20 Şubat 2013

Keten tohumlu ve ayçekirdekli yumuşak buğday ekmeği

Başlık uzun oldu biraz sanırım:) Ama ekmeğimin tam adı bu.
Artık bloğumu kendime arşiv haline getirmeye çalışıyorum. Ekmek tarifleri kitapçığımı kaybettikten sonra uzun süre ekmek yapamadım çünkü. Kitapçığı internetten bulup yazdırdık ve tariflerime yeniden kavuştum neyse ki.
Evde ekmek yapmayı seviyorum. Hani bazı ev aletleri alınır ve bir dolap köşesinde aylarca ve hatta yıllarca kullanılmayı bekler. Ekmek makinesi benim için asla böyle olmadı. Ekmek yapmaktan sıkıldığım dönemde kek makinesi oldu bana. Bol bol kekini yedik. Şimdilerde ise yine ekmek makinesi olarak görevine devam ediyor.
Son zamanlarda ekmeklerimin değişmez eşlikçileri ise keten tohumu ve ayçekirdekleri. Çocuklar da biz de seviyoruz. İşte tarifimiz...
900 gr lık ekmek için
Malzemeler:
1 su bardağı su
1/2 su bardağı süt
2 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 su bardağı beyaz un
1 su bardağı kepekli un
1,5 çay kaşığı instant maya
2 dolu yemek kaşığı keten tohumu
2 dolu yemek kaşığı ayçiçek çekirdeği içi


Yapılışı:
Ekmek makinesi olanlar malzemeleri sırayla hazneye koyup beyaz ekmek modunda çalıştırsınlar. Makinesiz yapmak isterseniz de malzemelerle hamurunuzu yoğurup sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın. 180 dereceli fırında pişirin.

Yumuşacık bir ekmek oluyor.





8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ekmek makinesinde yaptığım o leziz kekleri yerken seni çok yad ettim, bu güzel tarifler için teşekkür ederim. Ben de uzun zamandır ekmeğimi kendim yapıyorum, dışarıdan ekmek almıyorum. Değişik ekmek tarifleri denemek hoş oluyor. Bunu da akşam deneyeceğim. Bu arada kitapçığı merak ettim. Sakıncası yoksa internette nereden buldunuz, öğrenebilirmiyim? hazine bulmuş gibi sevinirim sanırım:) Bu Yeni eviniz ve yeni hayatınız hayırlı olsun, artık bloğunuzla daha çok ilgilenirsiniz, daha çok yayın yaparsınız diye sevindim doğrusu. Sevgiler, Nilgün

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nilgün
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)
Benim bahsettiğim kitapçık sinbonun kendi kitapçığı. Kendi web sayfasında varmış meğerse. Evdeki taşınırken kaybolunca oradan indirip bastırdık neyse ki. Sende yoksa linkini gönderebilirim.
Sevgilerimle

Asyadan Esintiler dedi ki...

harika ve nefis bir ekmek olduğu belli oluyor.afiyetler olsun.sevgiler.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Diğer ekmek tariflerimle devam edeceğim yazmaya

Nurşen Aksoy dedi ki...

BU ARA BENDE EKMEK YAPMAYA BAŞLADIM,HATTA BUGÜN NEFİS BİR FOCCACİA YAPTIM..SİZİNKİNİDE HEMEN DENEYECEĞİM..ELLERİNİZE SAĞLIK..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Nursen
Ben de foccacia yapmak istiyorum bu haftasonu kısmetse

Berceste dedi ki...

Ah o mayayi bir de eksi maya ya da nohut mayasi ile degistirsen! Tam olacak o zaman ;-)

Bir de su harf onayi nereden cikti yahu? Iyk!

sirinanne dedi ki...

Tamam, çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

Harika görünyor.

Ama ben artık gezme tozma yazısı görmek istiyorum.

Lütfen!!!!