12 Ağustos 2007

PORTAKALLI BİSKÜVİ ve BULUŞMA

İtiraf ediyorum, bu bisküvileri fotoğraflarını çekebilmek için yaptım... Aynı zamanda Miss Zerrin ve Lale ile buluşmamız da ikram olundular... Tarifi Boyut Yayınlarının "Tatlılar" kitabından...

İtalyan Usulü PORTAKALLI BİSKÜVİ
Malzemeler:
175 gr beyaz un
200 gr irmik
100 gr toz şeker
100 gr tuzsuz tereyağı(yumuşatılmış)
2.5 tatlı kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu
2 adet yumurta

Yapılışı: Un, irmik, şeker, portakal kabuğu, yumurta ve bir çimdik tuzu mikserde iyice karıştırın. Ben bu işlemi bir spatula ile devam ettirdim, yağın iyice unlu karışıma yedirilmesi gerekiyor. Karışımı buzdolabında 15-20 dakika bekletin.

Fırını önceden 190 derecede ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ya da yağlayın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar alıp, yuvarlayarak tepsiye yerleştirin. Elinizi hafif ıslatıp her bir bisküvinin üzerine bastırın, yassı hale gelsin. 15 dakika ya da bisküvilerin kenarı hafif kahveleşene kadar pişirin. Fırından alın ve metal spatula yardımıyla bisküvileri tel ızgara üzerinden çıkarın. Soğumaya bırakın.
Bu malzemeler ile toplam 25 adet bisküvi elde ettim.

Buluşmamız önce Maçka'da, Şairler Parkında başladı. Daha sonra ise Bake Shop Beşiktaş'da devam etti. Sevgili Ayşem tatilde olduğu için yoktu ama Zerrin'in Bake Shop'u görmesi için ve acaba yeni neler var diyerek Bake Shop'un yolunu tuttuk. Sevgili Tütü 'yü saatlerce rehin aldık, onu daha yakından tanıdık, hünerli ellerinden çıkan minik boncuklu hediyelerimizle sevindik. Benim için bir başka çekim fırsatı daha doğdu...
Yengeç burcu olunca benim kısmetim olan sevimli tombik yengeç... Kolye olarak kullanmayı düşünüyorum.

Oğlumuzun kısmeti nazar boncuğu... Doğduğunda yakasına tutturulacak:)
Belki bir gün yapmak kısmet olur, 3 katlı pastamız... Mutfağımın sevimli küçük maskotu oldu... İç kısmına bir mıknatıs yerleştirip buzdolabına magnet yapmayı düşünüyorum...
Bu fotoğraf denemelerinden sonra kesinlikle gün ışığı gerekli diyorum. Kandil tabağını akşam yapay ışıkta, kurabiyeyi ve boncukları ise gün ışığında çektim. Fark ortada...

Zerrin, Kıbrıs'da ki yaşamı anlattı, bahçesinde yetiştirdiği sebzeleri, kedilerini, şehir gürültüsünden uzak evini... Kevgir'in yeni sayısını konuştuk. Benim payıma düşen görevi kararlaştırınca şimdiden neler yapacağımı düşünmeye, kitapları karıştırıp tarifleri ve bilgileri seçmeye başladım... Zerrin, CAN'ım için şirin bir de tulum hediye getirmiş, teyzemize çok teşekkür ediyoruz.

Sevgili Lale, pasta yapımı ile ilgili bilgiler verdi, pandispanya yapımından krema yapımına kadar... Saat 2'de başlayan buluşma, akşam 8'i geçerken Bake Shop önünde sonlandı... Sanki ilk defa tanışmış gibi değil de tanışmamızın üzerinden yıllar geçmiş de rutin buluşmalardan birini yapmışız gibi... O kadar tanıdık, o kadar içten... Tutukluklar ise hiç yok...

32 yorum:

Esra dedi ki...

Merhaba! Isvicre hakkindaki raporunu bugun kesvettim. Isvicre'de yasayan biri olarak cok hosuma gitti.Sevgiler... Esra

Adsız dedi ki...

