5 Mart 2007

MISIR ÇARŞISI VE MUTFAĞA ALIŞMA DENEMELERİM

Artık şu tembellik durumunu yavaş yavaş üzerimden atar oldum. Gerçi hiç belli olmuyor, bazen yine tembellik tuzağına yakalanabiliyorum:( Ama özellikle mutfak denemeleri konusunda yeniden yol aldım diyebilirim. Haftasonu, eşimle büyük marketlerden birine gittik. Market içinde fırın bölümü de olduğu için mis gibi kokular yayılıyordu. Eşim kokuyu takip edip birbirinden güzel kek ve unlu malzemenin olduğu reyonu buldu. Gözleri parladı birden. Uzun zamandır evde bu tür şeyler yapmadığım için artık ümidi kesmiş olarak, "Pınar, şu keklerden alalım mı" dediğinde birden eski günlerime dönüverdim. Pınar kendine gel, yeni bir kek tarifi deneme şansı önünde ve sen bunu yitirmek üzeresin. Tabi eşime engel olmak için, "Canım ben sana evde bunun aynısından yaparım" dedim:) O da yapacağıma güvenip sağolsun beni dinledi. Bizim kulübe'de hazır kek almak da ne demekti. Hürriyet Gazetesi'nin Pazar günü eklerinden Oktay Usta'nın tariflerinin birinde karar kıldım. Mis gibi elma, havuç ve üzüm kokan, üstelik cevizin lezzetini kattığı bir kek tarifi idi. Tam eşimin sevdiği gibi bol malzemeli.

Tarifini bugün yarın yayınlarım.
Cumartesi günü iş çıkışı uzun zamandır gitmediğim Eminönü'ne gittim. Arabayı bırakıp, otobüse atlayıp gittim, eşimle mısır çarşısının önünde buluştuk. Ne rahatmış böylesi. Zaten bu yüzden uzun zamandır erteleyip duruyordum gitmeyi. Kuru erik, kuruyemiş, ve hurma çeşitlerinden aldık. Birde Namlı'ya uğrayıp turşu ve zeytin çeşitlerinden.. Pazar kahvaltısına çok şey kattı. İşte size Mısır Çarşısı'ndan bir tezgah... Fotoğrafı büyütür iseniz, fiyatlarını görüp markettekilerle kıyaslayabilirsiniz:) Ama Mısır Çarşısından almanın tadını kıyaslayamazsınız, çünkü ölçüşülmez...
Mısır Çarşısında satılan bu rengarenk lambaların fotoğrafını da sizinle paylaşmak istedim.
Birde bu iki dostunkini:) Kediye daha dikkatli bakarsanız, çok arabesk bir duruşu var. Arkasındaki posteri nitelercesine:))

Geçen hafta bir de pasta denemem oldu. Eşimin babasının doğumgünü için. Kendi uyguladığım bir tarif. Kedi dili bisküvilerini vişne suyu ile ıslatıp bir sıra tepsiye dizdim. Pasta kreması hazırlayıp aralarına sürdüm, Bir kat da ortalarına vişne serdim. Tekrar kedi dili bisküvisi ve en üste krema...

18 yorum:

Punto dedi ki...

Sevgili Pınar;
Mısırçarşısı, Kapalıçarşı unutmuştuk oraları. Hatırlattığın için teşekkürler. Arabasız gitme fikri de güzel. Neler vardır oralarda neler. Cağaloğlu'nda çalışırken arada bir gezerdik etrafı. Şimdi şehir dışında çakıldık kaldık.

nilay dedi ki...

Pınar'cım ;
bu tip çarşılar ve pazarlardan alışveriş yapmak banada çok keyif verir...rengarenk ,cıvıl cıvıl atmosferiyle ,ruhuyla ,marketlerden yada dükkanlardan çooook faklılar...arabesk duruşlu kedine bayıldım :)) nasılda yakalamışsın...tam da o posterin önünde durmuş :)
kekin ve pastan güzel görünüyor ,ellerine sağlık canım

sevgiler

Nukhet dedi ki...

