19 Eylül 2012

6.YAŞ




Bugün tam da 5. yaşını doldurup 6. yaşına bastığın gün.

Biz ise senin doğum gününü babanınki ile birlikte 3 gün önce kutladık.

3 gün önce 3 gün sonra fark etmiyor da 1 yıl çok fark ediyor…

Çok değiştin son bir yılda…
Artık koca adamsın bir kere… Tek değişen boyun kilon değil elbette. Zevklerin değişti, ilgi alanların değişti gelişti, artık benden çok babana yakınsın. Bunu kardeşin doğmadan önce yapmaya çalışmıştık. Ben kardeşinle ilgilenirken ihtiyaçlarınla baban ilgilendi. Bunun dışında yönünü ona döndün çünkü o yarış oyunlarını benden daha iyi oynuyor. Anne yarış oyunlarını sevmese bile seninle seve seve arabacılık oynuyor her fırsatta neyse ki. Yoksa hiç yanıma gelmeyeceksin diye korkuyorumJ

Bir kardeşin oldu, ilk başta seni hiç etkilemedi. Ne olumsuz ne olumlu bir tepki göstermedin hiç kardeşine. Sanki o hiç yokmuş gibi davrandın. Sevdim ben bu durumu, kardeşine hiç zararın ziyanın yoktu.

Oysa şimdi durum değişiyor hafiften… Çünkü sen ne ile oynasan o da dahil olmak istiyor. Elinden almak istiyor. Kurduğun kuleleri, yaptığın legoları, yolları bozuyor. Kayıp lego parçaları hep kardeşinin ağzından, avucunun içinden çıkıveriyor. Ve bizden azarı işiten sen oluyorsun, oyuncaklarını ortada bıraktığın için.
Ve sen artık tepki gösteriyorsun bu duruma… Biz de sana tepki gösterince kırılıyorsun, kızıyorsun… Bize kızıyorsun aslında kardeşine değil ama bize kızgınlığını da kardeşine tepki göstererek bize gösteriyorsun yine aslında…

Benden epey uzaklaştığını düşünsem de sana sarıldığımda seni okşadığımda tekrar o küçük çocuk olduğunu görüyorum. Anne şefkatiyle sakinleşen, huzur bulan çocuk…
Anne de sana sarıldığında huzur buluyor çok hem de…

Sen mutlu ol diye yapıldı bu doğum günü… Kardeşine yapılan doğum gününden aşağı kalmasın en az onunki kadar güzel olsun istedim.

İnsanlar geldi, hediyeler geldi, mutlu oldun.

Baban sordu oğlum hadi anlat nedir duyguların doğum gününde bir sürü hediyen oldu diye. Duygu nedir dedinJ

Öğreneceksin elbette dilimiz döndüğünce anlattık sana duygunun ne olduğunu...



İyi ki doğdun, iyi ki Can’ımız oldun… Nice güzel yaşların olsun…


Doğumgününde annen misafirlere tuzlu ve tatlı köşesi oluşturdu. Temayı lacivert rengi olarak düşündü. Örtülerini bu şekilde seçti serdi.
6 yaş kurabiyeleri yaptı sana, teşekkür etti gelenlere, ağaca astı.




Babanın ve senin doğum günündü. Birlikte olan fotoğraflarınız yer aldı büfede. İsimleriniz ise her kapıda her köşede idi. Selen Teyzen yardım etti, İyi ki doğdunuz yazdı lacivert üçgen bayraklarda…


































Evin giriş kapısında ise dev afiş vardı. 



Menümüz ise şöyleydi.

Tuzlularımız:
Minik Tuzlu Çörekler
Biber dolması
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Bulgurlu Kıymalı Börek(Avcı Böreği)
Yoğurtlu Cevizli Havuç Salatası
Kısır









Tatlılar:
Tiramisu Tart
Fındıklı tarçınlı kurabiyeler
Kakaolu 6 yaş kurabiyeleri
Doğumgünü pastası (Limonlu Cheesecake)

İki katlı cheesecake yaptı annen. Üzerine daha önceki doğumgünü pastanızın figürlerini koydu ve geriye hiç dilim artmadı. Bu iyiye işarettiJ




Hepsinin tarifini buraya yazalım kısım kısım ki yapmak istediğimiz vakit hemencecik bulabilelim... Tariflerle burada olacağız yakında.

Sen ise iyi ki doğdun yine...

Nice güzel renkli, gezmeli, eğlenmeli, sağlıklı, huzurlu, mutlu doğum günlerin olsun...



8 yorum:

Berceste dedi ki...

Her ikisine de hepbirlikte mutlu, saglikli nice guzel yaslar...

Can gozumuzun onunde buyudugu halde ben bile inanamiyorum :)

Handan dedi ki...

Nice sağlıklı, mutlu, huzurlu harika yıllara..

Cici Dükkan dedi ki...

Nice nice yaşlarını kutlayın inşallah,Çok güzel hazırlanmışsınız.
ama ben hüzünlendim yazıyı okuyunca biraz ya :(

nnbaLo dedi ki...

nice mutlu yıllara :)

Unknown dedi ki...

Maaşallah cana.Nice mutlu sağlıklı yaşlar dilerim

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hepinize cok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

suna bak ya... kocaman adam oldu masallah! oysa tanistigimizda ortada yoktu daha :-). bu aralar bende caner benden uzaklasiyormu diye düsünüyorum, canim aciyor. oysa büyüyor iste... neredeyse benimle ayni boyda oldugu halde kucagima oturtuyorum bazen. büyümesini kabullenmekte zorlaniyorum... ALLAH hepimizin evladini korusun! canin dogumgünü kutlu olsun! nice yillara! tabi armaganinda... sevgilerle.... sevim

Pınarın Kulubesi dedi ki...

herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim.

Sevim aynı duygulardayız seninle, büyümesini istemiyorum, benden uzaklaşmasını istemiyorum :( Amin canım