13 Ocak 2007

ZENCEFILLI HAVUÇLU KEK

Bir onceki yazimin yorumlarinda herkes ayni temennide bulunmustu.Hediyelerinle guzel seyler yapmami dilediniz. Ilkini yapmak kismet oldu, biraz da aksakliklarla... Ilk olarak cicek kalibimi ve havuc marzipanlarimi kullanmis oldum.
Bu tarifi sevgili Mutfakta Hoş Seda'dan aldım. Genelde tarifleri olduğu gibi uygulama alışkanlığım yoktu ama bu sefer Seda'nın ölçülerine birebir uydum. Tarifine buradan ulaşabilirsiniz.
Tarifte zencefil olduğu için ilk defa kurabiye yapmak için aldığım zencefili de kullanmış oldum. Kekim fırında güzelce piştikten ve kürdan testi yapıldıktan sonra nedense fırını kapatıp sıcak fırında bekletilme gafletinde bulunuldu. Tüm suç benim, kimseye haksızlık etmeyeyim. Halbuki soğutma ızgarası da almıştım yeni, neden kullanmadı isem, kendime kızıyorum. Sıcak fırında kek bekletilince ortası çökermiş, benim kekimde öyle oldu. Keki gecenin ilerleyen saatlerinde pişirmiştim. Sabah işe gitmeden önce bir bakayım dediğimde kekimin ortasını çökmüş bir vaziyette buldum. Bu durumda moralimi bozmamayı tercih edip yola koyuldum. Akşam gelip durumu bir şekilde düzeltiriz diye kendimi avuttum. Acaba kalıptan çıkacak mı diye şüphelerim de vardı bir yandan. İşin kötü yanı keki, cuma akşam yemeğe gelecek olan misafirlerim için yapmış olmamdı. En kötüsü hazır tatlı alırız diye geçirdim içimden. Bu ara kendimi yoracak çabalara girmemeye çalışıyorum. Bir yandan da yemek ve çay davetlerinden de geri durmuyorum ama. Çelişkili Pınar işte..
Akşam oldu, Cuma trafiğinde 1 saat + 45 dakikalık yoldan sonra eve varıldı. Tek misafir hariç bütün misafirlerimiz gelmiş durumdaydı:) Neyseki sürekli görüştüğümüz arkadaşlarımız olduğundan bu durumu yadırgamıyorlar. Ben geldiğimde masa açılmış, örtüsü serilmiş ve tabak çatal, kase, bardakları muntazaman hazırlanmış olarak buldum:) Sağolsun Emel arkadaşım bütün bunları yapmıştı. Bana ise yemek tabaklarını ve kaselerini doldurma işi düştü. Ben bir yandan börekleri ısıtıp, kesme çabasındayım, bir yandan çorba, pilav, et üçlüsünü optimum sıcaklıklarına eriştirmeye çalışıyorum. Salatalarımız hazırlandı. Ayva hoşaflarımız kaselere pay edildi. Nihayet masaya oturuldu. Beyler eksikleri belirtmekte gecikmediler. Ekmek yokkkk, su yokkk. Hemen mikrodalgaya ekmek, sürahiye de su konuldu. Lafı çok uzattım biliyorum. Ama anlatmak istedim işte... Kulübedeki telaşı görün istedim:)
Benim aklım fırında çökmüş olarak bekleyen kekte idi. Masayı topladıktan sonra semaverde çayımız demlenmeye bırakıldı. Herkes içerde keyifli sohbetini yaparken ben kekimin derdine düştüm. Aklıma keki ters çevirmek geldi. Böylece çöken kısım altta kalacaktı. Çiçek kalıbımı hiç yağlamamış olmama rağmen kalıptan rahatça çıktı, çöken kısım altta kaldığı için hiç belli olmadı:) Üzerini havuç marzıpanlarımla süsleyince çok güzel bir görüntü ortaya çıktı. Lezzeti de çok beğenildi. Kolay kolay birşey beğenmeyen ve bu yüzden belki hala bekar olan Erol arkadaşımız bile beğeni ifadelerini tekrarladı ki bu çok ender rastlanan bir olaydır:) Onlar keki yemeden önce ben fotoğraflarını çekmeye çalıştım. Bir yandan da hadi artık kesde yiyelim şunu nidaları yükseldi, tabi en yüksek ses eşime aitti:)

16 yorum:

Punto dedi ki...

Görüntüsü çok güzel. Eşim özellikle süslemelerini çok beğendi. O zencefilsiz yaparmış. Bak zencefil de konuyormuş dedi. İletmesi benden.

Berceste dedi ki...

Soylemesen hic anlasilmayacak seyleri niye uzun uzadiya yazdin yahu... Buradan goruneni soyleyeyim sana, leziz, cicek cicek bir kek, bir de uzerinde atlarin cok sevdigi havuclardan var :P Onlari gorunce soylemeden edemedim! Ellerine saglik...Sevgiler.

nilay dedi ki...

Pınar'cım :)
ellerine sağlık... İsviçre'den aldığın malzemeleri kullanmaya başlamışsın bakıyorum ;)kek nefis görünüyor...
en zoru da birşeyler hazırladıktan sonra ,yemek için bekleyenler varken fotoğraf çekmek oluyor değil mi :)) Özellikle tatlı yada pasta gibi şeyler yaptığımda , bir dilim eksiliverir diye korkudan hemencik alıyorum fotoğraflarımı...Ya da fotoğraf çekerken ben ,ev halkından kedi ciğere bakar gibi başımda bekleyenler beni çok güldürüyor:)

sevgiler

LaMa dedi ki...

