18 Haziran 2009

3. gün Almanya-KONSTANZ

Bugün yolumuzun çok güzel yerlerden geçeceğini bilemeden uyandık, aşağıda fırında pişmekte olan harika çöreklerden de haberimiz yoktu. İsviçrelilerin pazar sabahı kahvaltılarında yaptıkları geleneksel bir ekmek aslında. Onların isimlendirmesiyle ZOPF. Dün yatılı misafirliğe gelen İsviçreli Rahel, sabah erkenden kalkıp yapmıştı. Başka türlü mayalı hamur işi nasıl yetişsin kahvaltıya. Kahvaltıda bayıla bayıla yenildi. Bilhassa eşim tarafından. Kulağa fısıldanan al bunun tarifini yaparsın gidince ısrarıyla tarifi alındı. Ancak dün akşam evde ki mayanın bozulmuş olduğu farkedilince elenen unla kalakalındı. İlk fırsatta yapılıp tarifle birlikte paylaşılacak. İncelikleri çokmuş, özel unu varmış, o yüzden bizim unlarla yapabilmenin garantisi yok. Ama deneyeceğiz ve paylaşacağız. Şimdilik soğuması için arka bahçeye çıkarılan çöreğin görüntüsüyle yetinelim.
ZOPF

Geçen gelişimizde Schengen vizemiz olmadığından Almanya tarafına geçememiş olmaktan dolayı içimizde kalmış demek ki, bugün yine Almanya tarafına geçtik. Ama bu sefer alışveriş etmek için değil, gezmek için...
KONSTANZ
Bu görüntülerle mest oldum ben... Uzun uzun yürüdük, yine güzel fotoğraflar çekebilmenin mutluluğu. Objektifin baktığı yer yön güzel...
KONSTANZ II
Güneşli pırıl pırıl bir hava var. Köyümüzden 15-20 km gidiyor gitmiyoruz karşımızda Konstanz... Sokaklar, merkez cıvıl cıvıl, yürüyüş yapanlar ve illa ki bisiklete binen maaile burada...
BIKE FAMILY IN GERMANY
Ben şu çocukların arkaya takıldığı mini karavan-bisiklet buluşunu çok sevdim. Bizim memlekette hiç yok bundan. Neden!!! Çünkü bisiklete binmiyoruz, binemiyoruz. Adamlar bisikletler için ayrıca yol yapmışlar, biz yürüyüş yolunu zor buluyoruz, arabalar kaldırımları bile işgal etmiş durumdayken nerede bisiklet yolu bulmak!!!

OOOO PINAR HANIMLARDA BURDAYMIŞ!
Biz hayıflana duralım, bizi sokak çalgıcıları karşılıyor. Bir nebze unutuyoruz derdimizi.
-Oooo, Pınar Hanımlarda burdaymış, wilkommen sie efenim wilkommen sie!

TIRED BIKERS
Yorgun bisikletçiler, güneşin altına uzanmış dinleniyorlar. Ne keyif ama!!!

Yürüyüşe devam, Bodensee gölü boyunca. Göl demeye dilim varmıyor, deniz güzelliğinde, koyu mavi bir renk, kıpır kıpır, tertemiz...Çıkarıyorum ayakkabılarımı ve göle inen merdivenlerden doğru suya dokunduruyorum ayaklarımı. Tekrar gelebilelim dileğiyle...
KONSTANZ-BODENSEE LAKE

Burada yaşlanmak istiyorum birden...
Hadi eve dönme vakti diyor eşim. Yarın sabah İtalya'ya yolculuk var...

OLD AGE

Özlem dedi ki...

Valla ne yalan söyliyeyim, ben çöreğe bayıldım, tarifini dört gözle bekliyorum,
sevgilerimle,
iyi yolculukar

not:Italya'dan da güzel tarifler alabilmen dileğiyle :)

Betül dedi ki...

Yine harika yerler...
Tatilinizin İtalya kısmını heyacanla bekliyorum :)

Nurgül dedi ki...

Çok güzel yerler insanın orda yaşayası geliyor.

Efsun dedi ki...

Hefezopf süper görünüyor, nasil yapilirki böyle birsey:) Bence Konstanz süper bir secim olmus, bende cok begenirim, su olan yerde hayat var degilmi:)

sabirkupu dedi ki...

Selamlar,

Belki de çok alakasız bir soru olacak. Bende bu şubat ayının ilk haftası konstanz'a gitmeyi planladım. zürih daha yakın olduğu için uçak biletimi oraya aldım. isviçre schengen vizesi alırsam almanya'da konstanz'a geçişimde sıkıntı olur mu ?

sizin bu konuda ki tecrübeniz nasıl olmuştu.

teşekkürler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sabır küpü İsviçre artık Schengen vizesi uygulamasına geçtiğinden aldığın vize ile değil sadece Almanya, bütün schengen ülkelerine istediğin gibi gidersin. Vizen çoklu(multiply) giriş olsun yeter ki.
Yalnız İsviçre konsolosluğunu arayarak durumun danışman iyi olur. Gezi süresince vaktini en çok geçireceğin yer Almanya ise vizeni Almanya konsolosluğundan almanı tavsiye edebilirler. Durumunu açıklarsın. Onlar doğrusunu söylerler sana.