Canım Pınarım, kurabiyeler dün gece çayımızın yanındaydı... Hımmf hımmff sesleri çıkararak yedik :) Tekrar ellerine sağlık.

ben dün müthiş keyif aldım. Laleyi, seni ve tütüyü tanımak, sohbet etmek müthişti..

Senin de dediğin gibi sanki birbirimizi yıllardır tanıyor gibiydik :))

Sımmsıkı kucakladım. Cancığım umarım sağlıklı olur ve seni üzmeden kalaycacık merhaba der dünyaya :)

gülriz dedi ki...

Pınarcığım gelemedim buluşmaya, öyle üzüldüm ki. Hatta Zerrin için ehlikeyf bile almıştım, belki işim erken biter de size bir alo geliyorum derim diye ama olmadı. Kısmet başka sefere demek en iyi teselli galiba. Zerrini göremedik ama seninle en kısa zamanda görüşelim, çok ösledim :) Sevgiler, kocaman kocaman

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ee çok güzel. :))
Bu azim ve hırsla daha da güzellerini çekeceğine eminim. Vesile olabildiysem bir parça, ne mutlu bana.
Sevgiler,

Berceste dedi ki...

Yankaç'ı pek sevdim :)

Şimdi bizim afaCAN'ın adı Can mı olacak onu söyle bakalım?

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Esra,
İsviçre gördüğüm ülkeler arasında en çok hoşuma gideniydi, köy içinde kalmış olmamız bunda etkili sanırım. Orda ki düzen bana huzur verdi, kimilerini de sıkabiliyor tabi bu aşırı düzen ve sakinlik:)
senin sayfanı çoktan keşfettim, doğum anılarının son kısmını merakla bekliyordum:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Enerjik hatun Zerrin'im,
seni tanımaktan ve yaydığın enerjiden müthiş feyz aldım. Bilgin, görgün süper, aradığım arkadaş dedim.
Kurabiye yerine daha lezzetli bir pasta ya da kek yapmak isterdim ama en kısa sürede pişen tarifi uyguladım:) Malum saat geçti, ama İstanbul'a sık sık geliyorsun madem, bir sonra ki ikramımız daha güzel olacaktır inşallah...
Bizden de sana kocaman kucaklar

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Canım Gülriz,
ben de alışkanlık yaptı zaten Cumartesi buluşmaları, haftaya cumartesi buluşalım derim:)
kocaman öpüyoruz CAN'ım ve ben...
sevgiler

Sevgili Burçin
aşka tutuldum resmen, fotoğraf çekerkende belim filan tutulacak gibi oluyor ama sonucu görünce değer buna, çoook çalışmam lazım çoook:)
sevgiler

Bercestesi,
bu yankaçları görünce ben pek hoşlaşmıyorum denizdeyken filan ama mecbur burcumuzun ikonu o yüzden sevmeye çalışıyorum boncuklu halini:)
Babamız başka bir isim bulupta diretmez ise Can olacak evt, ilk önce kendi buldu bu ismi, ben dahil herkes çok sevdi, şimdi de yok başka birşey olsun diyor:)
sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Pınarcım,
Ben yokken sen döktürmüşsün valla helvalar, kurabiyeler, buluşmalar ohh oh. Zerrinle buluşmanıza çok sevindim, yazılarından ne kadar enerjik ve pozitif olduğu belli oluyor zaten, keşke bende olsaydım:( Resimlerin konusunda kendine haksızlık etme bence, bu kadar ciddi yaklaşmazkende çok iyi resimler çekiyordun, şimdi hepimizin ağzını sulandıracak şekilde çalışmalar gelecek senden eminim. Senide CAN'ıda çook öperim.

Duygu dedi ki...

Merhaba Pinar
Dogru bir diger adida Italyan Dugun Kurabiyeleri! Ayni seye bende dusundum. Aslinda bazi tarifler birbirine cok benziyor. Gecenlerde Filipin yemekleri yerken bir tanesi annemin pisirdigi tavuklu yemege cok benziyordu, farklilik kestane vardi icinde.

etki alanı dedi ki...

