. Oğlum bugün itibariyle tam 2 aylık oldu. Bebeğine çok geçmiş olsun. Pişik için Lansinoh adlı kremi öneririm, hani şu göğüs ucu çatlakları için kullanılan krem var ya işte o. Efe'nin pişiğini 1 gecede geçirdi. İshal olmuştu 2 hafta önce doktora götürmedim. Bilmiyorum iyi mi yaptım ama iştahı azalmadığı ve susuz kalmadığı için ve de boşuna ilaç kullanmasın diye doktora götürmedim. Ben annelik içgüdülerime dayanarak söylüyorum iyi yapmışsın.

Hulya dedi ki...

ne zor ya:(doktora illaki guvenmek lazim ,soru guvenecek doktor bulmak mi?burda antibiyotik acayip zor veriliyor.birincii raflarda satilmiyor,yani doktira gitmeden,recete yazdirmadan antibiyotik alman mumkun degil!bazen bizi zorlasada bu boyle,birde ben adili emzirirken@0 ayina kadar) sadece bir defa turkiye yolculugu sonrasi kulak iltiahabi olmustu onun icin kullandim antibiyotik.bu ilac piyasasindaki olaylar insani biraz urkutuyor,ama oylwe kendi basimiza da karar veremiyoruz-vermesek daha iyi gibi geliyor..anne sutu antibiyotik kesinlikle,birde pinar sende yediklerine coook dikkat et,cok iyi beslenmen lazim,doktor ablam bana hep kaliteli sutun olmasi lazim hulya derdi:)kulaga biraz garip geliyor ama oyle:)
gecmis olsun,ins. bir an once atlatirsiniz.birde cana nazar dualari falan da oku pinar..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Maalesef en ufak şeyde antibiyotiğe sığınıyor bazı doktorlarımız. Ver antibiyotiği yararlı zararlı ne varsa ölsün hepsi. Çocuğun zarar gören bağışıklık sistemini düşünmüyorlar uzun vadede. Kısa vadelik herşey.
Suzan benim geçde olsa bulduğum doğru yolu sen en başından bulmuşsun panik yapmayarak.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok gecmis olsun Pinar. Her konuda, guvendigin doktoru bulmak cok onemli. Umarim bundan sonra danisacaginiz doktorlar gereksiz yere ilac vermezler. Ama en onemlisi umarim Can uzunca bir sure rahatsizlanmaz.

Biz daha cok yakin bir zamanda uzun suren bir ishal icin doktora gittik - ki artik bebek degiliz, iki yasi geride biraktik. Ilk tetkik sonrasi ilac vermediler. Diyetine dikkat etmemizi, bol sivi (inek sutu ve sekerli icecekler haric) vermemizi onerdiler. "Bu tur seyler genellikle virutik oluyor, onun icin ilac vermiyoruz, eger 2-3 gun daha gecmezse gelin" dediler. Neyse ki ikinci kez gitmemize gerek kalmadi.

itir.

munevver dedi ki...

Pınar'cığım, doktor konusunu seninle konuşmuştuk. İyi yapmışsın. Biz de oğullarımıza hiç antibiyotik vermedik bebekliklerinde. Doktorumuz ilaca karşıydı.
Can çabuk iyileşir inşallah. Anne sütü alıyor çünki.

Sevgiler.
Nane Limon

Adsız dedi ki...

Pınar hanım,bebeğin ilaçlarını kesmekle iyi yapmışsınız.Yeni doktorunuz kim?

Selen dedi ki...

Kevgir Aralık sayısı sevgili Esra için hazırlanıyor. Ayrıntılar burada. Lütfen tıklayın.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

İlacı kestiğim için çok memnunum. Keşke hafif kulak iltihabı var diyen doktordan sonra da bir başka doktora daha gösterip ilaç kullanmasaydık. Çünkü ne ağrısı ne ateşi vardı o zaman yine. En azından çay kaşığı ile az kullandığımıza şükrediyorum.
Yeni doktorumuz Türkiye Hastanesi-Şükrü Cido. Normal rutin kontrolleri dışında gitmemize gerek kalmaz inşallah.

Unknown dedi ki...

