22 Eylül 2012

TUZLU KURABİYELER


02-IMG_0436
Tuzlu Minik Çörekler

Bu çöreklerin tarifi aslında kıyır tuzlu kurabiyeye ait…
Ben sunumu değiştirip daha küçültüp üzerlerini ise farklı malzemelerle süsledim.

Siz de dilediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz(minik toplar, çubuk, fiyonk, burgu, örgü…)

Tarifi Müge’den aldım.


Malzemeler:
250 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ ya da margarin (sakın eritmeyin tamamen)
4-5 su bardağı un (kıvamına göre ayarlayın)
1 tatlı kaşığı tuz 
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
 1 yemek kaşığı sirke(elma sirkesi kullandım)
üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
Susam - çörek otu – beyaz ya da siyah haşhaş tohumu, ayçekirdeği içi

34-IMG_052437-IMG_0533
Yapılışı: Margarin ile unu parmak uçlarınızla hafifçe yoğurup, yavaş yavaş birbirine yedirin. Daha sonra diğer malzemeleri de (şeker,tuz,mahlep,kabartma tozu,yoğurt,sıvıyağ,sirke) ekleyip yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin. Bu hamuru buzdolabında yaklaşık 1 saat kadar bekletin. 1 saat sonunda arzu ettiğiniz şekli verin. Ben misketten biraz irice toplar alarak yaptım. Önce yumurta sarısına sonra istediğiniz üst malzemeye batırıp yağlı kağıt serili ya da yağlanmış fırın tepsisine dizin.  Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dk pembeleşinceye kadar pişirin.

Afiyet olsun
Bir sonraki tarifimiz çok beğeni gören Tiramisu tart:)

Hiç yorum yok: