14 Kasım 2006

KISIR ve ELMALI KURABİYE

Arkadaşlar geç kaldığım için affınıza sığınarak davet sofrasının tariflerine geçiyorum:) Araya patates etkinliği yazısı girince sekteye uğradı biraz.. Ben bu ayın konusunuda merakla beklemeye başladım. Arkadaşımla "Pırasa" olabilirmi acaba diye konuştuk ama biraz dar bir konu, aklımada başka etkinlik gelmiyor. Sıra bende olsaydı, portakallı tatlıları seçebilirdim.. Yada limonlu, malum cheesecake ini öve öve bitiremedim:)

Öncelikle yorumları üstüne toplayan tüm hanımlar tarafından beğenilen Kısır ın tarifi:)

KISIR

MALZEME :
  • 5 çay bardağı ince bulgur ,
  • Ttepeleme 2 kaşık domates salçası ,
  • 3 tatlı kaşığı biber ,
  • 1 çay bardağı nar ekşisi ,
  • karabiber , kimyon ,
  • 1 çay bardağından biraz fazla sıvıyağ ,
  • İsteğe göre 2 yemek kaşığı biber salçası ,
  • 2 tatlı kaşığı sumak ,
  • Yine isteğe göre limon suyu ,
  • Yeterince tuz..

İÇİNE KONULACAK SALATASI İÇİN :

  • 1 kıvırcık ,
  • 1/2 demet maydonoz ,
  • 1 veya 2 salatalık ,
  • 150 gr. kornişon turşu ,
  • Duruma göre taze nane , taze reyhan , domates , kuru soğan , taze soğan ve 2 havuç rendesi kullanılabilir.

YAPILIŞI : Önceden ıslatılmış bulgurun içine sırasıyla tuz , sıvıyağ , salçalar , baharatların hepsi ve nar ekşisi koyup bir kaşık yardımıyla iyice yedirilir .Eğer kuru soğan ve sarımsak konulucaksa bu aşamada ilave edilir ve diğerleriyle beraber karıştırılır . Sonra ince ince doğranmış kıvırcıklar , salatalık , kornişon turşu , ( domates , maydonoz , taze nane ve reyhan , havuç rendesi ) ilave edilip hepsi harmanlanır , kıvırcıkla süslenmiş salata kasesinde servis edilir

Afiyet olsun.


ELMALI KURABİYE


MALZEME :

  • 4 İri elma , Tarçın, Ceviz içi = İç Malzemesi
  • 4 yemek kaşığı şeker ,
  • 1 su bardağı yoğurt ,
  • 1 su bardak sıvıyağ ,
  • 1 paket margarin ,
  • 1 vanilya ,
  • 1 tatlı kaşığı karbonat ,
  • Aldığı kadar un
  • Üstüne serpmek için pudra şekeri..

YAPILIŞI : Oda sıcaklığında erimiş margarin , yoğurt , sıvıyağ ve vanilyayı derin bir kaba alıp iyice elinizle eziyosunuz , yoğuruyosunuz . Sonra azar azar elenmiş un ilave ediyorsunuz, kulak memesi yumuşaklığında hamur elde ediyosunuz .Daha az da yumuşak olabilir. Yapmış olduğunuz hamurların ortasına rendelenmiş ve 4 kaşık şekerle iyice pişirilmiş cevizli , tarçınlı içten koyup , yan tarafları birbirinin üzerine gelicek şekilde kapatıyosunuz. Margarinle yağlanmış fırın tepsisine dizip , önceden ısıtılmış fırında 175-180 derecede 20 dk kadar pişiriyosunuz..( üzeri hafif pembeleşince -mümkün mertebe beyaz kalmasına dikkat edilmeli , ayrıca fırınların pişirme süresi +5 veya -5 olabilir ) Fırından çıkartıyosunuz , üzerine pudra şekeri serpip servis yapıyosunuz ..

Afiyet olsun...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ikiside nefis ellerine sağlık Ebru

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Bunları ben yapmadım Ebru, kurabiyeyi gelirken getirmiş arkadaşım, kısırıda bana gelince bir çırpıda yapıverdi ben kalfalığını yaptım:)

Adsız dedi ki...

Pınarcım merhaba az önce misafirlerim gitti, iki kişi olmalarına karşın tezimin bitişinin minik bir kutlaması olduğu için elimden geldiğinde çok çeşit yapmak istedim..Bu çeşitlerin arasında elmalı kurabiyede vardı, benim çok sevdiğim bir kurabiye olduğu için sık sık yapıyorum. Diğeride eşimin yapmış olduğu kısırdı..Demiştim ya senden kopya çekicem diye,senin önerdiğin kolay Profiterole koyduğun etimekin çeşidini soracaktım çünkü markette çok çeşitleri olduğunu görünce vargeçtim bende çikolata soslu tavuk göğsü yaptım ve üzerini kayısı çekirdği içi ile süsledim herkes badem zannetti neyse çok uzattım.. Çok teşekkürler.. Sevgiler.. Özlem

Adsız dedi ki...

Diğer çeşitlerimi yazmayı unutmuşum elmalı kurabiye, çikolata soslu tavuk göğsü tatlısı, cevizli-zeytinli kurabiye, peynirli buzluk böreği,kabak tatlısı, kısır ve annemim sardığı yaprak sarması.. Herbirinin o kadar özenle fotoğrafını çektimki ilerde bir bloga sahip oldğumda kullanırım diye düşündüm :}}
Özlem

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Özlem
ne güzel şeyler yapmışsın, o iki kişi çok şanslı imiş:) Profiterol aslında çikolata soslu tavuk göğsünü hatırlatıyor. Farkı aradaki etimeklerin profiterol tadı vermesi, hangi etimek i kullanman önemli değil, Tuzsuz olanı yada Normal(Regular) olanını kullanabilirsin. Şimdi ben cevizli zeytinli kurabiye yi merak ettim. Ceviz ve zeytin yanyana nasıl olur diye.. Dün akşam son kalan elmalı kurabiyeleride kitap okurken çayla beraber yedim. Ve bugün yada yarın akşam tekrar yapmayı düşünüyorum..
Fotoğrafları çektiğine çok iyi yapmışsın.. En kısa zamanda sana bir blog oluşturmalıyız:) Nede olsa tezini verdin artık iş dışında ev hanımısın.. Bu arada hem okul hem iş nasıl başardın, tebrik ediyorum. Bu sene LES e girdim ama tercih yapmadım:( tembelliğe alıştım, akşamlarımı evde kendi hobilerime ayırmayı seçtim..Umarım ilerde bunun için pişman olmam