5 Kasım 2006

Cevizli & Üzümlü Ekmek


Epeydir Üzümlü bir tarif denemeyi düşünüyordum. Ayçöreği, Üzümlü Kurabiye, Kek, ve bilumum tarifler geçti aklımdan, en sonunda ekmek yapmakta durdum. Evdeki taze cevizin tamamınıda kullandım eşim bol malzemeli seviyor diye.. Üzüm tadının pek olmadığı bol cevizli çok güzel bir ekmek oldu. Kek gibi yumuşak oldu. Aslında buna kek mi desem ekmek mi desem şaşıyorum ama çok şekeri olmadığı için ben ekmek demeyi tercih ettim. Cevizli ekmek kesinlikle süper.. Zaten ceviz süper...

Malzemeler:
  • 1 paket maya(42 gr)
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • 1 bardak ılık süt
  • 1 bardak ılık su
  • 1 su bardağı çekirdeksiz üzüm(kuş üzümü tercihdir)
  • 2 su bardağı kırılmış ceviz içi(hafif iri bırakın tanelerini)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un

Yapılışı: Önce maya ve şeker, ılık süt ve suyun içinde eritilir, maya çözülene ve kabarana kadar beklenir. Tuz, sıvıyağ ve un eklenerek hamur yoğurulur. Ceviz ve üzüm eklenir yoğurulur. Hamur mayalanmaya bırakılır. Ben hamuru mayaladıktan sonra kabın etrafını iyice örtüyorum (kazak-şal), böylece daha çabuk mayalanıyor. Ilık bir yerde tutmaya çalışın. Mayalanan hamuru yağlı kağıt serdiğiniz kalıplara paylaştırın. İki baton kek kalıbı kadar çıkıyor. Kalıplarda tekrar bekletin mayalanmaya devam etsin. Önceden ısıtılmış 170° lik fırında pişirin. İçinin de piştiğine emin olmak için bıçak yada kürdan batırın altına. Üstü çabuk pişerse fırında daha alt katlara alarak pişirmeye devam edin.


Bu fotoğrafta cuma akşamı gittiğim Olivium Alışveriş Merkezinin sonbahar tasarımı... Tasarımlayan kişi yada kişileri tebrik ediyorum. Benim çok hoşuma gitti. Tepeden sarkan rengarek şemsiyeler ve kuru yapraklar...

Bu aralar merakım mutfak ile ilgili herşey; masa örtüleri, peçetelikler, çatal bıçak kaşık takımları, bardak&yemek takımları ve cici bicili herşey.. Evdekileri beğenmez oldum. Buna sebepde portakal ağacı Hatice'nin ve ailesinin hazırladığı güzel masalar:) Kaşıkları özellikle fotoğrafta pırıl pırıl parlıyor:) Yanlış algılanmasın sadece örnek alıyorum, tabi bütçem elverdiğince:) İlk heves bir masa örtüsü takımı aldım. Bu, ayrıca önümüzdeki haftasonu gelecek misafirlerim için ön hazırlık..

14 yorum:

Zeynep Oz dedi ki...

merhaba Pinar..
iade-i ziyaretine geldim ;)
ozellikle bu haberi koymana cok sevindim. gercekten dekorasyon cok onemli. alisveris merkezini cok guzel suslemisler. senin de dedigin gibi bazen ben de evimi begenmiyorum. bir turlu istedigim gibi dekore edemedigimi dusunuyorum. icimden cok sey geciyor. ama hem yabanci ulkede oldugumuz icin ve kalici oldugumuzu dusunmedigim icin, birturlu zevkime gore duzenleyemedim. ama yapmak istiyorum.. kolay gelsin. sevgiler..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Zeyno:)
Nasıl bir ev ziyaretine gidersen, gittiğin evde sana gelir, sanal alemde de olsa adetler değişmiyor:))
evt benim içinde aynısı geçerli, evimle bir dargın bir barışık yaşayıp gidiyoruz. Herşeyi atıp sil baştan yapmak isterdim tabi bunun için bir piyango filan vurması gerekiyor:) öncelikle daha büyük bir eve çıkmakla başlardım heralde:)
ama en güzeli evim evim güzel evim deyip mutlu olmak:)en rahat ettiğimiz yer evimiz çünkü

Adsız dedi ki...

merhaba pınar..
uzun zamandır sayfanın takipçisiyim ve yazılarını çok begeniyorum..anacak sana ilk defa yazıyorum.. başarılarının devamını diliyorum...bende yolunda çok güzel ilerliyorsun..unutma yazmasamda takipçinim...betül

