9 Kasım 2012

Araya Bir Tarif: Yoğurtlu Tavuk Salatası


Bana hiç cazip gelmemiştir nedense tavuk salatası ifadesi… Soğuk yenilen etten sebep sanırım. Bu nedenle hep uzak durmuşumdur.
Ta ki Selen’den tavuk salatası yiyene kadar…
Artık her buluşmada yapılan salatayı zevkle tüketir olmuştum.

Ancak bana hiç kısmet olmamıştı yapmak. Bu önyargımı da kırdım ve Yağmur’un diş buğdayına yapıverdim.

IMG_0363

Tarifi de garanti olsun diyerek Selen’den istedim.

Malzemeler:
1 paket kemiksiz derisiz göğüs eti( 1 pakette iki parça çıkıyor)
5-6 adet salatalık turşusu(cam kavanozdakiler tercih edilmeli)
1 çay bardağı kadar mayonez
Yeşil taze soğan
½ kg yoğurt(susuz kısmından)
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
tuz, tane karabiber
Arzuya göre dereotu(BEN HİÇ ARZU ETMEM MESELA:) Önümüzdeki yıllar içerisinde yıkmak istediğim bir başka ön yargı DEREOTU!)

IMG_0361 

Tavuğu bir tencerede suyuna tuz ve tane karabiber atarak birlikte haşlayalım. Tavuklar haşlandıktan sonra tencereden alıp ılıtın, sonra küp küp(küçük) doğrayın. Salatalık turşusunu da küçük küçük doğrayın. Yeşil soğanı da ince ince kıyıp arzuya göre eklenecekse dereotunu da aynı şekilde kesin. Ayrı bir kapta Mayonez, yoğurt ve zeytinyağını karıştırın ve bu karışımdan 2 yemek kaşığı kadar ayırıp kalanını doğradığımız malzeme ile harmanlayın. Arzuya göre daha fazla mayonez veya yoğurt ilave edebilirsiniz. Harmanlanan malzemeyi servis tabağınıza alıp üzerine ayırdığınız 2 kaşık mayonez yoğurt karışımını yayın. Üzerini zevkinize ve evdeki malzemenize göre süsleyin. Buzdolabında bekleterek soğuk servis edin.

Afiyet olsun.

4 yorum:

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Bende daha önce hiç yapmadım tavuk salatası, basit bir tarif. Ellerinize sağlık.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

çok kolay ve her açık büfe sofrada kendine yer bulabilecek bir salata.

Adsız dedi ki...

bizim gruptada benden sürekli istenen salatadır benimkinin içinde booool dereotu salatalıkların sadece kabukları ve havuç var çok minik dorayıp bol yoğurt ve mayonez 1 dişte sarımsak hatta tavuğu işten gelirken aldım yarın yapılacak:)
sibel

Adsız dedi ki...

SİZ DE DİĞER ARKADAŞLARINIZ GİBİ YOKSUNUZ NE ZAMANDIR.iNŞALLAH KÖTÜ BİRŞEYDEN KAYNAKLANMIYORDUR BU SESSİZLİK...ÖZLEDİK...