8 Ağustos 2007

AĞLAYAN KEK & EV YAPIMI KUMPİR

İşte tariflerimiz...

Bu kekin adı neden ağlayan kek bilmiyorum, kremaları gözyaşına benzetirsek bu kek kendi gözyaşında boğulmuş diyebiliriz:) Sütlü tatlıları sevenler, çikolatayı sevenler, ıslak keki sevenler size sesleniyorum. Bu kek size göre...

AĞLAYAN KEK

Malzeme : Kek hamuru için:
  • 4 yumurta ,
  • 3 fincan şeker ,
  • 3 fincan un ,
  • 1,5 çorba kaşığı kakao ,
  • 2 çorba kaşığı süt ,
  • 1 paket kabartma tozu ,
  • Keki ıslatmak için 2 su bardağı süt

Orta Katın Beyaz Kreması için:

  • 1 litre süt ,
  • 1 bardak un ,
  • 1 bardak şeker ,
  • 1 vanilya ,
  • 1 paket toz krem şanti

Çikolata sosu:

  • 1 paket hazır çikolata sosu
  • 2.5 su bardağı süt

Yapılışı : Önce derin bir çırpma kabında sırasıyla yumurta ve şekeri çırpın. Un ve kakaoyu ilave edip ardından sütü ve en son kabartma tozunu katıp kek hamurunuzu hazırlayın. Kek hamuru ince bi kıvam olucak katı olmayacak . Hamuru borcam tepsiye koyup 170 derecede 30-35 dk. pişirin . Kek fırından çıktıktan sonra ılıkken 2 su bardağı soğuk sütü üzerinde gezdirin.

Kek pişerken beyaz kremanızı hazırlayıp soğumaya bırakın. Krema için 1 litre soğuk sütü tencereye alıp, un ve şekeri ilave edin, sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında bir krema elde edince ocağın altını kapatıp, vanilya ve ardından toz kremşantiyi katıp mikserle çırpın. Kremanız hazır...

Çikolata sosunu paketin arkasında ki tarife göre 2.5 su bardağı süt ile hazırlayın.

Kek soğuduktan sonra önceden yapmış olduğunuz soğuk beyaz kremayı kekin üzerine yayın. Soğuk çikolata sosunu da beyaz kremanın üzerine yayıp buzdolabında dinlendirmeye bırakın servis yapacağınız vakit çıkarıp üstünü toz hindistancevizi, file fındık ya da badem ile süsleyebilirsiniz.

KUMPİR
Fotoğraf makinesini yanıma almayı unutup da resimleri cep telefonu ile çekmek zorunda kaldığımdan görüntü kalitesi kumpirin gerçek görüntüsünden çok çok uzak...

Malzeme :

  • 2 Kg. Patates
  • 250 gr. Rende kaşar peyniri
  • 50 gr. Tereyağ
  • Tuz
  • 1 büyük konserve garnitür(havuç, bezelye, mısır)
  • Kornişon turşu

Yapılışı : Patatesleri önce soyup, iri kesilmiş şekilde tuzlu suda haşlıyoruz. Sonra süzüp derin bir kabın içerisinde sıcakken rende kaşar ve tereyağını ekleyip çatalla iyice ezerek yediriyorsunuz. Sonra yağlanmış fırın tepsisine yaydığın pürenin üzerine garnitür , mısır , kornişon turşu ve arzuya göre sosis vb. malzemeler ekleyip yine üzerine rende kaşar peyniri ile fırına veriyorsunuz. Kaşarlar eriyene kadar fırında bekletip, sıcak servis yapıyorsunuz. Üzerine yine arzuya göre ketçap ve mayonez ile yiyebilirsiniz…

AFİYET OLSUN..

25 yorum:

ozlemhan dedi ki...

Of of hepsi birbirinden gücel görünüyor arkadaşının ve senin ellerine sağlık.Can bey ne zaman geliyor. Bu arada.en kolay şekilde atlatırsın inşallah doğumunu canım

Adsız dedi ki...

ve işteee beklediğim tarifffffff
kumpir en kısa zamanda denenecektir..
Teşekkürlerrrrr zerrin bacıııı

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Özlem
Can beyin gelmesine daha 1.5 ay var Eylül sonunda inşallah..
Pastarda sanırım hatlar karıştı.
Zerrin de kim:)))
Miss zZerrin İstanbul'da şu an kumpir yapamaz:)

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Tarifler için teşekkürler:)

ayseyaman dedi ki...

Efendim Pınar'cığım bana mı seslendin?
:)))))))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Kumpir'i ben de denemek istiyorum en kısa zamanda. Teşekkürler Pınar..

Selen dedi ki...

Şekerim kumpir tam benlik, nefis görünüyor. Bu arada cep telefonuyla bile harikalar yaratmışsın. Koca makinaya ne gerek, fotoğrafı çekenin gözü ve kendi güzel ;) Ellerinize sağlık hepinizin

Selen dedi ki...

Şekerim kumpir tam benlik, nefis görünüyor. Bu arada cep telefonuyla bile harikalar yaratmışsın. Koca makinaya ne gerek, fotoğrafı çekenin gözü ve kendi güzel ;) Ellerinize sağlık hepinizin

Damak Tadı dedi ki...

