16 Kasım 2006

SUFLE

Son zamanlarda başarıyla uyguladığım "evdeki pasta malzemesi stoklarımı tüketme operasyonu"mda sıra çikolalalara geldi:) Epey uzun ve kararlı bir operasyona ihtiyaç var. Evde biriken kilolarca çikolataları kullanmak için en ideal tarif tabiki sufle idi.. Yakında çikolata diyarı bir ülkeye gideceğimizden bu çikolataları biran evvel pastalarda tüketip tazelerini almak istiyorum:) Sufle için kakao oranı en yüksek çikolatalardan birini kullandım. Gerçekten epey yüksek geldi, sufle nin tadı extra large bitter olmuştu. Piştikten sonra epey şeker ile tatlandırmak zorunda kaldım. Siz daha düşük kakao oranı ile yapabilirsiniz. %72 fazla geliyor:)
Bu malzemeler ile 2 kişilik çıkıyor. Ben fazla kabarır taşar diye düşünerek 3 kaba böldüğüm için kaplarından fazla taşmayan suflelerim oldu. Tarif Leziz Dergisinin Kasım sayısına ait..

SUFLE

Malzemeler:

100 gr bitter çikolata
1 çorba kaşığı krema
2 yumurta
1 dolu yemek kaşığı tereyağı ( normalde 2 yemek kaşığı kadar ama ben daha az kullandım.)

Üzeri İçin:
pudraşekeri ve krema

Yapılışı: Fırını önceden 200 derecede ısıtın. Çikolataların daha kolay erimesi için bıçak ile rende şeklinde kesin,Tereyağı ile çikolatayı birlikte eritin. Yumurtaların sarıları ile aklarını ayırın. Erimiş çikolataya, kremayı ve yumurta sarılarını ilave edip karıştırın. Diğer tarafta yumurta aklarını karıştırarak ilk karışıma ilave edin. Fırına dayanıklı borcam a yada toprak çömleklere karışımı paylaştırıp 10-15 dakika kadar sıcak fırında kabarana kadar pişirin. İsteğe bağlı olarak pudraşekeri ve çırpılmış krema ile servis yapın.
Afiyet olsun..
Not: Sıcakken servis edilmesi tavsiye edilir, yoksa sufle hemen çöker,

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Herzaman sufle beni korkutmuştur.Sizi tebrik ediyorum.Kolaycacık yapılıvermiş gib anlatmışsınız.Umarım öyledir...

Ferhanca dedi ki...

sufle tarifi çok hep denemek istemişimdir ya olmazsa diye vaz geçerim..3 porsiyon tam bize göre denicem.. PINAR cım bizleri bırakıpta nerlere gidiyorsun??? hoş oradanda yetişirsin sen ..gittiğin yerdende fotolu ekler istiyoruz bak ona göre..)) öpüyorum..sevgiler.FERHAN

Hulya dedi ki...

pinar;hangi kapta yaptin sufleleri,ben hic yemedim galiba sufle yahu,pastanelerde olurmuydu?cikolatali pudinge benzeyen birsey mi tadi?
isvicreden bizim icin de cikolata ye,uffff ne guzel olur hele beyaz ckolatasi

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar,
Suflen çok güzel olmuş ellerine sağlık.Çikolatalı suflelerde başka güzel oluyor..Bende çok severim özellikle misafirler gelince yaparım ki çok severler..Ellerine sağlık tekrardan afiyetler olsun.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Pınar'cım bende hiç denemedim sufle yapmayı sanki beceremeyecekmişim gibi geliyor ellerine sağlık çok güzel görünüyor çokda kolay anlatmışsın sevgiler kolaylıklar iyi haftasonları Ebru

Adsız dedi ki...

ıımmmmm ellerine sağlık yaaa ne kadar lezzetli görünüyorlar öyle offf ya ben de istiyorum ama yaaa :((( Bloguma da gel olurmu,Sevgiyle,maviyle ve en önemlisi afiyetle kal emi :)))

Adsız dedi ki...

ben de cok severim ve yaparim ellerine saglik seninkiside cok guzel gozkuyor iki kere yapmistim bir keresinde cokmustu..

hanimiş dedi ki...

Ellerine saglik Pinar... Sana maille ulasmak istedim ama adresine rastlayamadim. cok onemli bir konu degil ama bana adresini bildirirsen sevinirim. hanimis@gmail.com

Bocuruk dedi ki...

Çok severim ben sufleyi. Başarı kesin değil mi bu tarifte ? Korkutuyor da sufle yapımı insanı, ondan sordum :)
Ellerine sağlık canım arkadaşım.

Güzel bir haftasonu dileklerimle...

umran dedi ki...

cok guzel gorunuyor ama bende cesaret edip denemedim hic.ellerine saglik..sevgilerimle

sevdamavisi dedi ki...

selamlar,
yemeklerinize bayıldım ellerinize sağlık.

okuranne dedi ki...

sufle yapamadım uzun süredir, keşke olsa da yesek:)

Adsız dedi ki...

Sufle denemek istiyordum ama cesaret edemedim bitürlü,çikolatayı eritirken bermeri usulümü eritiyoruz?

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Arkadaşlar
uzuuuuuuuuun bir aradan sonra :)
sadece 2 gün oldu ama bana çok uzun geldi sizlerden ayrı geçirdiğim bu günler:)
Öncelikle arkadaşlar
sufle sizi korkutmasın, illaki oluyor. çok kolay gerçekten, fırında pişme süreside çok kısa, bende zaten vaktim az olduğu için sufle yapmıştım o akşam.. Banada öyle gelirdi sufle yapmadan önce zor ve ince bir işmiş gibi..Ama yaptıkça öyle olmadığını gördüm..
Sufle yapılır yapılmaz yenmesi gereken bir şey soğuyunca çöker bu da normal bir durum:) sadece sizin başınıza gelen bir durum değil, bu yüzden bu karışımı hazırlayıp sufle kaplarına paylaştırıp dolaplarda saklayabilirsiniz. Servis yapacağınız vakitte 220 derecelik sıcak fırına atın ve kabarmalarını seyredin:) Fırına dayanıklı kaplarda yapmak gerekiyor. Ben mini borcamda ve toprak kaplarda yaptım..Çikolatayıda tereyağı içinde erittim ocakta. Ama eritmeden önce çikolataları bıçakla ince ince doğradım ki kolaylıklar erisinler.
Merhaba Işıl:)
bana sanırım Cevizli Çörek ile ilgili ulaşmak istiyorsun:) O akşam yaptım ve çok lezzetli oldu tarif için çok teşekkürler, çabuk tükendiklerinden bu hafta tekrar yapacağım sanırım:)