D�kkana geldi�inizden beri,hepinizi daha s�k ziyaret ediyorum..��yle bir bak�p �kacakt�m.Birden inanamad�m.T�rnak kadar boncuklar,devasa kar��mdayd�.
Sevgili p�nar
Beni nas�l mah�up etti�ini ve nas�l ho�uma gitti�ini anlatamam.Te�ekk�r ediyorum ve yanaklar�ndan �p�yorum.
T�t�Yorum yazmak i�in epey �abalad�m ve sa�malad�m.Demi�tim ben teknoloji �z�rl�y�m diye.Blo�unda parmak izi b�rakt�m san�r�m.L�tfen d�zeltebilir misin?(yorumlar�n en alt�nda)

lalecik dedi ki...

Pınarcığım, piknikte çok kalabalık olunca herkesi bir lokma tanıyabilmiştik.(Tabi beni Altunuzizadenin ıssız ve sessiz yollarında silkeleyip, kötü yola düşmeme ramak kalmama sebep olsanda:))) Bu defa doya doya tanıdık birbirimizi, çok da keyif aldım. Zerrin, Pınar ve Tütü üçlüsü olarak bana nefis moral verici bir c.tesi günü yaşattınız. Tabi böyle bir gün yaşamamıza senin kurabiyelerin katkısı yok değil, ağzımızın tadı yerine geldi nefis kurabiyelerini tadınca. Kesinlikle irmik kullanılan bir kurabiye yapacağım ve adınıda "irmik pınarı" koyacağım:)
Sevgiler, öpüldün.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Müge hoşgeldin, sefalar getirdin, yapayalnız kaldır burda, az kaldı yakında ben de 4 aylık uzun bir tatile çıkıcam:) tabi bebişle ne kadarlık bir tatil olursa:)
sevgiler

Sevgili Duygu
çok gezen lezzet düşkünleri, yöresel lezzetleri de ülkelerden ülkelere taşımışlar bence... Bunun en iyi açıklaması bu sanırım
sevgiler

Sevgili Tütü,
her gün birini takıyorum boncuklarımın, o kadar sevimliler ki... Güzel misafirperverliğin için esas ben teşekkür ederim sana...
sevgiler

Lale Hanım Merhaba:)
Seni ben kaçırmaya teşebbüs etmiştim de son anda kurtuldun dua et, köprüyü geçmeden önce:) Sana moral olduysa ne mutlu, pastacılık konusunda verdiğin bilgiler için de ben çok teşekkür ederim. Yakında senin siparişlerini ben yapmaya başlıycam:) İrmik Pınarı çok hoşuma gitti:)))
sevgiler

Neslihan dedi ki...

Pınar merhaba, seni bir süredir takip ediyorum ama ilk yorumum, öncelikle Can'ın için seni tebrik ediyorum, ve sağlıkla , sorunsuz bir şekilde kucağına almanı diliyorum. Ben pikniğe gelemediğim için tanışamadık ama, oraya gidenleri yazılardan ve sayfalarından tanır gibi oldum:)
Artık Bake Shop'da karşılaşmak üzere
Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Çok imreniyorum blogcu buluşmalarına çookkkkk...
Kurabiyeler nefis görünüyor. Fotoğrafçılık konusundaki tüyoları bizimle de paylaşmaya devam et olur mu ;))
Sevgiler

Gazoz Agaci dedi ki...

canımm..ne güzel görünüyor bunlar böyle. kurabiyelerin de tadı eminim nefistir.
Ellerine sağlık..

sade kahve dedi ki...

İYİ GECELER PINAR FOTOĞRAFLARI YAYIMLADIM. BAKMAK İSTERSEN SENİ BEKLİYOR EFEM. LÜTFEN KIYASIYA ELEŞTİR. BUNA ÇOK İHTİYACIM VAR. SEVGİLER

sade kahve dedi ki...