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar,
Bu tür şeyleri sevmen ve bir yerlerden etkilenmen ve örnek alman çok normal tatlım.Herkes de senin gibi benim gibi..Bu konu üzerine çok düşersen bütçenin yettiği kadarı ile sende ne süslü sofralar hazırlarsın.Kaşıkları mutlaka gümüştür ve açılmıştır bu yüzden parıldıyordur.Bence hiç tavsiye etmem çok işi var resmen can alıyor temizlerken.Neyse tatlım en kısa zamanda harika masalara sahip olup bizlerle paylaşırsın.Mutlu bir haftan olsun.Sevgiyle kal..

Ferhanca dedi ki...

hem ekmek hemde kek görüntülü ne dıyelim kekekmek ..)) ellerine sağlık.. mutfak eşyaları için hep aynı şey hissediliyor sonrada evde koyucak yer kalmıyor..ama haklısın ..sevgiler..ferhan..

Berceste dedi ki...

Cok renkli ve guzel olmus, bize de yasattigin icin tesekkurler...Simdi merak ettim ben o ortuyu, ne zaman gorecegizdir ;-)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Betül
ne güzel blogspot a geçince senin gibi güzel arkdaşların varlığını öğrendim. Çok teşekkürler güzel yorumların için:)Beni mutlu ettin:)
Merhaba Gül Hanım,
açıklama için çok teşekkürler, bende az önce yeni çatal kaşık bıçak siparişimi verdim :) gümüş değiller ama çok güzeller. Çok severek seçtim. Cumartesi yeni soframı sizlerle paylaşırım artık:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan
süper bir isim buldun kekekmek:) çok hoşuma gitti:)
evt maalesef yeni aldıklarımı koyacak yerim yok hakikaten ama istiyorum işte:( yeniler için her zaman yer ayrılırda eskiler için koyacak yer bulunur mu bilmem:)
Bercestesi
örtüyü görünce şaşırabilirsin, ne nakış var ne sim üstünde.. spor bir model:) sadece yemek takımım ile uyumlu olduğu için aldım. Hani şemsiyeler var ya ben onların resmini çekerken bana en yakın olanın renginde:) let's guess:)

Adsız dedi ki...

Pınar bana yorum yapmışsın Betül adıyla heralde yanlış yolladın.
Bende senin gibiyim. Mutfak eşyalarına bayılıyorum. Bu hafta sonu tepe home'daydım. Aynen dediğin gibi kaşıklar çatallar ayna gibiydi, hepsi Cezbettiler beni . Ben birazda ışılarla ilgili olduğunu düşünüyorum. Bu kadar parlak olmalarını. Tabi yeni harici olanların. Neyse ekmeğinde nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler Ebru

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ebru,
sitelerarası karışıklıktan dolayı özür dilerim. Kestane şekeri ustası Betül'e diye yazdığımı zannetmişim:) Ama sebep oldu işte bu yazışmamıza:) Ben çatal bıçakta seçimimi yaptım. İnternette ilk bakışta aşık oldum ve hemen sipariş ettim İnşallah internette göründüğü kadar güzeldir:)

Berceste dedi ki...

Yakin cekimleri ile bekliyoruz efendim :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

hele bi kavuşayımda resmini çekerim:)
masa örtümle birlikte:))

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınarcım,
Olivium'daki güzel manzarayı, dediğin gibi ikimiz de yakalamışız.
Ortak noktamız; güzel şeyleri farketmek ve bunu paylaşmak olabilir mi?Biliyorum ki öyle, ben de senin gibi güzel bir şey öğrendiğimde veya bulduğumda, bunu hemen biriyle paylaşmayı çok seviyorum.
Adana'dan sevgilerle...Umarım aynı şehrin çatısı altında, benim bu aralar çok istediğim şey, yaşamaya başlarız:) ve ben de ilk kar düştüğünde İstanbul'da olurum gelecek kış:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Anonymous:)
İkimizde farketmiş ikimizde yayınlamışız üstelik:) Dediğinde haklısın
Dileğini bende diliyorum, seneye ilk kar yağdığında İstanbul'da yeni bir iş yeni bir hayat kurmuş olmanı diliyorum. Kara bakıp sonunda geldim işte deyip seyre dalabilirsin İstanbul'a usul usul yağan karı..