23 Eylül 2011

4 Yaşı Uğurlamaca ve Yeni Kreş Maceramız...

number-4-shaped-pinata1


Bu hafta başı itibariyle Can'ın bir yaşını daha uğurladık. 3 gün öncesinde babamızın doğumgünü ile birleştirip yaptığımız Sürpriz doğumgünü kutlamasına katıp kutladık ama bir kutlama da yeni kreşinde yapmak üzere. Çünkü geçen sene kreşinde kutlanan doğumgünlerinde hep içerlemiş, benim neden kutlanmıyor diye isyan etmiş. Vakti geçirmiştik biz. Kreşe başlayalı daha birkaç hafta olmuştu o vakit ve ayın yarısını evde istirahat ile geçirmişti kreş-hastalık döngüsünden dolayı. Sonrasında işler rayına oturmuştu neyse ki.


Bu sene yeni bir kreşe başladı Can... Geçen hafta bir saat ile başlayan alıştırma haftası sonrası bu hafta başı itibariyle 08.00-15.00 uygulamasına geçildi. Geçen seneden içimiz rahattı, Can en ufak bir sorun olmadan kreşe alışmıştı çünkü... Bu sene ne olabilirdi ki!!!


Oldu! Can bugün ağlayarak çıktı sınıfına... Dün onu kreşe bırakıp eve döndükten sonra Öğretmeninin telefonu ile okula dönüp almak zorunda kaldım. 


Sebepleri neler olabilir peki?

  • Yeni okulunda kreşe gelip sınıfta oturan veliler(benim annem de beklesin o zaman mesajı hemen uyanıyor)
  • Okula henüz alışamayıp ağlayan annesini, babasını, babannesini... isteyen çocukların oluşturduğu tablo( benim bile ağlayasım isyan edesim geliyor bu tabloyu görünce, Can'da bu furyaya katılmakta sakınca görmüyordur)
  • Geçen sene çalıştığım için alıştırma  sürecinde Can'a babanne ve dedenin eşlik etmiş olması, bu sene bu görevi benim devralmış olmam(İki gün önce dedesi de onunla kreşe kadar gittiği halde ondan kalmasını istememiş, oysa dün ve bugün benim kalmamı istemişti, okulda dedeler değil anneler kalıyordu çocuklarıyla çünkü)
  • Geçen haftaki alıştırma haftasında bir hata olarak velilerin sınıflarda beklemesi, ben de dahil!( geçen hafta beklediyse bu haftada beklesin o zaman mesajı!)
  • Dün özellikle Öğretmeni ile görüşmek için Can'ın sınıfına kadar çıkmış olmam... (çıktın madem kal o zaman mesajı!)
Okula gitmek istiyor ama benim de onunla gelmemi ve bir köşede onu beklememi istiyor. 
Bugün bu isteği karşısında olumsuz cevap verince tamam sadece gel hemencik gidersin de anlaştık. Kanıp gittim ama bu istek o nokta da 5 dk bekle git pazarlığına dönüştü. Aslında tamamdı da bu şekilde ben kendimi tutup da öğretmeni ile bir görüşeyim demeseydim. O noktada sınıfa çıkmaları aşamasında istek sen de sınıfa gel'e dönüştü.

Onlar sınıfa çıktı, dışarda biraz bekleyip, döndüm. Bilinçli, deneyimli bir öğretmenleri var içim rahat.
2 saat geçti halen telefon yok, güzel o zaman...


İşe dönmeme 1 hafta kaldı sadece... 
Bakıcımızla(çocuk gelişimi mezunu evli iki çocuklu bir bayan) ilgili de içim rahat ancak İpek'i bırakıp işe gitmeye alışmam biraz vakit alacak sanırım. 
Birlikte geçen 3 aydan sonra artan bağların ardından gelişen tablo... 
Böcüğüm uyuyor... 2. ayın sonlarına doğru kavuştuğumuz uyku şeklinde...
DSC00571

4 yorum:

ŞÜKRAN dedi ki...

Ben bu böcükleri yerim yutarımmmm. benimde bir can torunum varr öyle tatlı ki anlatamam onu alıp kalbimin en derin köşesine koyasım geliyor biz ona, o bize çok alıştı. Can'ın yeni okul dönemi hayırlı olsun , vatanını milletini sevsin güzel insanlarla karşılaşsın inşallah. canım sana da bu koşuşturmalarında kolaylıklar diliyorum.Görüşmek üzere esenkal..

nohut oda dedi ki...

cok az kalmıs ayrılıga kardes artı anne ıle uzun suredırevde olada etkılemıstır canı aklı evde sende ıpekte de kalıyordur..
senıse o okula olunca daha bır rahatlar :)

ÇokBilmiş dedi ki...

Ama İpek hakikaten de İpek Böcüğü gibi yatıyorrrr :) Çok tatlı.
Can bence de seni ve kardeşini birlikte evde bırakıp, yuvaya gitmeye içerliyor olabilir. Sen işe gidince belki de rahatlar diye düşünüyorum ben de.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Şükran cok teşekkürler
Nohut oda, cok bilmiş haklısınız. Uzun süredir evde birlikteydik. Yeni okul yeni öğretmen durumu var ve bir yas bile o kadar farkediyor. Biz yetişkinler gibi o da artık degisimlere kolay adapte olmamayı öğreniyor sanki. Neyse problemimiz çözüldü. Kreşden hiçbir şey olmamış gibi dondü aksam, mutluydu, iyi vakit geçirmişti.