24 Eylül 2012

KAKAOLU ŞEKİLLİ KURABİYELER


Yasemin tam benim aradığım kurabiyenin tarifini vermiş.

10-IMG_0451
Can’ın en sevdiği tabi ki çikolatalı kurabiyeler…
Baharatlı yaptıklarımı da yiyor ama misafirlere de ikram olacağı için riske girmeyip herkesin ortak zevki çikolatalı kurabiyeler yapmak istedim. Bu tarif benim için çok ideal oldu. Üstelik kurabiyenin dokusu da tam istediğim gibiydi. Baharatlı yapmak istersem tarifte ki kakaoyu çıkarıp baharat grubunu ekleyeceğim(Zencefil, tarçın, muskat, havlıcan, Zerdeçal)

Tarif üzerinde iki değişiklik yaptım
1-) Üzerini şeker hamuru ile kaplamayacağım için pudra şekeri miktarını 1,5 katına çıkardım. Yine de şekeri fazla olmayan bir kurabiye oldu. Bu kadarı da bize yeter dedik. Daha şekerli olmasını isterseniz 2 su bardağı pudra şekeri eklemenizi öneririm.
2-)Bir de tarifte geçtiği üzere hamuru yaptıktan sonra yarım saat buzdolabında bekletmedim. Çünkü unuttum:) Ancak sonuç başarılıydı. O yüzden tekrar yapar isem yine bekletmeyi düşünmüyorum:) Hamur gayet güzel şekil aldı, parçalanmadan tepsiye yerleşti. Herhangi bir sıkıntı yoktu yani.

1-IMG_0459

Malzemeler:


  • 250 gram tereyağı ya da margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 yumurta
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 4 su bardağı un
  • ½ su bardağı nişasta (buğday nişastası kullandım)
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat


Yapılışı
1.       Yağ ile pudra şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikser ile çırpılır. Yumurtada ilave edilerek çırpılmaya devam edilir.
2.      Kakao hariç (kakao hamuru sertleştiriyormuş) karbonat, tuz, nişasta ve 3 bardak unu beraber eleyerek yumurtalı karışıma ekleyin. Biraz bütünleşmesini sağladıktan sonra kakaoyu ekleyin. Son 1 bardak unu hamurun kıvamına göre yavaş yavaş ilave edin. Çok yumuşak veya çok sert olmayan bir hamur elde edeceksiniz. Kulak memesinden biraz daha sert.
3.      Hamur hazır olduktan sonra merdane ile açarak istediğiniz şekildeki kalıplarla keserek 175 derecede önceden ısıttığınız fırında en fazla 10-12 dakika pişirin.  Ben tepsiye yerleştirdikten sonra Can ifadesini bastım pişirmeden önce.

Bundan sonraki kurabiye tarifinde, pudra şekeri yerine tamamen pekmez kullanmayı düşünüyorum. Yarım ölçü yapıp sonucu sizinle paylaşırım.

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,ço güzel olmuşlar..sevgiler.

Berceste dedi ki...

Hemen yapmaliyim :) Eline saglik. Bugday nisastasina da +1 :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

çok teşekkürler Nursen

Dilek yap tabi, az şekerli, çikolata severlere hitap eden kurabiye.

Buğday nişastasından şaşmıyoruz:)

Adsız dedi ki...

Neden buğday nişastası ?