10 Temmuz 2007

KİTAPLAR VE PUF EKMEKLER

En son Oğuz Atay'ın "Tutunamayanlar" adlı kitabını okudum. Bu kitabı okumak epey yorucu idi. Tutunamayanlar kitabı yazarın Üniversite'den çok sevdiği bir arkadaşının intihar ettiğini öğrenmesiyle başlayan monolog tarzı konuşmalardan oluşuyor. Sıkıntılar, buhranlar, monologlar... Yürüyen, güzel olabilecek bir yaşamdan kendini soyutlayanlara, yani yazarın deyimiyle "tutunamayanlara" adanmış bir kitap... 724 sayfadan oluşuyor ve iletişim yayınlarından yayınlanmış.
Kitabı okurken yazarın kültürel bilgisi ortaya çıkıyor. Yaklaşık 30 yıl önce yazılmış bir kitap olması itibariyle, yazıldığı dönemde büyük yankı uyandırmış. Türk Edebiyatına farklı bir boyut sunduğu için eleştirilerin yanında büyük övgülere sahip olmuş.
Yazar Oğuz Atay'ın genç sayılabilecek bir yaşta ölümü ise üzüntü verici. Kitaplarının çoğu ölümünün ardından yayınlanabilmiş.

Geçtiğimiz pazar günü Beyazıt'a gidip iki yeni kitap aldım kendime.

Halil Cibran'ın kitaplarını üniversiteden bir arkadaşım çok beğenerek neredeyse bütün kitaplarını okumuştu. Aynı övgülere Sevgili Hülya'nın sayfasında da rastlayınca gizem dolu bu yazarın kitaplarından birini okumak şart oldu. İlk kitabı olarak "Ermiş"i seçtim. Bunun yanında bir de Elif Şafak'tan bir kitap aldım; Pinhan. Bu kitabı Mevlana Büyük Ödülü'nü almış. Elif Şafak'ın şimdiye kadar okuduğum kitapları hep günümüz zamanında geçen romanlardı. Pinhan kitabı farklı olarak, eski zamanlarda geçiyor.

Bir de hamileliğin 7.ayına geldiğimden, bebek bakımı ile ilgili bir kitap okumamın iyi olacağını düşünerek, marketlerin birinde gözüme çarpıp da aldığım kitap var:) Henüz doğum iznine ayrılmadım ama ayrıldığım vakit kitap okuyacak bol bol vaktim olacağını düşünüyorum:) Bir de bebek ve hastane hazırlığı yapmak gerekiyor. O kadar rahat bir haldeyim ki, bana kalsa evde doğuracağım sanırım:) Normal doğum için ısrar ediyorum ve sırf bunun için doktor değiştireceğim. Benim gibi normal doğum taraftarı bir doktor arayışındayım. Bu konuda ki fikir ve önerilerinizi lütfen yazın bana arkadaşlar...

Gelelim ekmek tarifimize... Bu konuda en iyi kaynak tabi ki Ekmek Kokusu... Tarife miss kokulu ekmeklerin arasından ulaştım. Yarım ölçü yapıp 6 adet puf puf süt kokulu ekmek elde ettim. Eşim boş boş bile yeneceğini söylüyor. İçine birşey koymaya gerek yokmuş:)

YORK SHIRE PUDING= PUF PUF EKMEKLER

Malzemeler: (Yarım ölçü için, 6 adet çıkıyor)

  • 2 yumurta
  • 1 cup un( büyük bir su bardağı kadar)
  • 1 cup süt(büyük bir su bardağı kadar
  • yarım çay kaşığı tuz


Yapılışı: Yumurtaları mikserde yarım dakika iyice çırpın. Ardından sütü ekleyip bir yarım dakika daha çırpın. Un ve tuzu ekleyip 2 dakika boyunca kremamsı bir hal alana kadar çırpmaya devam edin. Yağlanmış muffin kalıplarına döküp. 200 derecelik ısıtılmış fırında pişirin. Yarım saat sonra puf puflar hazır:) İçine reçel, ya da peynir koyup güzel bir kahvaltı yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

10 yorum:

Hülya dedi ki...