Malesef Pınarcım bazı doktorlar hemen antibiyotiğe başvuruyorlar. Kesmekle iyi etmişsin. Bizim doktorumuz her zaman bu duruma karşıydı Ege'de ilk antibiyotiği kullandığımda sanırım 9-10 aylık civarındaydı. Hatta 11 aylıkken 6-7 gün süren bir ishal durumumuz olmuştu. O durumda bile doktorumuz 5 günden sonra reflor vermişti. Hatta doktorumuz ateşli durumlarda bile 37.5 ateş 2 gün sonra inmiyorsa ve yükseliyorsa antibiyotik verir. Bu yüzden doğru doktoru bulmak çok önemli. Geçmiş olsun Can'a.

Calisan Anne dedi ki...

Pınarcım, kulak enfeksiyonunu bilemem ama ishal bana enteresan geldi, bu bebişin ağzına anne sütünden başka birşey girmiyor, e kakası yeşilde değilse üşütmediğine de emin olabiliriz, o zaman ishalin nedeni bir tek şey kalıyor, banyo suyu. Bize doktor yaşına kadar akan suda yıkatmıştı, aklında bulunsun.

Bence de güzelim bol bol emzir. Bebecik doyasıya antibiyotik alsın...

Umarım bir sonraki yazında hastalıktan eser kalmaz. Sevgiler...

Berceste dedi ki...

Sevgili Pınar, öncelikle benim küçümenime nazar değiyor, ona üzülüyorum :( En baştan doktor seçimini iyi yapma konusunda haklısın. İngiltere'de de yıllar önce herşeye antibiyotik vermişler ve insanların bağılıklık sistemi göçmüş. Şimdi eğer antibiyotik verirlerse eyvah ciddi birşey var diyoruz. Diğer yandan da bu ülkenin sağlık sistemi Avrupa Birliği ülkeleri arasında en kötüsü imiş ve ciddi maddi sorunlar yaşıyorlar. Verilen ilaçların bir bölümünü biz, bir bölümünü devlet karşılıyor. O yüzden de vermiyor olabilirler! Hayati tehlike yoksa, acı da çeksen olur mantığı olabilir yani!
Başka ve önemli bir konu, ben doktor değilim ama ya antibiyotiğe başlamadan ikinci görüşü alacaktın ya da başladıktan sonra kesmeyecektin. Bu tarz tedaviler için benim bildiğim başlanan antibiyotiği kestiğinde vücuttaki bakteri ile savaşı yarıda kestiğin için bakteri direnç kazanıyor, sonrasında aynı antibiyotik etkili olmuyor. İş insanın kendi evladı, onun hayatı olunca... Sana kolaylıklar diliyor ve çok geçmiş olsun diyorum.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım benim , sağlık ocağından hoşlanmayanlardan biride benim...Belki yanlış ama ucuz etin yahnisi !! lafı , bu sağlık kurumlarında da malesef gerçerli gibi geliyor bana....İlk 6 ay dediğin gibi anne sütü en etkili ilaç..Sürekli ve değişken kullanılan ilaçlar , metabolizmayı olumsuz etkileyebiliyor ve ilk aylarda alışkanlık yapabiliyor , bebek savunma mekanizması olarak kendi bünyesini kullanmaktansa ilaç takviyelerinin devreye girmesini tercih edebiliyor..Mümkün olduğu kadar sabit ve özel yada bir hastane doktorunu tercih edin..Rutin aşılarda bile hastane sisteminden daha karışık bir sistem işliyor sağlık ocaklarında..
Tez zamanda sağlığına kavuşasın Can !! Kocaman öpücükler

Adsız dedi ki...

bebişe geçmiş olsun.ara ara sitenizi ziyaret ederim.ama bu ilk mesajım.bu kadar minik bir bebeğe bilinçsizce antibiyotik vermek çok büyük hata.gaita analizi yapılmadan ishalde antibiyotik verilmez.çünkü antibiyotiklerin çoğu ishali azdırır.gaita mikroskopisi yapılıp içinde amip görülürse antibiyotik verilir.
antibiyotiklere bu kadar karşıyken refloru evimden eksik etmem,çünkü doğaldır,bildiğin maya başka bir şey değil.ama bebişe bence oda gereksiz.anne sütü alan bebeklerde dönem dönem bu şekilde dişkılama oluyor,ateş veya diğer sıkıntılar yoksa bence normal say.annelik çok meşakkatli bir iş ama yavaş yavaş insan olayı kapıyor.bebişi mis kokan gıdılarından kokluyorum,size de anneliğin zahmetli yollarında mutluluk diliyorum.sevgilerimle.