CANIM BENİM MUFFIN KALIPLARINI EMİNÖNÜ-FERMO DAN SATIN ALDIM. 24 TANESİ 2 YTL İDİ. KAHVE DÜNYASININ YANI AYRICA O SOKAKTA BİR SÜRÜ PASTA MALZEMESİ SATAN DÜKKAN VAR. BEN ÖZELLİKLE DR.OETKER MARKA ÜRÜNLER ARIYORUM VE HEP BÖLÜK PÖRÇÜK BULUYORUM. MUFFIN PİŞİRME KABIM DA DR. OETKER EN İYİ SONUÇLARI NEDENSE BU MARKANININ ÜRÜNLERİNDEN ALIYORUM. SEVGİLER

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Pınar,Kurbiyeler çok güzel görünüyor.Ayrıca boncuklarınızı da güle güle kullanın.Allah sağlıkla bebeğini kucağına almanı nasip etsin.
sevgilerimle...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Pınarcığım ne güzel bir gün geçirmişsiniz orada olmayı çok istedim ama haftasonu yoğunluğu müsade etmedi ama şen kahkahalarla neşeli sohbetinizi tahmin edebiliyorum inşallah bir dahaki buluşmaya katılabilirim
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Canım ya ne güzel tanışmalar, buluşmalar yaşıyorsunuz. Boncuklu işler çok güzel. Kurabiyelerin de öyle. Ama en güzeli dostluk adına attığınız bu adımlar:))
Sevgilerimle...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Neslihan
piknikte olmanı ben de çok isterdim, senin yaptığın nazan boncuklu kurabiyeyi Bake shop ta gördüm ve hemen hatırladım.
Bake Shop ta ya da bir başka buluşma da tanışmak dileğiyle..
sevgiler

Sevgili Burcu,
sen de çok uzaktasın ama taaa Tokat illerinde, inşallah yolumuz geçerse, ya da senin yolun geçerse buralardan tanışmak nasip olur. Fotoğrafçılık merakına devam...

Sevgili Gazoz Ağacı:)
ay bu isim super:) sağolasın, senin diyet nasıl gidiyor bu arada, doğum sonrası başlıyorum inşallah spora...
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Zerrin,
fotoğrafların eskiye göre çok daha iyi, bütün eleştirilerimi de yaptım. Muffin kapların bilgisi için çok teşekkürler, bu Cumartesi gidebilirsem alacağım inşallah.
sevgiler

Sevgili Cafe Gusto
güzel yorumun için çok teşekkür ederim
sevgiler

Sevgili Hoş Seda,
gelebilsen daha güzel olacaktı buluşmamız, haftasonu yoğunluğunu tahmin edebiliyorum, Allah hayırlı kazançlar versin
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Bocuruk,
bu buluşmaların birinde sen de olacaksın inşallah ve ben yazacağım bloguma, Elvan'la tanıştık sonunda, ne mutlu diye.
sevgiler

İLKAY dedi ki...

merhaba pınarcığım,

kurabiyeler ve tüm fotoğraflar çok güzel...darısı bana::)))
bu buluşmalarınız, dostluklarınız da insanın uzaktan da olsa içini ısıtıyor...
Sevgiler,
İlkay
pastacipapatyalar.blogspot.com

Selen dedi ki...

Canım ne güzel bir buluşma olmuş, kaçırdığıma tekrar üzüldüm.. Ne yapalım bir dahakine..
Tatilden sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Esra dedi ki...

Merhaba Pinar. Sorunun cevabini benim blogta verdim.Umarim isine yarar. :-)Sevgiler, Esra

Selcen Şenocak dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.Yeni başlayan dostluklarınızda daim olsun. Oğluşunun boncuğuna da bayıldım ellerine sağlık
Sevgilerimle İyi pazarlar...

Hülya dedi ki...

Bu buluşmalar nasıl heyecan katıyor insana.Ben de Aybike'yle buluşurken çok etkilenmiştim...Zerrin'i çok tanımak isterim.Lale'yi de.Her 2 si de takip ettiklerim.E elbette ki de ortak tanıdığım olan Pınar'ı da.Gerçi seni yolda görsem hemencecik tanırım;))

Herşeyin yolunda gittiği çok belli.Dilerim sayılı günlerin çabucak ve sağlık,sıhhat içinde geçer de sen Can'ınına kavuşursun tez elden...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Pinar,
Güzel bir pazar günü diliyorum sevgilerimle Sonja...

Tijen dedi ki...

Sevgili Pınar,
Ortak dostlarımız var. Hatta kulaklarını bile çınlattık bir ara ya siteni bir türlü eklememişim linklerime. Bugün o da oldu. Selam ediyorum Ege'den.