Pınar'cığım;kitap yorumlarını dikkatlice okuyanlardan biriyim.Hele Ermiş'i görünce"Aaaa almış kitabı"deyivermişim.Umarım aldığım lezzeti sen de alırsın okurken;)
Ayrıntılı tarifinse süper olmuş.
Normal doğum elbette ki en güzeli.Vücut yeniliyor kendini ama ben her 2 doğumumu da sezaryen yaptım.Denenin aksine hiç zorlanmadım.Ama bu bünyeden bünyeye değişen bir durum.Benim kolay dediğimi bir çok kişi zor adlandırabilir.Sezaryen doğumlar da ne kadar yatarsan o kadar ayaklanmak güç oluyor.2.doğumumda gece yarısı ameliyat olup sabahına ayağa kalkmıştım.Bu da çok çabuk toparlanmama sebep oldu.
Yine de doğal olanından yanayım.Tabii endişelenecek bir durumun yoksa....
Sevgilerimi gönderiyorum...

Duygu dedi ki...

Merhaba Pinar
Blogunu yaman tariflere yorum birakirken gordum ve gercekten cok begendim. Izin verirsen linkini bloguma eklemek isterim.
sevgiler
duygu

Ferhanca dedi ki...

Pınar'cım ,merhabalar, kitap önerilerini çok severek okuyorum.Bloglarımızda herşey var,ne güzel.Ben de İnci Aral'ın Sarı Safranı okudum arada kzımın lost larınıda okuyorum ,bu günlerde ne okusam diyordum öneriler senden.
muffınlerin ne güzel olmuş kabartma tozu yok nasıl öyle pufidik oldular ..ben de bu gün pankek yaptım yaınlamadım daha malzemede kabartma tozuda var..
Doğuma gelince ,benim ikinci çocuğum Samsun doğumlu ben ilki Ankara da doğurmuştum ,ikinci hiç düşünmüyorduk.Çok sevgili arkadaşımDr Kader Eryavuz şuan da İstanbul da yaşıyor. Onun sayesinde ben kızımı doğurdum bana söz verdi ''sana harika bir normal doğum yaptırıcam''diye ve dediği gibi de oldu.çünkü, ben sezeryan istiyordum.Dr Kader 'cim harika bir doktor.. sana çok çok kolay gelsin canım,sevgiler..

Adsız dedi ki...

selam pinar! nasil yani? doktorun sezeryandan yanami? anlayamadim. egerki bir sebep yoksa neden normal dogum yapmayasinki? bizim buradaki doktorlar hep normal dogumdan yanalar. eger bebek dogma-pozisyonuna dönmediyse, veya cok büyükse sezeryan tavsiye ediliyor. bence normal dogum yapman en güzeli, yukarda söyledigim sebeplerden birisi yoksa. ben kendim sezeryanla dogum yaptim, yani yapmak zorunda kaldim. dogumhikayemi biliyorsun zaten... sevgilerle...

Sanem dedi ki...

Burada da yalvarsan sezaryan yapmaktan yana olmaz doktorlar, hatta daha önce yapıldıysa sebebi tüm detaylara kadar sorulur. En güzelini düşünüyorsun.

Yeni aldığın kitapların bunlar demek, 724 sayfalık kitabını merak edip sormuştum emailde, demek Oğuz Atay'mış. Kitabı yerinden almak çok keyifli, benim bir tanesinde eksik sayfalar çıktı, yerini dolduracaklarını söylediler, bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Canımın içi Pınar, ne güzel seni hiiiç yormayan bir bebek geliyor demek :)

ELif Şafağın kitabını oldukça keyif alarak okumuştum. Ermiş'i çokmerak ettim. Okuduktan sonra fikirlerini, düşüncelerini bekliyorum.

Diğer taraftan dün senin bu puff ekmekleri denedim. Beceremedim :(
Benimkilerde pofidik kabardı ama biraz zaman geçince sönüverdi. Sanırım bir yerde hata yaptım. Belki de az karıştırdım... AMa yılmak yok deneyeceğim :)) yeniden..

