3 Ocak 2015

Klasik Pancake



Her haftasonu simit-poğaça-acma yemekten bıkmadı bizimkiler ama ben bıktım yapmaktan sanırım:) Pancake ile kendime çözüm buldum. Hem hazır olma süresi daha kısa olduğundan azıcık daha uyuyayım deyip hamur mayalamaya vakti kalmamışlar için birebir☺️ e tarifi de yazalım o kadar anlattım bari tam olsun😊 Amerika nın en popüler klasik eski usul pancake tarifidir kendisi. Aşağıdaki ölçü 4 kişilik bir aile için ideal. Biz kalabalığız ya da yedik mi sağlam yeriz derseniz(bizim gibi:)) ölçüyü ikiye katlayıp yapın derim. Pancake i ister tatlı malzemelerle( bal, recel, nutella) ister tuzlu malzemelerle(peynir, zeytin..) tüketebilirsiniz. Herkese hitap ediyor😊 Malzemeler: 1,5 sb un, 3,5 tk kabartma tozu, 1 tk tuz, 1 yk şeker, 1+1/4 sb süt, 1 yumurta, 3 yk tereyağı(erimiş). Bütün toz malzemeler silme olarak ölçülecek. Tepeleme olmayacak.  Karıştırma kabında önce toz malzemeleri karıştırıportasına tereyagini, yumurta ve sütü ekleyip homojen olana kadar karıştırın. Az sıvıyağ ile yağlanmış kızgın tavaya her severinde hamurdan yarım bardak dökerek arkalı önlü pişirin. Afiyet olsun.

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

http://www.hotbiber.com/ dedi ki...

pancakeki çok severim. birde sizin tarifinizle deneyeyim :)