AsYa dedi ki...

tatlım..öncelikle bebeğin kakasının yeşil olması üşüttüğü anlamına gelmez bu biiiirrrrr...bunu artık söyleye söyleye dilimde tüy bitti..Bu eskiler nerden uydurmuşlar böyle şeyleri bilmiyorum..en ufacık bir anormal durumda üşütmüştür mutlaka diye yorumlamışlar herşeyi..kakası yeşilse ya düzensiz emiyodur yada 'fazla' emiyodur...Bunu sakın sakın unutma ve tersini diyenlere kulak asma..Ayrıca arada bir yeşil olabilir..sarı olur..ikisinin arası olur...Normal bunlar...O da bir insan sonuçta ;)

İkincisi antibiyotik konusunda bu kadar rahat olabilmelerine çok şaşırdım doktorların..Umarım yeni doktorundan memnunsundur..Ben sadece emzirdim Efe'yi hafif bi burun akıntısı vardı..şimdi o da geçti..hem immune sistemleri gelişmeli..
Umarım aşırı hasta olmaz ve anne sütüyle herşeyi atlatırsınız.Bundan sonra da belli ki ilaç konusunda daha dikkatli olmalıyız..biraz annelik içgüdüleriyle hareket etmek lazım..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Oncelikle gecmis olsun.
Asya'ya katiliyorum. Oglumun kakasi yesil oldugunda internette arama yapmistim. Burada (Ingiltere) ozel doktor kavrami olmadigi, saglik merkezine de ancak randevu alip gidilebildigi icin internet bizim doktorumuz:)
Yesil kaka Asya'nin dedigi gibi usutmeden degil. Anne sutunden kaynaklaniyor:) Anne sutu 3 asamadan olusuyormus. Ilk asama oldukca sulu asama, ikincisi koyu ve besini en cok aldigi asama ve bir de en koyu olan hali 3. asama.

Ilk asamanin icinde yuksek oranda adini hatirlayamadigim bir sey var:) Eger bebek bir memeye yapisir, iki dakika emer, sonra dikkatini baska seylere verir ve memeyi birakirsa sadece 1. asamadaki sutu aliyor. Az sonra bir daha acikiyor, yine 1. asamayi emiyor emiyor birakiyor:)

1. asamadaki sutten cok ictigi icin, icindeki madde kakasinin yesil olmasina sebep oluyor. Ayrica asil besin degerlerini iceren 2. asamaya gecememis oluyor.

Yapilacak tek sey, israrci olmak:) Bebek biraksa da, sIKmadan, fazla ustelemeden emzirmeye calismak. Olmuyorsa birak, bir iki dakika oyalansin, yine ayni memeden emzir.

Sevgiler.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Bir de, eger ingilizceniz varsa once internette arama yapmanizi tavsiye ederim. Yabanci site ve forumlarda inanilmaz faydali bilgiler bulacaksiniz. Tabii ki internet saglikla ilgili bir konuda ana karar mekanizmasi olamaz ama bazen panigi onluyor:))

Adsız dedi ki...

Belki tuhaf kacacak özür dilerim çünkü antibyotik kullanımı konusundan galiba Kasım ayında bahsetmişsiniz. Ama konu Fadıl bey olunca ben de birşeyler söylemek istedim. Çok vaka görmüş,sağduyu sahibi ve işine çok saygı duyan biridir. Ben de çevremde bir çok arkadasım da onun sayesinde cok sorunsuz büyüttük cocuklarımızı. Bütün kalbimle tavsiye ederim. Sadece cocuk doktoru degil aile psikiyatrı gibi de davranır. Anne ve babayı egitir.Hep söylediği ve benim ancak 2. cocukta becerebildiğim şey "anne huzurlu bebek huzurlu" cümlesidir. Tüm annelere huzur diliyorum.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

bu konuda kesinlikle hak veriyorum.
Anne huzurlu bebek huzurlu..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

bu konuda kesinlikle hak veriyorum.
Anne huzurlu bebek huzurlu..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

bu konuda kesinlikle hak veriyorum.
Anne huzurlu bebek huzurlu..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

bu konuda kesinlikle hak veriyorum.
Anne huzurlu bebek huzurlu..