19 Ocak 2007

BLOGLARDAN DENEMELER: ESKİLER...

Geçenlerde yakın bir arkadaşım bana; tatlı yapımı konusunda evrim geçirdiğimi söyledi:) Bunda emeği geçen bütün blog arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Birbirinden güzel tarifler içinde yüzüyorum. Tek yaptığım tarifleri inceleyip bana uygun olanları yapmak. Aslında yapmak istediklerim çok daha fazla ama herşey sırası gelince... Misafirlerimiz olmadan, ev için pek yapmıyorum tatlı-pasta türü şeyler.. Kendim dikkat ediyorum yediklerime ama eşim maalesef gözü kararıyor birden ve yutuveriyor onca tatlıyı. O yüzden ikram edebileceğim sevdiklerimizi bekliyor yeni tarifler...

Bloglardan seçtiğim tarifleri ve ortaya çıkan sonuçları sizlerle paylaşmak istiyorum. Bunları deneyeli epey oldu. Blogspot a başlamadan önce yapıp fotoğraflamıştım. Sonuçların hepsinden memnun kalmıştım. Ama şimdi yine bu günlerde, bu üç lezzeti tekrar yapmak istiyorum ama bu sefer başka tariflerle.. Bu kadar çok güzel tarif varken aynı tarifi iki kere üstüste yapmak anlamsız geliyor bana:) Umarım yeni seçtiğim tariflerde aynı şekilde güzel sonuçlar verir. Onları da ayrıca paylaşıcam sizlerle...

portakal şuruplu kek
Önce portakallı bir lezzet, Portakal Şuruplu Kek... Tarif, Mekanımız Mutfak'dan... Sonuçtan çok memnun kalmıştım... Kek piştikten sonra üzerine dökülen portakallı şerbet çok güzel bir tat veriyor. Benim gibi portakallı yada limonlu lezzetleri sevenler için...
vişneli cheesecake
Bir cheesecake sever olarak ilk denemem Portakal Ağacı'ndan idi. Epey de uzun bir ismi vardı:)
Karamelize Nektarinli Lorlu Cheesecake... Şu anki yaptığım klasik Limonlu Cheesecake'i tercih ederim. Lor yerine krem peynir ve çiğ krema daha güzel bir lezzet veriyor sanırım.
Bu tarifi denerken birkaç aksilikle karşılaşmıştım. Şeftali yerine vişneli yapmaya çalışmış, canım vişnelerim karamelize olalım derken önce bir yanmış, ikinci deneyişimde de vişne reçeli haline dönüşmüşlerdi. Dondurulmuş vişne almak yerine vişne reçeli kullansaymışım keşke demiştim:) Sonuçta cheesecake ile tanışmış olduk...

cikolali muffin 2
Çikolatalarımı değerlendirme çabalarım sonucunda Devletsah'dan bu kolay muffin tarifini denemeye karar vermiştim. Çikolataları benmari usulü eritme derdi de yoktu üstelik. Sonuç gayet güzel olmuştu, üstelik çok da bereketliydi. İş arkadaşlarıma gururla ikram etmiştim...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

diger yorumlarda yeni yazılara beklerim demiştin bak hemen geldim pınarcım. ellerine saglık benim aklım portakallıda kaldı. denemek istiyorum
betül

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Ben de birçok deneme yapıyorum bloglardan. Ve birbirimizden çok güzel şeyler öğreniyoruz. En son yaptıklarım arasında açık büfe sayfasından sevgili nezaket ten çikolatalı ve naneli muffin vardı. Ve ben de bu tariften çok memnun kaldım. Yiyenler de çok beğendi. Bir de ona bak istersen. Ben de devletşah ın tarifine bakacağım :)

Punto dedi ki...

Bazen eski defterleri karıştırmak iyi oluyor. Bloglar gerçekten tarif kumbarası gibi. Yazdıklarınızı yıllar sonra bir başkalarıyla hatta tanımadığınız kişilerle paylaşma duygusu gerçekten heyecan verici.

Adsız dedi ki...

Pınar'cım hepsi nefis görünüyorlar, ama en çok çikolatalı muffinlere bayıldım nefis olmuşlar,belki bende deneyebilirim ellerine sağlık kolay gelsin..

nilay dedi ki...

Pınar'cım;
bloglardaki tariflerin en güzel yanı gerçek bir mutfakta ,bizler gibi birileri tarafından gerçekten uygulanarak fotoğraflanması...böylece tariflerde gerçek oluyor...bazen birtakım yemek kitaplarından uyguladığım tariflerde dergideki fotoğraf ile alakasız ürünler çıkabiliyor ortaya :) ölçüler pek güvenilir olmuyor açıkçası...ayrıca her tarif birar ilham kaynağı oluyor hepimize...ve günden güne çeşitleniyor tarifler bu şekilde...tabiii günden güne kazandığımız tecrübe de yaptıklarımızı daha bir güzel kılıyor...
Hepsi güzel görünüyor ,aynı tarifleri yeni yorumlarınla yapacağını yazmışsın... merakla bekliyorum :)daha iyi olacağına da eminim ;)

kolay gelsin arkadaşım...sevgiler

B5 dedi ki...

yine tebrikler : )

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Betül
portakallı tarif aralarından en çok sevdiğim idi benim. Portakal tadına doyuran bir kek idi.
Merhaba Bocuruk:)
açık büfe tarifini yapmaya karar verdim:) Çok güzel tarifler var. Hangisini yapacağını şaşırıyor insan. Evdeki malzemelere göre ayarlamak en güzeli.. Açık büfenin tarifi tam bana göre..
Merhaba Punto Amca
yazdıklarımızın başka birilerinin işine yarıyor olduğunu görmek çok güzel. Bizim tariflerimiz var sizinde yararlı bilgileriniz. Osmanlu su sistemi ve kemerler hakkındaki bilgiyi kullanacağım aklıma gelmezdi, yeri geldi ve bu bilgiyi bende başkalarıyla paylaştım.
Merhaba Ebru
deneyip sende memnun kalırsın umarım
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nilay
ne güzel özetlemişsin durumu.. Gerçekten bende evdeki kitaplarıma dergilerime hiç güvenmiyorum. Burdaki tarifler ise hep denenmiş olması ve ne ile karşılacağımızı da resimden görebilmemiz ve bu yüzden sürprizlerle karşılaşmamamız.. Hep güzel sonuçlarla karşılaşmak bu yüzden..
Yeni tariflerin ikisi denendi, sıra 3.de onuda deneyip yine bir postta yayınlayacağım..
sevgiler
Merhaba B5
teşekkürler:))
sevgiler