Merhaba Pinarcim

Ne zamandir senin klubenin fotograflarini goremiyordum bilgisayarimdan. Bugun bakinca resmileri gordum de mutlu oldum. Ellerine saglik hem pasta hem de kek icin. Hem de su misri carsisinin fotograflari nasil iyi geldi anlatamam. Ben cok severim de oralari. Sevgiler

Betül dedi ki...

oooo Pınar cım mutfaga dönmüşsün.Hadi hayırlısı bakalım:)

umran dedi ki...

Ne guzel bu resimler ,istanbuldan resimler paylasman beni cok mutlu ediyor.Ayrica daha iyi olmana sevindim.sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın yine Pınar'cığım..

Pasta'da çok şık nefis gözüküyor ellerine sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..

Ferhanca dedi ki...

Pınar'cım
bayılıyorum senin şu fotoğraflarına .
daha da çok eklesen zevkle bakarız .kedi ile köpek çok garibanlar tam sevilecek tipler..
Mısır çarşısında tezgahlara sıralanmış yemişler, baharatlar hangisine bakıcağınızı şaşırıyorsunuz. çok zevkli oraları gezmek. hele bizler için yılda veya iki yılda gidenlere büyük zevk.
Kızım çok istiyor yazım gidelim diye kısmet olurda gelirsek bebeği de görürüz belki . yaza mı sonbahara mı geliyor misafir??
sevgiler

Unknown dedi ki...

Pınar'cığım bravo! Bize yakışmaz öyle hazır kekler falan. Ellerine sağlık. Bu arada gelin pastası da ayrı bir lezzetli olmuştur kesin.
Bu arada Mısır Çarşısı'nı biliyorsun ben de çok severim. Çok sık gitmişim herhalde bir süredir ara vermiştim. Senin resimleri görünce gitmiş kadar oldum.

Tuba dedi ki...

Pinar'cigim, Istanbul'da yasarken (sanki milyon yil onceymis gibi geldi biran) en buyuk zevkimdi misir carsisinda dolasmak. Simdi ise 3-4 yilda bir Turkiye'ye gittigimde ugramadan edemedigim mekanlardan biri. Azicik da olsa, resimlerini buradan seyretmek cok guzeldi, cok tesekkurler, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Pınarcım ellerine sağlık harika gözüküyor pasta bende bu keki yaptım tabi kaldımı diye soracak olursan hayır eşim sağolsun yaptığım gibi yemeği falan unutup keke daldı kayınpederinin yeni yaşı hayırlı olsun sevgiyle kal canım

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Punto Amca
geçen haftasonu da Beyazıt-Sultanahmet civarında idik. Bu hafta yolumuz yine Eminönü taraflarına düşecek sanırım. Bu renklilik ve canlılığına doyulmuyor.
sevgiler

Merhaba Nilay
gerçekten çok güzel keyifmiş, ben bu keyfe doyamadığıma karar verdim. Bu haftasonu yine gitmek istiyorum. Belki arabesk kedimizi de görürüz yine:)
sevgiler

Merhaba Nükhet,
kek ve pasta yapımı iyi geldi bana, özellikle kekin güzel olması ve benim bile sevip yemem çok hoşuma gitti. Elma sanırım bu lezzeti veren. Çok teşekkür ederim.
sevgiler

Merhaba Betül
sonunda mekanıma döndüm evt:) ama bu aralar daha çok gezeceğiz, malum bahar geliyor:)
sevgiler

Merhaba Ümran,
fotoğraflara aldığım güzel yorumlardan sonra sanırım sık sık İstanbul'a ait fotoğraflar ekleyeceğim.
Sevgiler

Merhaba Gül Hanım
ben de size güzel bir hafta diliyorum.
sevgiler

Merhaba Ferhan,
Eminönü'nün her yanı ayrı güzellikte,
Bebiş kısmetse Eylül sonunda doğacak daha. Yazın geldiğinizde ultrason resimlerini gösteririm size:) En azından annesini babasını görürsünüz:)
Yazın, İstanbul hem daha sakin ferah oluyor, mutlaka gelin inşallah
sevgiler

