9 Temmuz 2012

KARLSRUHE

Strasbourg'dan ayrılma vakti geldi...
Yolculuk önce Karlsruhe'ye, bir gece kalıp burada, sonrasında ise Heidelberg var rotada...

Planladığımız gibi öğleye doğru varıyoruz Karlsruhe ye. Otele giderken hemen yakınlarındaki Zoo tabelesi dikkatimizi çekiyor. Bir gidip görelim deyip eşyaları otele bıraktıktan sonra yürüyerek yol alıyoruz mekana, o kadar yakın otele. Ve tüm günü nerede geçireceğimiz belli oluyor böylece... Güzel olan bu tür parkların Almanya'da geç saatlere kadar açık oluyor oluşu. Oysa ki Europapark saat 18.00 da kapılarını kapatıyordu. İşin ticari boyutu farklı tabi... 

Karlsruhe'deki park sadece Hayvanat Bahçesi olmayıp aynı zamanda bir botanik bahçesi, mekan bizi büyülüyor. Barındırdığı çocuk parkları o kadar güzel ki Can burada kendini kaybediyor...
087-DSC00473 101-DSC00591


Ben de kendimi botanik parkında kaybediyorum. Japon bahçesi ile karşılaşınca bir denge pozu yapıyorum yogadan:) 
099-DSC00576




Burası o kadar büyük ki botanik parkının ortasında yapay da olsa bir akarsu geçiyor, parkı yürüyerek gezmek istemezseniz kayıkla da bu turu kısmen yapabilirsiniz.
095-DSC00558


Hayvanat bahçesinin güzelliği hayvanların çok yakınlarına kadar yaklaşabiliyor olmanız. İşin heyecanı başka bir boyut kazanıyor çünkü böylece. Teller yok, camlar var. böylece çok güzel fotoğraf kareleri yakalanabiliyor.
Bu ayının fotoğrafta küçük durduğuna bakmayın:) Ayağa kalktığında 2 metreyi çok rahat geçiyor. Pençesi insan kafası kadar... Kutup ayıları daha bir cüsseli oluyor sanırım.
094-DSC00547


107-IMG_7332

Bu tavuskuşunu çok sevdik. Güzelliğin sergilemekte fazlasıyla çömertti. Yakışıklılığını demeliydim sanırım. O bir erkek çünkü...


091-DSC00492 103-IMG_7304
Can herkes ile tatil boyunca konuştu durdu:) Ne onların kendisini anlamadığından şikayet etti, ne de onları anlayamadığından:) Her yerde hemen arkadaşlar edindi kendine...






088-DSC00475
Parkın diğer sevdiğim yanı, huzur içerisinde oturup dinlenmeye imkan vermesi.. Envai çeşit gülleri barındıran bu gül bahçesindeki banklarda otururken dünyanın en mutlu en huzurlu insanlarından biriydim sanırım. 








120-IMG_7411
Bu fotoğrafı da Can çekmiş, yatıp uzandığı yerden:) keyif adamı:)
121-DSC03980
Peki İpek böcüğü nasıldı bu geziler boyunca?
Uyumluydu, sesi çıkmıyordu, belli ki o da çok keyif alıyordu bu gezilerden:) Gezi boyunca piknik örtümüz defalarca kullanıldı... Yanımda götürmeseydim çok üzülecektik. Yeşile doymamızda katkısı büyük oldu...






123-DSC00692


Sıradaki gezimiz Heidelberg... 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazılarınızı severek takip ediyorum hepsi birbirinden güzel :)

Esma

sirinanne dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuş, bayıldım. Gerisini de merakla bekliyorum.