12 Ocak 2015

Evde Boza Yapımı



Amerika illerinde boza yoksa kendimiz yapalım madem:) 
Birçok tarifin arasından kendime sofra dergisinin tarifi en mantıklı geldi, onu yaptım, sonuc basarılı olunca sizlerle de paylaşıyorum. 

Malzemeler: 
2 su bardagı pilavlık bulgur
18 su bardağı su
1 su bardağı boza
3 su bardağı toz şeker(şeker miktarını azaltabilirsiniz, ben epey azalttım)

Bulguru su ile 1 saate yakın haşlayın. Soğutmadan hemen Süzgeçten bulgurları ezerek iç özünün süzgecin altına geçmesini sağlayacak şekilde geçirin. Üstte sadece bulgurun kepekli karışımı kalmalı. Yine beklemeden bu karışımın içine bir bardak boza ve bir bardak şekeri ekleyin. 
Üstünü kapatıp üç gün yani 72 saat ılık bir yerde bekleteceksiniz.  Ancak her 12 saatte bir açıp şöyle bir karıştırıp gazını alacaksınız ki kabarma taşma olmasın. 
3. Gün sonunda bozanız hazır, kalan şekeri damak zevkinize göre azar azar ekleyip karıştırıp buzdolabına kaldırın. Hemen içilmeyecekse şekeri katmadan buzdoabında bekletin, zira boza cabuk eksimez böylece. Tarçın ve leblebi ile servis etmeyi unutmayın. 

3 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ben bir sene taa Türkiye den boza getirtmistim,ve de cok güzel olmustu,simdi bunu tekrar denemek icinde bir bardakta olsa boza mayasi lazim,arastirmali,belki bulurum,canim cekti valla,ilk is evde boza yapmak olsun:)) Tarif icin tesekkürler bu arada,nefis görünüyor sizinkisi...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Instant kuru maya ile de mayalayabilirsiniz. Arkadasim oyle yapmis Ingiltere de

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Instant maya li tarifleri deneyebilirsiniz