7 Kasım 2006

Limonlu Cheesecake ve El Değirmeninde Çekilmiş Taptaze Kahve

Dün akşam epeydir yapmayı istediğim( en son 5 ay önce yapmıştım) ve lezzetini özlediğim limonlu cheesecake yaptım. Leziz adında bir yemek dergisi aldım bu ay ve ordaki tarifi uygulayayım istedim. Malum yeni tarif deneme aşkından dolayı.. Ama tarifin adı limonlu cheesecake olmasına rağmen malzemeler içinde limon kabuğu yada suyu yoktu. Sanırım unutulmuş. Daha önceki tariflerimde hep limon olduğundan ben ekledim ve doğru olanı yapmışım.
Fırında piştikten sonra dilim fotoğrafı çekmeye fırsatım olmadı bende 5 ay önce yaptığım zamanki dilim resmini ekledim. Sabah işe gelirken yanıma 2 dilim aldım. İş çıkışı arkadaşım Ayşe ile gelenekselleşen Pınar'ın pastası- Ayşe'nin Kahvesi ile güzel yenir etkinliği yapıcaz:) Bu cheesecake benim yapıpta yemekten kendimi alıkoyamadığım yegane tarif diyebilirim. Cheesecake leri çok seviyorum. Hem daha az şekerli olduğu için hemde peynir tatlıya çok yakıştığı için heralde.. Limonlusu en güzeli...

LİMONLU CHEESECAKE:

Malzemeler:
200 gr bisküvi( peksimet-etimek yada burçak gibi )
100 gr tereyağı
500 gr krem peynir
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2 adet yumurta
150 gr süt kreması( 200 ml lik kutularda satılanlardan)
1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi

Yapılışı: Önce kelepçeli kalıbınızı aliminyum folyo ile kaplayın. Kalıbın çapı size kalmış. Ben 25 cm çapında kullandığım zaman resimdeki dilim kalınlığında oluyor. Daha dar kalıpla çalışırsanız daha yüksek dilim elde edersiniz.
Peksimetleri yada bisküvileri rondoda un haline getirin. Eritip ılıttığınız tereyağı ile un halindeki bisküvileri ovalayın, elinizle yoğurup, sıkarak tutmasını sağlayın. Bu karışımı kelepçeli kalıbın tabanına bastırarak yayın. Yanlara doğruda yükselti yapın. Tabanımız hazır, sıra geldi üstteki karışıma


Peynir ile şekeri iyice pütürsüz olana kadar mikser ile düşük hızda çırpın. Ardından vanilyayı, nişastayı ekleyip, çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpın. Kremayı ekleyerek çırpın. Limon suyu ile rendesinide en son ekleyip çırptıktan sonra kalıba bu karışımı yayın. Bıçak ile üstünü düzeltin, Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede üzeri pembeleşip hafif kızarana kadar pişirin. (45 dakika kadar) Fırından hemen çıkarmayın, iyice soğusun ondan sonra çıkarın. Yoksa kekiniz çökebilir yada çatlayabilir. 1 gece buzdolabında bekletin. Kalıptan çıkarıp servis yapın
Afiyet Olsun..
Dün diğer yaptığım şey ise eşimin ananesinden kalma kahve dibeği ile starbucks tan hediye edilen kahve çekirdeklerini çekip sonrada kahve yapmamdı. Bu kahve çekirdeklerini ne yapacağım diye düşünüyordum. Starbucks a götürsem çekerlermi acaba diye düşünüp duruyordum. En sonunda bu işi kendim yapmaya karar verdim. Büfe'nin arkalarına gizlenmiş olan kahve değirmenini çıkardım, kurdum. Çekirdekleri önce rondoda incelttim. Sonrada el değirmeninde çektim. Mutfağa miss gibi bir koku yayıldı. Hani Starbucks ın önünden geçerken insanı deli eden harika bir koku vardır ya.. O kokuyu kendi evimizde alınca şaşırdık. Ama kahveyi içince aynı lezzet alınmıyor nedense:) Sizleri bilmiyorum ama ben kahvenin sadece kokusunu sevenlerdim, kahve içmeye gelince illa bol bol sütlü ve şekerli olması gerekiyor.. Evde kendi kahvemi yaparak bu hevesimi gerçekleştirmiş oldum. :)

Ve kahvenin yanına haftasonundan kalan cevizli üzümlü kekekmeğim:) Bu sözü sevgili Ferhan bulmuş:) Kekekmek:)

20 yorum:

Ferhanca dedi ki...