Merhaba Adaşım
Mısır çarşısını çok ihmal etmişim, öyle ki bu gidişimde eksiklerimi tamamlayamadım, tabi mutfaktan uzak durunca eksiklerimi takip de edememişim:)
kısmetse tekrar gideceğim bu hafta
sevgiler

Merhaba Tuba
buralara çok nadir gelebilmene çok üzüldüm:( Bundan sonra daha çok fotoğraf paylaşacağım. Tarif paylaşmak kadar bu fotoğrafları da paylaşmak çok güzelmiş sizlerle..
sevgiler

Hulya dedi ki...

pinar;
ne guzel olmus kekin,esin ne sansli soyle ,boyle nazsiz hamile hanim zor bulunur:)
sevgiler

canan kufer dedi ki...

sevgili pinar,
profilini okuyuncu sanki kendimden bahsediliyor sandim...bende yengec burcuyum, bende misafirlerime neler yapabilirim diye bayiliyorum, bende isletme okudum. benim hayatimin en güzel armagani esimi taniyip evlenip sera-mina'nin annesi olmam oldu.

yeni siteme seni beklerim ve sevinirim...


selamlar,
canan

http://www.canansculinaria.blogspot.com/

LaMa dedi ki...

Gorudugun gibi mutfaga girmene esin kadar bizler de sevindik:)Devamini bekliyoruz sekerim ;)

Adsız dedi ki...

Pınarcım dünya 8 mart kadınlar günün kutlu olsun sevgiyle kal canım

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülya
nazlı olmadığıma o kadar emin olma:) Ruh halim çok sık değişiyor ve bu duruma uyum sağladığı için eşime minnettarım. Hamile olmak çok güzelmiş, onu isterim bunu istemem diyorsun ama nedense benim canım hiçbir şey istemiyor hala:) O yüzden biraz rahat aslında eşim...
sevgiler
Merhaba Canan
ne kadar çok ortak yönümüz varmış:) 6.5 ay sonra benimde bir bebeğim olunca inşallah bir yönümüz daha ortak olacak:)
sayfanı hemen ziyaret ediyorum
sevgiler
Merhaba Şekerim;)
şeker deyince aklıma geldi, şekerin zararları ile ilgili çok yazı okudum bu aralar, o yüzden hamilelik sendromum geçse bile şekerli mamüllerin yapımından uzak durucam sanırım. Çevremdeki insanlara da zarar vermek istemiyorum. En başta bunları en çok tüketen eşimin şekerli gıdalardan uzak durmasını sağlamak istiyorum. Ama o ne yapıyor, evde aylardır yenmeyip duran çikolatalara saldırdı. Tatlı düşkünlüğü böyle bir şey sanırım:)
sevgiler

Merhaba Şebnem
çok teşekkür ederim. Bu günün kutlanması çok hoşuma gidiyor. Aklıma bugün geldi keşke daha önce gelseydi ama neyse. Keşke bugün İstanbul'da olanlar biraraya gelseydik, her şehirde olan blog sahipleri toplansaydı, herkes kendi yaptığı lezzetleri getirseydi, Yerli malı haftasında olurdu ya, o gün gibi toplansak bir sınıfta, çok güzel olurdu. Bu fikri gerçekleştirmeliyiz mutlaka.
sevgiler

canan kufer dedi ki...

pinarcigim,
tüglerim inanki diken diken oldu, cok duygulandim. annelik hic bir seye benzemeyen, tarifsiz bir duygu. kendine ve minicik bebisine iyi bak,
sera-mina ve ben seni kucakliyoruz,
sevgiler,
canan

canan kufer dedi ki...

pinarcigim,
tüglerim inanki diken diken oldu, cok duygulandim. annelik hic bir seye benzemeyen, tarifsiz bir duygu. kendine ve minicik bebisine iyi bak,
sera-mina ve ben seni kucakliyoruz,
sevgiler,
canan