Mutlu sonlari severim :)

Behiye dedi ki...

Merhaba Pınar, Lama'dan buraya ziyarete geldim :)Ben de geçen hafta havuçlu muffin yapmıştım ve çok sevdim tadını. Bu kek de çok hoş gözüküyor gerçekten,ellerine sağlık.Marzipan havuçların da çok cici. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

selam pinar! kekin cok güzel görünüyor. eminim tadida öyleydi. olayi iyi cözmüssün yani... :-) biliyormusun? bu benim en sevdigim kek. üstüne birde pudrasekeriyle ve limonsuyuyla glazür yapincada cok sik görünüyor. ben bazen yapiyorum. ama herkes sevmiyor. ama bence hem güzel bir tat veriyor, hemde cok güzel görünüyor. sevim

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Punto Amca,
havuçlu keki bende zencefilsiz yapardım ama her seferinde farklı bir tarif denemeye çalışıyorum. Eşinizin tarifinide denemek isterim. Süsleme işini Avrupalı hanımlar çok güzel çözmüşler, daha doğrusu üreticiler çözmüş. Hazır şekillendirilmiş marzıpanları, muffinlerin ve kek dilimlerinin üzerine konduruyorsunuz:) Harika bir süsleme şeklinde yorumları alıyorsunuz:)
Merhaba Berceste
atlar havucu severmiş ben bilmezdim:) Benim şu an yaptığım puzzle da geyikler var ve önünde kocaman bir torba havuç, dikkat saman değil havuç:) Sen söyleyince dikkatimi çekti benimde:)
Eeee işte havuçlu kek buyrun tarifide Seda ilhan da mı diyeyim yani. İlginç kılan hikayesi:)
Merhaba Nilah
bu fotoğraf işi büyük sıkıntı bende. Hem servis yap, hep fotoğraf çek çok zor iş. Eşimin çektiklerini de bir türlü beğenemiyorum:) Yaptıklarımın resmini illa kendim çekeceğim. Eşimden daha çok pasta resmi gördüğüm için sanırım daha iyi bir bakış açısına sahip olduğumu düşünüyorum:)
sevgiler
Merhaba Lama
mutlu sonla bitti hikayemiz neyseki:))
Merhaba Behiye
hoşgeldin kulübeme:)Ben de havuçlu muffin ile kek arasında kalıp kek yapmaya karar verdim. Bir dahakinde muffin yapıp yine marzıpanlarımı kullanacağım. Minik muffin kalıplar üstünde de eminim güzel duracaktır.
sevgiler
Merhaba Sevim
limon suyu tadına bayılıyorum ben kek içinde. Hatta limonlu her tatlıya, Glasür yapmadım hiç, tarifini bana mail atabilirmisin, çeşit çeşit glasür var sanırım.Ordaki kitaplar da görmüş ama hepsini çevirememiştim:)

Sevgilerimle

Defne dedi ki...

Çok şirin bir kek olmuş bu, bayıldım. Anlatmasan hiç farkında değildim kekin kazaya uğramış olduğunun. Havuclar da şeker mi şeker.
Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Punar'cım ellerine sağlık kekin çok güzel görünüyor, marzipan havuçlarında çok şık, kolay gelsin
sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar'cığım,
Kek'in ve süslemelerin harika olmuş ellerine sağlık tatlım.

Yiyenlere afiyetler olsun,keşke bizlerde tadına bakma şansına sahip olabilseydik..

Sevgilerimi gönderiyorum..Gül

Adsız dedi ki...

kekin lezzetinin beğenilmesi içimi ferahlattı afiyet olsun.

Hülya dedi ki...

Sevgili Pınar,öncelikle hoşgeldin.Umarım gittiğin,gördüğün ve beğendiğin herşeyi bizde seninle yaşayacağız.Keki iyi kurtarmışsın,süper....Ama ben puzzle bittim:) Keşke ben de orada oynayan bir çocuk olabilsem;)
Çok güzel,çok beğendim.Tüm hediyelerin de buna dahil:)))

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Defne
eğer anlatmasam kimse bilmezdi evet ama paylaşmak için burdayız herşeyiyle:)
Merhaba Anonymous:)
yorumun için teşekkür ederim, havuşlar çok şirin evt,
Merhaba Gül Hanım
güzel yorumlar için çok teşekkür ederim
Merhaba Seda
aynı ferahlamaya bende kavuştum beğenilmesiyle
Hoşbulduk Hülya
puzzle konusunda aynı hisleri taşıyoruz. Puzzle ı bitirip ordaki köye taşınmayı düşünüyorum. Çocuklardan biri olarak devam etmek istiyorum:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Eline sağlık Pınar...Yeni oyuncaklarınla oynamaya başlamışsın ne güzel :) Kekin çiçek hali çokkk güzel olmuş,hele o minik havuçlar ayrı bir şirinlik katmış :)

Hediyelerine yorum yazmıştım ama çıkmamış,belki bir yanlışlık yaptım herneyse...İyi günlerde kullan hepsi çok güzel ve şık...

Selam ve sevgilerimlee

Adsız dedi ki...

Havuçlu kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Keşke üzerine beyaz krema yapsaydınız. İçi havuçlu kek, üzeri beyaz krema ve süs olarak havuçlu marzipanlar. Hayal ediyorum da mükemmel bir görüntü...

Hülya