Pınarcım, maşallah senin gibi kadınlara bayılıyorum,, on parmağında yirmi marifet ev ,iş, koca, yemek bravo ...) kekakmağinde çok güzel görünüyor..kahveyide kendin çekmişsin ..eskiden kahve çekirdeğini çiğ alırlarda önce kavurular sonra çelerlerdi o kokusu nefis olur hattağa ben kavrulmuş çekirdeğini yemesini çok severdim..sevgiler... FERHAN

Yesim dedi ki...

Bayılırım cheesecake e hem de limonlusu favorim, seninki de cok güzel olmuş ellerine sağlık Pınar...

Adsız dedi ki...

merhaba pınar cheesecake e bayılırım ama hiç evde denemedim birde birçok tarifte üstünü pişmeden veriyordu bu bana degişik geldi.sanırım pişince daha güzel olur..en kısa sürede denemek istiyorum..sevgiyle kal..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan
:))
aslında kahveyi kavurmam gerektiğini düşündüm ama paketin üzerinde böyle birşey yazmıyordu. Sadece öğütün yazıyordu.
Eskiden öyleymiş, evde kavurulup çekilirmiş, şimdi ne kadar ucuz türk kahvesi değilmi, eskiden çocuklar, kadınlar kahve içmez derlermiş ki daha az harcansın. Kahve çekirdeğini nasıl seviyorsun.. Ben çikolata ile kaplanmışlarını bile yiyemedim..kahve tadı ile aram yok :)
Merhaba Yeşim,
lezzet konusunda zevkimiz uyuşuyor:)
Betül Merhaba
bende fırınlanmamış cheesecake leri sevmiyorum. en güzeli ve lezzetli olanı fırınlanmış yani baked olanları... pişince çok güzel bir lezzete kavuşuyor.

umran dedi ki...

kahveyi severim hele birde yeni ogutulmusse.nasilda canim istedi ,sana kahve icmeye gelsem olurmu;)ellerine saglik cheese cake de cok guzel gorunuyor.

Adsız dedi ki...

Pınar'cığım cheesecake bir harikaydı,ellerine sağlık. En kısa zamanda bende deneyeceğim.Kahve içemedik bu sefer ama inşallah bir dahaki sefere bir başka tarifinle geldiğinde sana güzel aromalı bir kahve yapacağım söz:D

kalimeero dedi ki...

cok guzel gorunuyor, ellerine saglik. benim ilk cizkek denemem husranla sonuclanmisti cunku firindan cikardigim gibi kelepceleri actim ve dagildi. oysa o kadar da guzel olmustu ki. tarcinli krem peynirindendi. buzdolabinda bir gece bekletmeyi bilmiyordum o zaman. malzemeler kendini topluyor bekletince.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ümran
kahve içmeye bekliyorum ev adresi vermemi istermisin:)mail adresini verebilirsen göndereyim..Türkiye 'ye gelişte bekliyorum kahve içmeye:)
Sevgili Sarıgelin mi demeliyim yoksa Ayşe mi:)kahve içmeyi ben istemedim, çay ile daha güzel gitti. Seninde ayva tatlın çok güzeldi. Bende en kısa zamanda tarifini deneyip diğer arkadaşlarlada paylaşacağım. Güzel aromalı kahve olursa gelirim.. Nescafe ile kandıramazsın beni:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Şirin kalimero
seni unuttuk. Başına gelenler talihsiz kalimero nunkilerle aynı türden neredeyse:) bu yüzden mi bu ismi seçtin yoksa:)
cheesecake in bekletilmesi gerektiğini tarife eklemeleri gerekirdi, yoksa nereden bilecektin, ama sakın vazgeçme, tekrar yapmalısın, çok özel bir tatlı çünkü..

okuranne dedi ki...

pınar,

ben de o dergiyi almıştım cheese cake için ama bir türlü yapamadım. elim hep klasik çikolatalı cheese cake tarifine gidiyor. onu iyi tutturduğumdan mıdır nedir..

senin ki tam "limonlu cheese cake" gibi gözüküyor. eline sağlık..