Kocaman, sımmsıcak sevgiler...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
Pinhan'mı yoksa Ermiş ile mi başlayayım dedim ve Ermiş'i seçtim:) Kum ve Köpük' te de aklım kaldı ama kitapçı da yoktu maalesef. Bir daha ki gittiğimde artık...
Şu an için endişelenicek bir durum yok, tabi bebek hala başaşağı pozisyona geçmiş değil, zaten son haftalarda geçiyormuş. Şu anki doktorumun daha çok sezeryan yaptırdığını duyunca soğudum, çok kararsızım, 3 hastane arasında, işin kötüsü hastaneyi seçip bir de doktor seçimi var. Doktoru önerilen bir hastane var ama kıtalararası yolculuk yapmam gerekiyor bunun için evime yakın olmasını isterdim:( Ne yapacağımı bilmiyorum... Normal doğum istediğimi biliyorum sadece.. Sezeryan olmak isteseydim çok kolay olacaktı, bütün bu arayışlara gerek olmayacaktı.
sevgiler

Merhaba Duygu
izin ne demek, çok sevinirim.
tanıştığıma çok sevindim ben de
sevgiler

Merhaba Ferhan
kitap okumuyor olsam günlerim nasıl geçerdi bilmiyorum, şu an tek hobim kitap okumak diyebilirim. Etamin ve puzzle vardı, eğilmek durumunda kalmamak için vazgeçtim. Ekmekler nasıl kabarıyor ve puf puf oluyorlar ben de şaşırdım ama içinde ki yumurta yapıyor bunu sanırım, bir de fırının yüksek sıcaklıkta olması olabilir. Profiterol topları gibi içleri boşalıyor.. Tuz eklemeden yapmayı denemek istiyorum. O zaman içine krema bile sıkılabilir. Her bir topu tek kişilik profiterol porsiyonu olurdu, bu fikri uygulayacağım ilk fırsatta:)
Normal Doğum taraftarı doktor o kadar az ki maalesef, bahsettiğin doktor hangi hastanede çalışıyor acaba?
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Sevim
burda ki doktorların çoğu maalesef her fırsatta sezeryana başvuruyorlar. Örneğin Amerikan hastanesinde bu oran %80 in üzerinde. Oysa ki %5 ile %15 arasında bir oran da doğumlar için sezeryana ihtiyaç duyulurmuş. Bu konu canımı sıkıyor. Doktorların yanlış yönlendirmesine kanmak istemiyorum bu yüzden normal doğum taraftarı doktorlar araştırıyorum. Bir doktor seçtim ama bana çook uzak, kıtalararası yolculuk yapmam gerekiyor, gündüz trafiğinde nasıl gideceğimizi düşünüyorum:(
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sanem, Türkiye'deki doktorlar neden böyle, isyan etmek istiyorum. Hollanda'da değil sezeryan yapmak, evde normal doğum yapanların sayısının arttığını öğrendim. Bu durum teşvik de ediliyormuş.

Kitabın 724 sayfa olması hiç sorun değildi ama buhranlar, sıkıntılar, kendi kendine konuşmalar kısacası tutunamayanlar. Kitabı bitirdim ama ruh halim hala bozuk bugün:)
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Canım Zerrin
bu bebek beni hiç yormadı,tabi fazladan bir 12 kilo taşıyorum her gün ama en büyük yorgunluğu bu olsun:)İnşallah doğumda beni çok yormaz, üzmez.

Puf ekmeklerin neden söndüler şimdi:( Aynı tarifi Zuhal Yalçın da uygulamıştı ve sonuç güzeldi. Fırın ısısı 200 derece ve üstü iyice pişene kadar tutup ondan sonra çıkarmak gerekiyor. Biraz un miktarını artırsan o olabilir mi? Ben çırpma miktarlarına çok sadık kaldım. Bir gözüm saatte bir gözüm mikserdeydi:)
yılmadan devam:)
sevgiler