29 Eylül 2006

HOŞGELDİN RAMAZAN...

Hoşgeldin Ramazan :) Herkese hayırlı oruçlar, güzel bereketli kalabalık sofralar diliyorum. İlk iftarımızı eltimde yaptık. Çok güzel kurulmuş bir sofraydı. Ve tüm yemek çeşitleri tam yeterinceydi..Ne eksik ne fazla..


Eltimin Menüsü şöyleydi..

Süzme Mercimek Çorbası
Elma Hoşafı
Güveç,
Pirinç Pilavı
Zeytinyağlı Kabak
Pırasa'lı Börek( Enfes oluyor)
Güllaç (Çok özlemişiz:)
Meyve(Elma, Üzüm)

Bir önceki gündede bizde toplantık ve eşimin doğum gününü kutladık. Bir hafta gecikmeli bir kutlamaydı..Önceden kremalı havuçlu pasta ve profiterol düşünmüştüm. Son anda yeni tarifler denemek istediğime karar verdim. Her zamanki gibi bir kakaolu bir meyveli tarif:) Birçok tarifi karıştırarak yaptığım Muzlu Tart ile Portakal agaci'nin Piramit Pastasına karar kıldım.

Muzlu Tart'ı tarçının mutfağındaki meyve şöleninden esinlenerek yaptım. Kremasını aynen uyguladım. Tart Hamurunu ise kendi bildiğim gibi yaptım (Beyaz Fırın'ın tarifidir).


Hamuru için:
2 su bardağı un,
1 çay bardağı şeker,
1 yumurta,
100 gr margarin,
vanilya,
Çok az karbonat

Yapılışı: Margarini küp küp doğrayıp hamur yapıp derin tart kalıbına yerleştiriyorsunuz.. Piştikten sonra soğutup, ters çevirip, tartın boşluk kalan ortasına hazırladığınız kremayı döküyorsunuz. Üstüne muzları dizip en üste 1 paket tart jölesi hazırlayıp ortadan başlayarak kenarlara kadar muzların üzerine döküyorsunuz.


Piramit pastayı yarım ölçü yaptım, çok çeşit olunca fazla yenmiyeceğini düşündüm. Öylede oldu zaten iyiki yarım ölçü yapmışım.
Eltim de yalancı tavuk göğsü yapmıştı. Çok güzel bir kıvamı var, üstü çikolatalı.. Herkes çok seviyor.. Tarifini alıp buraya eklemeyi düşünüyorum.

Teyzeside çikolatalı yaş pasta yapmıştı.. Yani sofra tatlı açısından çok zengindi..
Kayınvalidem dolma yapmıştı, Bende milföy böreği ile patates salatası yaptım. Hatta patates salatasını sağlığına kavuşan annem yaptı:) Tüm doğrama ve soyma işlerini o yaptı çünkü.. Herkesin birşeyler yapacağını bildiğim için arayıp bilgi aldım. Yoksa aynı ya da yakın çeşitten 2 tane olma ihtimali olacak çünkü:)

Perşembe akşamıda balık günü yaptık. Ardından eşimin yoğun ısrarı ile İrmik Helvası yaptım, ama şimdi büyük kısmı dolapta duruyor, tazeliğini yitirince yemedi. Keşke onuda yarım ölçü yapsaymışım.Bu tarifide Abdurahman Cerrahoğlun'a ait yemek kitabımdan.. İlk defa bu kitaptan bir tarif uygulamış oldum. Bundan sonrada özellikle yemek tariflerini sık sık uygulayacağım..

İsviçre'deki halalar'dan yeni çikolatalar geldi. Özellikle yoğun kakaolu bitter çikolata.. Yani tam pastalık. Bu demek oluyorki pastaci dan ve yeni tatlılar kitabımdan bol bol tarif denenecek demektir.. En son yaptığım sufle yi eklemek istedim.

Hiç yorum yok: