11 Şubat 2013

ÜZÜMLÜ KURABİYE

Çok sevdim ben bu tarifi
Yapımı şipşak
Fırından yeni çıkmış hali mest olmanızın garantisi
Az ölçü, hemencecik tükeniveriyor...

Kendime arşiv olsun, üzümlü kurabiye yapmak isteyenlere de rehber olsun...

Tarif sana yağın kitapçığından
Ama ben margarin yerine ayçiçek yağı kullanarak yaptım.

Malzemeler:
200 gr un(1+3/5 su bardağı)
1,5 çay kaşığı mahlep
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
60 gr sıvıyağ( yarım su bardağı kadar)
60 gr toz şeker( 1/4 su bardağı)
135 gr kuru üzüm (3/4 su bardağı)
1 adet yumurta

Yapılışı:
Fırınınızı 180 dereceye ısıtın. Bütün malzemelerle hamurunuzu yoğurun. İri ceviz büyüklüğünde koparıp yuvarlayarak tepsiye yerleştirin. Fırında rengi pembeleşene kadar 15-20 dakika pişirin.

Afiyet olsun.



5 yorum:

LeylaK dedi ki...

Ovv çok güzel :)

lavantalimon dedi ki...

Ne de güzel kurabiye yaparmış :) annelerin en güzeli:)

Unknown dedi ki...

Merhaba Pınar abla blogunu ilgiyle izliyorum:) tariflerinide deniyorum fakat kırpık böreğim hamur oldu benim:( ben eski bir aile dostu:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba zeynep
Tanıdım seni:)
Çok üzüldüm kırpık börege
Tarifi bir daha kontrol ettim.
Eksik fazla yok benim yaptıgım gibi
Ben borcamda pişirmiştim. Güzelce kızardı. Yoğurdun sulu olabilir ya da fırından olabilir belki
Bir de bardak ölçün nasıldı acaba
Ben yakında tekrar yapıcam. Memnun kalmıştık. Çocuklar çok sevmişti özellikle
Annenlere çok çok selamlar
Çok öpüyorum :)

Unknown dedi ki...

merhaba pınar abla sanırım yogurt suluydu bırdaha denıcem:)cocuklarında masallah cok tatlılar tesekkur ederım sende selam soyle opuyorum