Pınar'cığım,tarifler için teşekkürler canım.Ağlayan kek bence çok mutlu görünüyor senin sayfanda Pınar'cığım.Çok öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.

Selen dedi ki...

Şekerim kumpir tam benlik, nefis görünüyor. Bu arada cep telefonuyla bile harikalar yaratmışsın. Koca makinaya ne gerek, fotoğrafı çekenin gözü ve kendi güzel ;) Ellerinize sağlık hepinizin

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Ağlayan kekin kremasını hazırlarken sıcak sıcak mı çırpılıyor şanti ile? Sanki böyle yapılırsa krema sertleşmez gibi geliyor bana.Teşekkürler cevap için

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Bocuruk
ne demek reca ederim:)

Yaman Ayşe'm bu kek seni güldüreceğe benziyor o halde:)

Sevgili Burçin
sen yaparsan daha güzel olur bu kumpir:) fotoğraflayıp yayınlarsan da çok sevinirim.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Gül,
güzel yorumun için çok teşekkür ederim

Selenim kumpiri sevmeyen yok gibi:)
Kumpir günümü düzenlesek:)
Fotoğraf konusunda çalışıyorum, azimliyim, bebiş doğmadan önce son fırsatları değerlendiriyorum:)
sevgiler

Sevgili Şirin
toz kremşantiyi kremayı ocaktan indirince sıcakken katılıyor, ben bu kremayı profiterol içlerinde de kullanıyorum. Çok lezzetli bir krema...
sevgiler

AsYa dedi ki...

Pınar yaaaa :( ben istediğim tarifi bulamıyorum sitende...daha öncede bununla ilgili yorum yapmıştım..Şimdi mesela börekler,tatlılar,kekler vs diye link koysan yan tarafa...ay ay gezmek zorunda kalıyorum:(((

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hamilelerin en güzeli biricik Asya..
sen söyledikten sonra bir tane google arama moturu koydum site içinde
sağdaki sütünda göreceksin
oraya yazıyorsun aradığın tarifi
klubem.blogspot.com seçeneğini tıklıyorsun
ve çıkıyor karşına tüm ilgili yazılarım:)
Aradığın tarifi yazarken Türkçe karekter kullanmamalısın,
örneğin börek arıyor isen borek yazmalısın.
umarım faydası olur:)

mutfaközlemi dedi ki...

merhaba,
herşey çok güzel ellerinize sağlık..hepsine bayıldım. biraz önce piknik resimlerine bakarken (tubanın pençeresinden)sizi gördüm ve tanıdığım birine inanılmaz benzettim hatta idda ediyorum sizsizniz:) diasada benim de çalıştığım dönemde stajer lik yapan bir arkadaşıma onun da adı pınar :)) sevgiyle kalınnnn

özlem şen dinçer

www.mutfakozlemi.blogspot.com
www.sofradakiler.blogcu.com

bende beklerim :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hey seni tanımazmıyım:)
doğru tahmin, ben de çok çabuk ele veriyorum boyumla kendimi:)
iddiayı kazandın:)
Hemen ziyaret ediyorum siteni,
ve görüşelim ilk fırsatta diyorum...
sevgiler

gülriz dedi ki...

Heyooooo, beklediğim tarif gelmiş. Bu arada ben bu ağlayan keki de yemiştim, çok güzeldi tadı. Ben bir de seni özledim ama :( Sevgiler, kocaman kocaman

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Canım benim biz de seni çok özledik CAN'ımla beraber :) Gene buluşalım diyorum, şu tatilciler dönsünler tatilden bir cumartesi Beşiktaş Bake Shop baskını mı yapsak:)

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

Evren Yasa dedi ki...

Aglayan pastayi cok begendim ama 2 bardak sut cok fazla degil mi keki islatmak icin? ondan emin olamadigim icin sormak istedim.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Evren
iki su bardağı sütle ıslatınca ıslak kek kıvamında oluyor. Kuru yer pek kalmıyor, eğer daha kuru olsun istersen süt miktarını azaltabilirsin, istersen yarısını 1 su bardağı süt ile ıslat, kalan yarısını da yarım su bardağı ile mesela. Üstlerine kremayı yapıp servis yaparken her iki tarafı da ayrı ayrı tadıp karar verebilirsin. Islak oluşu kremayla birlikte güzel gidiyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

bu kumpire bayılırım, bende yaparım gerçekten çok güzel oluyor. ama ağlayan keke bayıldım. gerçekten çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık.

mağdur dedi ki...

ii geceleeer:) tarifler muhteşem..ben şimdi ağlayan keki yapacağm ama bi noktada takılıp kaldım 'fincan' olarak tarif vermişsiniz ya o çay fincanı ı kahve fincanı mı öğrenmek istiyorum çnkü arasında baya miktar farkı var da:))

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Mağdur
türk kahve fincanı olmalı.
gözüne un az görünürse biraz daha ekleyebilirsin ama:)yumurtaların büyüklük farkından bile farkedebilir çünkü.
afiyet olsun.

iyi geceler:)