Hulya dedi ki...

bende bayilirim limonlusuna,burasi bu konuda super,oyle cok canlarimiz ekmek yufka falan cekiyor ama burdaki cheese cakeleri gorseniz ufffff:)
tberikler,iananki bir suru isi bir arad buyuk keyifle goturyorsun

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
İnanırmısın hiç yapmadım cheesecake ve ilk denemeyi istediğim de limonlu idi. Geçenlerde Sevgili Yeşim de vermişti bir tarif ama yapamadım o günlerde. Hoş bu günlerde de yapabilecek miyim bilemiyorum ama tarif çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık canım :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Meral
bende çikolatalı cheesecake yapmıyorum. Çikolatayı sevmediğim için heralde:) Sitende epeydir yemek ile ilgili giriş yok. İLk başlangıçta yemek ve kitabı birlikte götürüyordun.. Ara sıra yemek işlerinide ekleyebilirsin.
Senin önerdiğin kitaplardan birine başlıyorum yarın...
sevgiler
Ahh Hülya sorma görüyorum
Nerede görüyorsun diyceksin, Hani starbuckslarınız filan var ya, brownie cheesecake ini yapacağım tarifini pastaci çıkarmış..
Sevgili Bocuruk
işlerini yoluna koyar koymaz yaparsın inşallah.. Limonlu cheesecake gerçekten çok güzel, ama fırında pişen bir tarifini yap mutlaka, pişirilmeyen cheesecake ler güzel olmuyor..

Berceste dedi ki...

Pinaaaar nerelerdesin? Kahve demissiniz, en sevdigimden bahsetmissiniz, bir de uzerine cheese cake of yanii...Cheese cake cayla yenir mi yaaa, hele de limonlusu ! Kahve cekirdeklerinin kavrulanlari yesil gelirdi (bak konustuklarimizdan yaslar dokulecek ortaya :P, yeni nesil bilmez bunlari :) ), o yesil cekirdekler once kavrulup sonra degirmenlerde toren misali ogutulurdu. Bu ev versiyonu. Bir de sokak baslarinda kahveci dukkanlari olurdu. Sokaga kurarlardi kocaman madeni kahve kavurup cektikleri makinalarini, missss gibi bir koku etrafini sarardi. Bakirkoy'de vardi, postahaneye giden sokagin girisinde, semsiye seklinde cikolatalari da olurdu ipe dizili. Babaannem kendine kahve, bana da semsiye cikolata alirdi. Guzel gunlerdi onlar yaaa...Simdi nasil? Kahve kavrulmus olarak ozel paketlerde satiliyor. Alip elektrikli degirmenlerde cekip, suzgecli bir bardakta sicak su ile bulusturuyorsunuz. Tadi o Turk kahvelerine benziyor mu, haaayiiiirrrr ! Seramonisi, haaaayiiiiirrrr ! Bir de uzerinde koca Amerikan etiketi ! Ben Turkiye'ye gidince, Eminonu'ne gidip Kuru Kahveci Mehmet Efendi ve Mahdumlari'ndan alip o eski gunleri yad etmeyi tercih ediyorum valla, tavsiye olunur. Gelenekleri biz bilmezsek coluk cocugumuz nerden bilecek??? Onlara kim anlatacak???

Unknown dedi ki...

Pınar'cığım ne güzel kabarmış cheesecake'in. Ellerine sağlık.
Ben cheesecake'in üstüne tart jölesiyle karıştırdığım ahududu reçelinden sürüyorum. Görünüşü çarpıcı oluyor. Bu arada ben bu Klube'ye bayıldımmmm. Sevgilerimle, Pınar

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık mis gibi kahve kokusu offf yanında da kek süper

Adsız dedi ki...

Pınar nefis görünüyor yanında kahvesiyle ellerine sağlık Ebru

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Berceste
korktum ben şimdi, babanne gibi konuştun:) Yoksa sana Berceste Teyze mi demeliyim:)
Şaka bi yana Eminönü'ne her gidişimde Kahveci Mehmet Efendi'nin önünde uzun bir kuyruk vardır. Görende bedava birşey dağıtıyorlar sanır:) Eee müdavimi çok.. :)
Merhaba Küçük Evin Mini Mutfağının sahibesi:)
cheesecake evt güzel kabarıyor, fırında soğumasını bekliyorum, çökmüyor..
Meyveli sosu bende yapıyorum servis yaparken..Yada çikolata eritip dökmekde güzel..
bende mini kulübeme her zaman beklerim:)
sevgiler
Sevgili Tuğba, Ebru
kahve-kek severler buluşmuş.. Yorumlarınız için çok teşekkürler
şimdi sizlerin sayfasına geçiyorum hemen, bakalım yeni neler var..

Berceste dedi ki...

Eee babaanne ile buyuyunce babaannelesmis olabilirim ! Kuyruk tek olmasindan olsa gerek, kalmadi artik onlar gibisi :( Bakirkoy'deki kapandiginda cok uzulmustum :( Semsiyeli cikolatalardan da olduktu !

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Canım ya üzüldüm şimdi
şu şemsiyeli çikolataları araştırayım.. Belki vardır hala bir yerlerde..Bakırköyde yeniden Mehmet Efendi açtıramayız ama şemsiyeli çikolata buluruz belki sana